برنامه یاد بعضی نفرات
 
ميلاد كيايي
به پیشنهاد یکی از موسسات تکثیر و نشر آثار موسیقی؛
میلاد کیایی مجموعه ای از موسیقی نواحی و محلی را آلبوم می‌کند
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: میلاد کیایی گفت: به زودی آلبومی مشتمل بر موسیقی ایرانی بر روی تم‌های مختلف نواحی و محلی در قالب یک آلبوم منتشر و روانه بازار موسیقی خواهم کرد.میلاد کیایی؛ نوازنده چیره دست سنتور در گفت و گو با موسیقی ما از انتشار آلبومی شامل مجموعه قطعاتی از موسیقی‌های ایرانی بر روی تم‌های مختلف محلی و ملی خبر داد و گفت: این آلبوم به پیشنهاد یکی از موسسات تکثیر و نشر آثار موسیقی است که حدود یک ماه پیش کار بر روی آن آغاز شده است.

این نوازنده در ادامه گفت: با توجه با اینکه این آلبوم بیشتر به صورت یک مجموعه تحقیقی-پژوهشی تهیه می‌شود، تولید آن مدت زمان زیادی طول خواهد کشید به همین دلیل تا اوایط پاییز نمی‌توانیم نسبت به انتشار آن اقدام کنیم. برای این مجوعه قطعات محلی خواننده جوانی را که بسیار هم خوش صداست انتخاب کرده‌ایم که قرار است اجرای آن‌ها را به عهده بگیرد. نام وی «گلبانگ» است و قرار است چند قسمت از این موسیقی که کلام دارد را بخواند.

کیایی افزود: آلبوم فوق حدود 60 دقیقه موسیقی را در بر می‌گیرد و 7 قطعه است که به صورت تکنوازی و دونوازی خواهد بود که از قطعات محلی و ملی نشات گرفته است. ساخت و تنظیم تمامی قطعات را شخصا به عهده دارم.

از این هنرمند پیش از این آثار صوتی و مکتوب بسیاری منتشر شده است که تازه‌ترین آن‌ها کتاب «دل به دریا زدن، دم نزدن می‌خواهد» است که دومین کتاب اوبه شمار می‌آید. این کتاب شامل 600 صفحه و دارای چهار بخش است، همچنین بخشی از این کتاب به جامعه شناسی هنرمندان اختصاص دارد که خاطرات هنری هنرمندان، معرفی هنرپروران و هنردوستان و عکس‌های هنرمندان شاخص را شامل می‌شود.

میلاد کیایی در خانواده ای پا به عرصه وجود نهاد که همگی اهل فرهنگ و ادبیات و شعر و موسیقی بودند. وی جزو نخستین نفرات بنیان‌گذار در تئاتر و سینمای ایران بوده و در چندین فیلم سینمایی فارسی نیز ایفای نقش کرده است. وی تار و سنتور را به سبک قدیمی به خوبی می‌نوازد و با چند زبان زنده دنیا به ویژه زبان فرانسه به خوبی آشنا است.

میلاد کیایی ذوق و استعداد سرشاری را از طفولیت نسبت به موسیقی نشان داده و نوازندگی سنتور را از سن هشت سالگی ابتدا نزد پدر و سپس آموزش ردیف‌های موسیقی ایران را نزد برادر بزرگ‌ترش زنده‌یاد «ایرج کیایی» که در آن زمان از شاگردان با استعداد مکتب موسیقی استاد «ابوالحسن خان صبا» بود فرا گرفت و سپس خودش نیز در نوازندگی این ساز، سبک و روش نوینی را دنبال کرد.

فعالیت‌های هنری را از سن دوازده سالگی در برنامه کودک رادیو آغاز کرد و پس از آن در سنین نوجوانی مسئولیت اجرای چند برنامه رادیویی و تلویزیونی بنامهای «احساس و اندیشه» و «بزم آدینه» را به مدت چهار سال عهده دار بود. در هفده سالگی زمانی که در سیکل دوم دبیرستان خود تحصیل می‌کرد، در مسابقات هنری آموزشگاه های سراسر کشور در رشته موسیقی، ساز سنتور مقام نخست را کسب نمود (سال 1342) و در همان زمان برای مدت پنج سال نیز مدرس موسیقی کلاس‌های فوق برنامه موزیکولوژی وابسته به دانشگاه تهران شد. در رشته آهنگسازی از محضر چندین استاد بزرگ کسب فیض کرده است و تاکنون متجاوز از یکصد قطعه آهنگ ساخته که اکثر آن‌ها بوسیله ارکسترهای بزرگ و کوچک و همچنین گروه های موسیقی ملی به مرحله اجرا و ضبط درآمده است. نام برخی از این قطعات به شرح زیر است: پگاه، ابر بی‌باران، سبزه‌زار، موسیقی روی تم‌های محلی ایران، چرا، یاد، حباب، یتیم سه‌گاه، این شرح بی‌نهایت، سارا، قطعاتی برای سنتور و ارکستر، کوه‌های سفید، طلوع، راز آشکارا، گریز، مهر و ماه، شور و شادی، نقش تازه، گل آفتاب و ... برای هجده فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی موسیقی متن ساخته است.

میلاد کیایی ابداع‌هایی نیز روی کوک سنتور انجام داده است و تالیفاتی نیز در زمینه گام‌ها و فواصل بین پرده های مقامات موسیقی ایران دارد که در شرف چاپ و انتشار است. در حال حاضر مدرس موسیقی و عضو هیئات امنای فرهنگ صوتی ایران است. وی در سال 1380 موفق به دریافت درجه دکترای موسیقی در رشته نوازندگی و آهنگسازی از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور شد و به همین مناسبت نیز استاد «علی تجویدی» هنرمند صاحب‌نام و عالیقدر موسیقی ایران با وجودی که آن زمان در بستر بیماری بود ولی طی مراسمی لوح افتخار هنری را به خاطر چهل سال فعالیت هنری به وی اهداء کرد.

میلاد کیایی کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور ترتیب داده است، از جمله کنسرت‌هایی در کانادا، فرانسه، آلمان، آمریکا، سوئد، هلند، و انگلیس و تاکنون شاگردان بسیار زیادی را تربیت کرده که عده‌ای از آنان به دانشکده های مختلف هنر، رشته موسیقی راه یافته‌اند و تعدادی نیز به درجات بالایی در هنر موسیقی ارتقاء یافته‌اند و در طی سال گذشته چهار تن از شاگردان ایشان در کشورهای کانادا و انگلیس در دوره دکترای موسیقی به تحصیل مشغول شده‌اند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 11:50

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد کیایی مجموعه ای از موسیقی نواحی و محلی را آلبوم می‌کند | موسیقی ما