برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرزاد فرزین
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس اولین جشن «موسیقی ما»:
فرزاد فرزین: اینگونه جشن ها می تواند به پویایی موسیقی کمک کند
موسیقی ما – وحید لشکری: بخش بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ یکی از بخشهای نظرسنجی«موسیقی ما» بود که رقابت زیادی در آن وجود داشت زیرا طی یکی دو سال گذشته بحث توجه به کیفیت و جذابیتهای بصری اجراهای زنده در میان مخاطبان و فعالان موسیقی بسیار داغ بوده و هست. «فرزاد فرزین» خواننده ای است که سبک برگزاری کنسرتهایش با سایر هنرمندان تفاوتهای زیادی دارد و برای هر اجرای زنده او یک تیم کارگردانی و طراح از مدتها قبل برنامه ریزی می کنند. به بهانه نامزد شدن فرزاد فرزین در بخش بهترین اجرای زنده پاپ با او گفتگویی داشتیم و وی انتقادات جدی را نسبت به نظرات بخش کارشناسی مطرح کرد.
 
  • از اینکه از سوی مردم و کارشناسان بیشترین رای را در بخش«بهترین اجرای زنده پاپ»  بدست آوردید چه حسی دارید؟
این گونه که من در نظرات بخش کارشناسی دیدم ایراداتی وجود دارد. به دلیل اینکه کارشناسی نیست و بیشتر نظر کارشناسان است تا نظر کارشناسی شده! به دلیل اینکه نوع نظرات بیشتر جناح بندی شده است. درست است که دوستان لطف داشته اند و در مورد کنسرت نظرات مثبتی نسبت به من داشتند ولی مجموع نظرات را که دیدم احساس کردم که ای کاش این بخش به گونه دیگری بود. باید ده یا پانزده تن از منتقدان خوب موسیقی را فقط درباره همین کنسرت به کنسرتهای خواننده هایی که قطعا جزو نامزدها می شدند را می دیدند و بعد راجع به آنها نظر می دادند. نه اینکه آقای ایکس تا کنون به کنسرت من نیامده و یا به کنسرت دوست دیگری نرفته است و شاید فقط به کنسرت رفته باشد و بخواهد فقط درباره همان نظر بدهد یا در مورد دوستانش نظراتی را مطرح کند. که بیشتر نظرات قسمت کارشناسی نظرات دوستانه بود. البته این مساله در مورد خود ما هم صدق می کرد. یک سری نظرات مربوط به من هم از طرف دوستان بود. این نظر کارشناسی نیست و ای کاش نام این بخش را به نظر کارشناسان تغییر می دادیم. در مجموع فکر میکنم که بخش مردمی حائز اهمیت تر است.
 
  • به نظر شما چه تفاوتهایی میان نتایج بدست آمده در بخش کارشناسی با بخش مردمی وجود دارد؟
قطعا در این شرایط نظرسنجی ها نظرات مردمی معتبرتر است. شما خودتان یک مقداری از نظرات را چاپ کردید و فکر کنم خودتان هم به این جمع بندی برسید. نمی خواهم خیلی به شخص های مختلف اشاره کنم ولی نظرات کارشناسی زمانی حائز اهمیت است که واقعا کارشناسی شده یا بدون قصد و غرض و جناح بندی باشد. بیشتر نظرات کارشناسی چون دوستانه بود و بعضی به خودشان یا دوستانشان رای داده بودند و در جامعه موسیقی مشخص است که چه کسانی دوستان همدیگر هستند. ولی اگر نظرسنجی کارشناسی واقعا کارشناسی باشد و همه بدون قصد نظرات واقعی خود را نسبت به چیزی که وجود دارد بدهند آن موقع آن نظرسنجی کارشناسی یک پله بالاتر از نظرات مردمی قرار می گیرد. اما در مورد موسیقی پاپ در شرایط حاضر و خصوصا در نظرسنجی امسال«موسیقی ما» قطعا نظرات مردمی به واقعیت نزدیک تر است. چون ما سلیقه مردمی را می خواهیم بدانیم و من امیدوارم در بخش مردمی رای بیاورم چون برایم مهمتر است.
 
  • برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن ها چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
قطعا این کار بسیار خوب و حرکت رو به جلویی است. با توجه به اینکه شرایط موسیقی داخل کشور از لحاظ تبلیغاتی ضعیف است و خواننده ها تصویر و کلیپ خاصی  ندارند و همه چیز تقریبا صوتی است و بخشی دیگر به اجرای صحنه ای مربوط می شود. اینگونه جشن ها می تواند به پویایی موسیقی کمک کند. به شرطی که واقعا کارشناسی شده نظرات داده شده باشد. البته چون دفعه اول است که این کار انجام می گیرد خودش جای تقدیر دارد. من به شما و همه بچه های سایت«موسیقی ما» خسته نباشید می گویم. که یک حرکت رو به جلو برای تقدیر از کسانی است که در حوزه های مختلف موسیقی زحمت می کشند. من فکر میکنم حتی با همان بخش مردمی این اتفاق خواهد افتاد.
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برتر شدن در این شاخه می دانید؟
من همه کنسرتها را نرفته ام که بخواهم به طور قطع نظر بدهم. اگر دقت کرده باشید در نظر خودم کنسرت «فرزاد فرزین» را قید کرده بودم. «فرزاد فرزین» شخص نیست که من راجع به آن نظر دادم و این نباید سوءتعبیر شود. اگر به نظرسنجی سال قبل دقت کنید در هیچ بخشی به خودم رای ندادم. اما با توجه به اینکه روی کنسرت یک پروسه خاصی را دنبال می کنیم و زحماتی که تیمی که با من کار می کنند متحمل شده اند فکر میکنم که یک فاصله ای بوده و به همین جهت من کنسرت خودمان را با تیم اجرایی که داریم انتخاب کرده ام. بعد از من باید آن اِلِمان هایی که در کنسرتها اجرا میکنم را فاکتور بگیرم و فقط به اجرای موسیقی توجه کنم که کدام خواننده و گروهش بهتر اجرا می کنند. آقای«محسن یگانه» خوب است و اجراهایش را دوست دارم. همینطور آقای«بنیامین بهادری» هم کنسرتهای خوبی دارد. منتهی با یک اِلِمان های دیگری این نظر را دادم.
 
  • و مهمترین برنامه های شما برای سال 92 چیست؟
مهمترین بخش اهداف من یک پکیج آلبومی است که در تلاش هستیم در ماه مهر منتشر شود و راجع به آن صحبت کرده ام. یک شرایط ویژه تری نسبت به سایر آلبوم هایم دارد و یک مقدار شرایط خاصی دارد و الان نمی توانم جزئیات آن را بازگو کنم اما قطعا آلبوم تاثیرگذاری در کار من و شاید هم در موسیقی پاپ خواهد شد. الان نمی توان چیزی را تعیین کرد ولی اگر اتفاقاتی که می خواهیم رخ بدهد آلبوم متفاوتی نسبت به کارهای بازار است. هم نسبت به کارهای خودم و هم نسبت به کارهای دوستان دیگر متفاوت است و امیدواریم چیزهایی که می خواهیم تحقق پیدا کند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 10:30

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد فرزین: اینگونه جشن ها می تواند به پویایی موسیقی کمک کند | موسیقی ما