برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «رومی 3» - 3
شانس «پدرام درخشانی» در خارج از کشور خیلی بیشتر است
موسیقی ما - بابک ریاحی پور: «رومی 3» در سبک خودش آلبوم خوبی است. نوازنده ها و خواننده های خوبی را در خود دارد و این نوع موسیقی شاید بُعد عمومی زیادی نداشته باشد اما قابلیت های فراوانی در آن نهفته است.

این آلبوم هم تا حد زیادی ادامه دهنده سبک آلبوم های قبلی رومی بود. من سالهاست که پدرام را میشناسم و به سبک کاری اش نیز آشنایی دارم و کلا هر کدام از آلبومهای او شاخصه های خود را دارد. شاید تنها مساله ای که به عنوان نکته ضعف می شود از آن نام برد، این است که من اگر قصد انجام چنین کاری داشتم سعی میکردم آن را کمی مدرن تر کنم تا شاید بتوانم یک سری شنونده های جدید را جذب کنم. ما زمانی در گروه«آویژه» با پدرام بودیم اما الان من شخصا دوست ندارم این سبک را کار کنم. شاید سلیقه من عوض شده باشد و دوست دارم کارم بیشتر مایه راک داشته باشد. به نظر من خیلی خوب است که دوستانی مثل پدرام این سبک را زنده نگه داشته اند حتی با وجود اینکه برگشت مالی هم برایشان ندارد. مخاطبان خیلی خاصی دارد و متاسفانه خیلی خیلی خاص است.

خیلی از دوستانی را دیده ام که مثل ما موسیقی تلفیقی یا خاص کار می کنند تصور دیگری از سبک پاپ دارند. خیلی وقتها فکر می کنند کار پاپ انجام داده اند در حالی که اصلا ربطی به پاپ ندارد. مثل این می ماند که بگوییم ما با گروه«دیوار» کار پاپ انجام می دهیم در حالی که اصلا پاپ نیست. ما با گروه دیوار می دانیم که برای چه کسانی ساز می زنیم و اگر بخواهیم آن را به سبک پاپ ببریم از راههای دیگری اقدام می کنیم.

پدرام یکی از بهترین نوازنده های سنتور ایران است و در این مساله هیچ شکی وجود ندارد. یکی از کسانی است که توانسته خیلی خوب سنتور را با موسیقی پاپ ایرانی تلفیق کند که یکی از نمونه های آن در ترک «همه دنیام» با صدای«بابک جهانبخش» می باشد. به نظر من شانس پدرام درخشانی در خارج از کشور خیلی بیشتر است. موسیقی رومی به گونه ای است که در فستیوال های خارجی مخاطب بیشتری دارد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - 07:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شانس «پدرام درخشانی» در خارج از کشور خیلی بیشتر است | موسیقی ما