حسین علیزاده در کنسرت نینوا و ترکمن ـ دیماه ۸۷در این روزها که انگار آلودگی فضای سیاسی و فرهنگی ایران را با فرچهای به بزرگی مثلاً برج میلاد بر آسمان بیحال تهران کشیدهاند، و پس از نزدیک یک ماه نفستنگی و تحمل درد و رنج بیماری، تنها چیزی که میتوانست تا این حد از خاکِ سنگین رخوت و غبار زبر ِ نومیدی رهایم کند، نشستن در برابر ارکستر ناسیونال اکراین بود و شنیدنِ از نزدیکِ «نینوا»ی جاودان علیزاده و «ترکمن» وحشی او که همچنان در عمق جانم میتازد و نوای فروبرندهی «کلیدر» درویشی.
آنچه در تالار کشور با همراهی ارکستر اجرا شد، قطعاتی بود که «روایت» در آنها موج میزد. چه سوئیت «کلیدر» که اساساش رمان کلیدر دولتآبادی بود و اکنون دیگر میتوانیم آن را یک بومنهاد فرهنگی ایرانی بخوانیم، و چه «عصیان» و «نینوا» و حتا «ترکمن» علیزاده که برای نخستین بار با ارکستر اجرا شد و مسعود شعاری و بهداد بابایی در کنار علیزاده که «شورانگیز»ش را مینواخت، به سهتار، چنان جنونآمیز ناخن میزدند.
> ادامه مطلب
تاریخ انتشار : جمعه 13 دی 1387 - 00:00
افزودن یک دیدگاه جدید