برنامه یاد بعضی نفرات
 
«همایون‌ خرم»؛ ذوق سرشار در خلق ملودی‌ها
«همایون‌ خرم»؛ ذوق سرشار در خلق ملودی‌ها
«استاد همایون ‌خرم» در سال ۱۳۰۹ در خانواده‌ای فرهنگی در شهر بوشهر دیده به جهان گشود و شش‌ماهه بود که به اتفاق خانواده به تهران آمد. در نوجوانی به محضر «استاد صبا» راه یافت و تا آخرین روز حیات استاد از دانش کم‌نظیر استاد صبا بهره‌ها برد.
بی‌شک کسی را نمی‌توان یافت که منکر ذوق سرشار استاد همایون‌خرم در خلق ملودی‌های جاودانه باشد. آهنگ‌های ایشان برای چندین دهه آرام‌بخش دل مردمان این سرزمین بوده است. آهنگ‌هایی نظیر پری کجایی، پیک سحری، رسوای زمانه، جوانی، شهزاده رویا‌ها، غوغای ستارگان، بستر غم و... که با کلام ترانه‌سرایان بزرگی نظیر: زنده‌یاد بیژن ترقی، کریم فکور، هوشنگ ابتهاج، تورج نگهبان، معینی‌کرمانشاهی و بهادر یگانه در تاریخ موسیقی ایرانی جاودانه شده‌اند. گذشته از این همه آثار زیبا، استاد از نظر اخلاقی نمونه یک انسان و معلم و هنرمند والا هستند.
درود بر استاد صبا که شاگردانی اینچنین والا در دامن هنر و مهر خویش پرورده است. راستی چگونه بود حال و هوای آن روز‌ها که همه به هم مهر می‌ورزیدند و در کنار هم به آرامی روزگار سپری می‌کردند. این آرامش را در آثار استاد همایون‌ خرم به وضوح می‌توان احساس کرد. زنده‌باشی استاد خرم نازنین.
منبع: شرق
تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «همایون‌ خرم»؛ ذوق سرشار در خلق ملودی‌ها | موسیقی ما