برنامه یاد بعضی نفرات
 
barret
به مناسبت سالگرد تولد سید برت؛
6 ژانویه، تولد سید برت

موسیقی ما - ششم ژانویه شصت و ششمین سالروز تولد سید برت، خواننده و آهنگساز معروف انگلیسی، است که به عنوان یکی از بنیان‌گذاران گروه پینک فلوید شناخته می‌شود.

سید برت، که متولد ششم ژانویه 1946 است، پینک فلوید را در سال 1965 با همکاری راجر واترز گیتاریست، نیک میسون درامر و ریک رایت، نوازندهٔ کیبورد، بنیان‌ نهاد. اگرچه او بنیان‌گذار گروه پینک فلوید بود، فقط دو آلبوم در اواخر دهه‌ شصت با این گروه منتشر کرد. بعدها پینک فلوید او را به خاطر رفتارهای خودسرانه و غیرقابل‌پیش‌بینی‌‌اش کنار گذاشت.

پینک فلوید بعدها تبدیل به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی شد و در آن زمان 200 میلیون آلبوم در سطح جهانی فروش داشت. آلبوم «نیمهٔ تاریک ماه» آن‌ها در سال 1973 به مدت 741 هفته در فهرست پرفروش‌ترین آثار موسیقی آمریکا قرار داشت؛ هرچند چنین موفقیتی در زمان همکاری برت با گروه بدست نیامد، زیرا بیماری روانی او موجب گوشه‌گیری و گمنامی او شد.

سید برت خواننده، آهنگساز، گیتاریست و هنرمند انگلیسی به مدت 10 سال هنرمند فعال عرصه‌ٔ موسیقی بود، اما پس از این مدت به انزوا گروید و 35 سال باقی عمرش را دور از آشنایان، رسانه‌ها و دوستان گذراند و در هیچ جمعی حضور نیافت. وی در سال 2006 درگذشت.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 6 ژانویه، تولد سید برت | موسیقی ما