برنامه یاد بعضی نفرات
 
music
کشف علمی تازه‌ای درباره موسیقی؛
تسریع روند بهبود بیماران قلبی با موسیقی

موسیقی ما - محققان علوم پزشکی اعلام کردند موسیقی بهبود در بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته‌اند را تسریع می‌بخشد.

محققان علوم پزشکی طی مقاله‌ای در شماره اخیر نشریه قلب دانشگاه هاروارد اعلام کردند موسیقی در روند بهبود بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته‌اند یا کسانی که اخیرا به حملات قلبی یا سکته مغزی دچار شده‌اند، تاثیری مثبت دارد.

این محققان دریافتند موسیقی در این افراد، کاهش فشار خون و کند شدن ضربان قلب و کاهش اضطراب را سبب می‌شود و به این وسیله نقشی مهم در تسریع بهبودی آنان ایفا می‌کند.
به گفته این محققان، موسیقی درمانی در بسیاری از موارد، پس از حملات قلبی یا نارسایی قلبی و یا دیگر بیماری‌های قلبی عروقی، استرس را در بیمار کاهش می‌دهد.

موسیقی به این بیماران کمک می‌کند با بیماری خود کنار بیایند و شرایط را بپذیرند و به این طریق، به خصوص در مردان، ‌استرس و هیجان را کاهش می‌دهد و روند بهبودی را سرعت می‌بخشد.

انجمن امریکایی موسیقی درمانی به طور کلی به مردم توصیه می‌کند موسیقی خاصی را که به آنان احساس مطلوبی می‌بخشد انتخاب کنند و بنشینند و به آن گوش دهند و این کار را به مدت دست کم بیست دقیقه در روز انجام دهند.

منبع: واحد مرکزی خبر

تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تسریع روند بهبود بیماران قلبی با موسیقی | موسیقی ما