برنامه یاد بعضی نفرات
 
لطفا از مسیر خودتان خارج نشوید
یادداشتی کوتاه به بهانه یکنسرت محمد علیزاده؛
لطفا از مسیر خودتان خارج نشوید
موسیقی ما - محمود توسلیان: پاپ پیش از آنکه یک ژانر در موسیقی باشد،یک تلقی ویژه از مشارکت عموم مردم در روند به نتیجه رسیدن پروسه ای به نام موسیقی است.در چنین شرایطی موزیکالیته جای خود را به درگیری احساس هنرمند و مخاطب می دهد و هر آن هنرمندی که راه دل مردم را به خوبی پیدا کند،موفق تر.

کنسرت شب گذشته ی محمد علیزاده در برج میلاد- با وجود اینکه نخستین کنسرت رسمی این خواننده در تهران محسوب می شود- از همان لحظه ی آغازین خبر یک برنامه ی موفق را می داد.

ورود مناسب و پر از انرژی علیزاده به صحنه با انتخاب مناسب او(اجرای ترانه ی جز تو) موجب شد مخاطبان با دریافتی درست خود را در مسیر همراهی خواننده ی محبوبشان بیاندازند که تا پایان ادامه پیدا کرد.

در خصوص این کنسرت که به زعم نگارنده در دو سه سال اخیر-شاید- بهترین کنسرت در حوزه ی موسیقی پاپ باشد،چند نکته حائز اهمیت است که یادآوری می کنم:

1.برقراری ارتباط مناسب روحی-به دور از هر نوع تصنع اجباری و رفتارهای باسمه ای- از التزامات یک کنسرت موفق پاپ است.چرا که در این زمینه،هیجان ارتباط مستقیمی با سلامت رفتار طرفین(خواننده و شنونده) دارد و کنسرت محمد علیزاده در نگاهی کوتاه به بهترین وجه این موضوع را یادآوری کرد.

2.تنظیم موسیقی برای اجرای صحنه ای،بی شک با آنچه قرار است ما در خانه یا اتومبیلمان بشنویم متفاوت است.امیر علیزاده(رهبرگروه نوازندگان) با تنظیم های هوشمندانه اش به خوبی نشان دارد که این مدیوم را خوب می شناسد و بی آنکه بخواهد شلوغ کاری کند،نبض احساس مردم را در دست گرفت و بدون کوچکترین گافی در اجرا یک موفقیت را رقم زد.

3.محمد علیزاده از صدایی گرم و دلچسب برخوردار است و درست خوانی را خوب می فهمد.علاوه بر این او فهمیده است که محدوده ی صوتی حنجره اش کجاست و پا را آن فراتر نگذاشت.

4.ادبیاتی که علیزاده به هنگام انتخاب ترانه هایش به سمت آن رفته،ادبیاتی منزه است که بر خلاف جریان رایج سمت و سوهای واقعا عاشقانه و حتا عارفانه دارد.شاید همین نقطه ی تمایز برگ است که مردم در کنسرت نشان دادند ازصمیم قلب حرف او را می فهمندو دل به ترانه هایش سپردند.

5.آخرین نکته که شاید مهمترین نکته ی این سطور باشد،پیدایی دوباره ی معنا روی صحنه باشد.علیزاده همانطور که علیزاده در جریان کنسرت هم یادآوری کرد، تلاش دارد خواننده ای باشد که با استعانت از شعورش کار را پیش ببرد.همین توجه سبب شده است که او به جریان های درست عاطفی زندگی توده مردم نزدیک شود و از دل این توجه معناهایی استخراج کند که مردم این سال های ما به شدت به آن نیازمندند.یک ادبیات عاشقانه که هیچ ارتباطی با ادبیات فرسایش و کشنده ی کینه ورزانه ی امروز ندارد و معاشقه های حقیقی در آن جاریست. ساحتی که علیزاده ب وسیقی اش وارد آن شده است،به نوعی عرفان توده مردم است که شکلی امروزین به خود گرفته و به زبان روزشان بیان می شود.

موسیقی پاپ عمومی ما به تفکر خوانندگانی مانند محمد علیزاده نیاز دارد و امید می رود که در این مسیر که آگاهانه و با دشواری پیش می برد،درجا نزند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

محمد علیزاده مرد شماره یک تو صدا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

فقط میتونم بگم که شیفته ی ادب و احترامش شدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

به جرات میگم برای مخاطب احترام و ادب خاصی قاپل بود و من که تا حالا میگفتم بنیامین بهترین اجرا رو داشته و اتفاقا اولین کنسرت بنیامین در جشنواره فجر که همه یادشونه ۴۰ دقیقه بیشتر زمانش نبود حضور داشتم و به جرات با تمام احترام به همه خوانندگان ادبیات علیزاده چیز دیگری بود

چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 17:53

شیراز با علیزاده مصاحبه داشتم
3 ساعت حرف زدیم حدود یکساعت قبل از شروع مصاحبمون درمور اخلاق و هنر حرف زد
واقعا مات حرفاش بودم
هادی قندی هم اونجا بود فرزاد فرزین هم داشت می اومد

چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 20:45

از کسی که در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده این همه ادب و احترام انتظار میرود.پدرش یکی از بزرگترین اساتید علم و اخلاق در کرج میباشند و ستودنی است.

پنجشنبه 17 اسفند 1391 - 16:20

از اولین باری که حدود5یا6 سال پیش واسه چندبار صدای محمدعلیزاده رو از نزدیک گوش کردم تحت تاثیرصدای پرقدرت وزیباش بودم امیدوارم بتونه یه البومی که درخور صداش باشه وهمچنین قشنگ وپراحساس باشه مث البوم سورپرایز جمع کنه وخودشو درحدی که به نظرم لیاقتشو داره به همه طرفدارای موسیقی نشون بده
براش ارزوی موفقیت دارم
مرسی از موسیقی ما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لطفا از مسیر خودتان خارج نشوید | موسیقی ما