برنامه یاد بعضی نفرات
 
كتاب كاريكاتور اساتيد موسيقي ايران منتشر شد
با طراحي سعيد چاواري؛
كتاب كاريكاتور اساتيد موسيقي ايران منتشر شد
موسیقی ما - كاريكاتور اساتيد موسيقي ايران با طراحي سعيد چاواري در كتابي با عنوان«چهره به چهره» منتشر شد.سعيد چاواري ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين كتاب كاريكاتور برخي از اساتيد موسيقي كشورمان از دوره قاجار به بعد گنجانده شده كه از سوي انتشارات كوله پشتي راهي بازار شده است.

اين كاريكاتوريست در ادامه افزود: من خودم متولد صحنه هستم و از كودكي با تنبور و موسيقي بزرگ شده ام و شايد يكي از دلايلي كه به سراغ اين سوژه براي كاريكاتورهايم رفته ام علاقه اي است كه به اساتيد موسيقي كشورم دارم.

وي همچنين تصريح كرد: در ابتدا قرار بود كاريكاتور 100 نفر از اساتيد موسيقي را براي انتشار در كتاب«چهره به چهره» استفاده كنيم كه متاسفانه به دليل كمبود وقت، كاريكاتور 63 نفر از اين اساتيد آماده و به چاپ رسيد.

سعيد چاواري ادامه داد: از جمله اساتيدي كه كاريكاتورشان در اين كتاب گنجانده شده مي توان به كلنل علي نقي وزيري، درويش خان، اقبال آذر، غلامحسين بنان، پرويز ياحقي، فرهنگ شريف، مصطفي گرگين زاده، شهرام ناظري، محمدرضا لطفي، كيهان كلهر و جلال ذوالفنون اشاره كرد.

اين كاريكاتوريست تاكيد كرد: از آنجا كه اگر همه اين كاريكاتورها با يك تكنيك اجرا مي شد احتمال داشت براي مخاطب خسته كننده شود در اجراي آنها از تكنيك هاي مختلفي چون رنگ روغن، اكرليك، مداد رنگي و پاستل، قلم فلزي، خودكار مشكي، كولاژ و شاپان(با استفاده از قير) استفاده كرده ام.

وي گفت: براي طراحي روي جلد و پشت جلد كتاب«چهره به چهره» نيز از اتودهايي كه در حين كشيدن اين كاريكاتورها شكل گرفته بود استفاده كرده ام.

چاواري در ادامه افزود: اوايل آذر ماه امسال نمايشگاهي از اين كاريكاتورها در خانه هنرمندان برگزار كردم و بسياري از اهالي موسيقي كشورمان مانند همايون خرم و محمد سرير بازديد كردند. بر خلاف آنكه احتمال مي دادم شايد كسي در اين ميان شايد لب به شكايت بگشايد، اما اينگونه نشد و همه دوستان حس خوبي به اين آثار داشتند.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كتاب كاريكاتور اساتيد موسيقي ايران منتشر شد | موسیقی ما