برنامه یاد بعضی نفرات
 
با ني نوازي حسن ناهيد؛
«رسم ياري» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم رسم ياري با صداي غفور شيخ و تنظيم فرشاد فرهادپور توسط موسسه فرهنگي‌هنري ترنم‌ني وارد بازار موسيقي شده است.

در اين اثر هنرمنداني همچون استاد حسن ناهيد (ني)، مرحوم شهريار فريوسفي (تار، سه‌تار و دوتار)، محمود فرهمند (تنبك)، جابر اطاعتي (ويلن)، هومن اتابكي (آلتو)، اميد ابطحي (ويلنسل)، رضا محسني‌پور (تارباس)، كوروش بزرگ‌پور (دف) و فرشاد فرهادپور (سنتور) به اجراي برنامه پرداخته‌اند.

«رسم ياري» شامل دو بخش در بيات اصفهان و دستگاه نوا است. در بخش اول قطعات پيش‌درآمد اصفهان به آهنگسازي فرشاد فرهادپور، گوشه درآمد با شعري از سعدي، تصنيف خواب با شعري از محمدزمان تفرشي و آهنگي از زنده‌ياد استاد حسين فرهادپور، آواز گوشه عشاق با شعري از سعدي و تصنيف رسم ياري با شعري از رهي‌معيري و سعدي و آهنگي از غفور شيخ اجرا شده است.

در بخش دوم اين آلبوم نيز قطعات پيش‌درآمد نوا از فرشاد فرهادپور، گوشه درآمد با كلام اوحدي مراغه‌اي، تصنيف شراب عشق با شعري از مولانا و آهنگي از غفور شيخ، آواز گوشه نهفت با شعري از اوحدي مراغه‌اي و تصنيف مصلحت يار با كلام اوحدي مراغه‌اي و آهنگي از غفور شيخ شنيده مي‌شوند.

غفور شيخ متولد 1350 و فارغ‌التحصيل رشته مهندسي منابع طبيعي در مقطع كارشناسي ارشد، از شاگردان مكتب استاد محمدرضا شجريان است و چندين سال افتخار درك محضر آقايان حميدرضا نوربخش و محسن كرامتي و نيز مدت كوتاهي افتخار حضور در كلاس زنده‌ياد استاد رضوي‌سروستاني را داشته است.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «رسم ياري» منتشر شد | موسیقی ما