برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 00:41

سلام احسان عزیز. بابت انتشار آلبوم به شما و عوامل دیگه ی کار خسته نباشید میگم.
من از شنونده های جدی کارهای شما هستم و خیلی وقته که با صدای شما خیلی از لحظه هام رو سپری می کنم.
این مدت بی صبرانه منتظر انتشار آلبوم بودم تا از شنیدن کار های شما لذت ببرم. منتها بعضی از ترک ها واقعا اون طور که انتظار داشتم نبود احسان عزیز و استاندارد های احسان خواجه امیری رو نداشت.
در مورد وکال آلبوم به طور کلی باید بگم طبق معمول چند وقت اخیر ، در اکثر کارها خیلی جاها از گلو آواز میخونید که متاسفانه این تغییر در مخرج صدا بعضی جاها واقعا صدای شما رو ضعیف جلوه میده و ما اون صدای سال های قبل رو نمیشنویم.(صدایی که سلام آخر رو خونده ، نابرده رنج رو خونده و...) ، همینطور این لحن خوندن باعث شده خیلی کلمات بد تلفظ میشن و حتی یه جاهایی نا مفهوم به گوش میرسن و متاسفانه انگار هیچ یک از عوال سازنده ی کارها به این موضوع توجهی نمی کنند.
در مورد ترانه ها میشه گفت بعضی از ترانه های روزبه بمانی انتظارات رو برآورده نمیکنه و واقعا از ایشون خیلی بیشتر از این انتظار میره و متاسفانه در این آلبوم یه قسمت هایی از ترانه های روزبه واقعا خوب نیست و بهتره برای واژه هایی که به کار برده میشه بیشتر فکر بشه. (ترانه ی ترک بی تفاوت واقعا ترانه ی معمولی هستش و ترجیع بند ضعیفی داره).
ترانه ی خانم عاطفه حبیبی تا یه جاهایی خوب پیش میره اما واقعا ترجیع بند خیلی ضعیفی داره.
ترانه های پویان بوترابی هم میتونست بهتر باشه. ترانه ی کاری کردی یه ترانه ی متوسط رو به پایین هستش ، ترانه ی "جاده ای که ساخته بودم" هم یه جاهایی خوبه اما یه جاهای هم ضعیفه مثل قسمتی که میگه "جاده ای که ساخته بودم از روی خودم گذشت" واقعا خوب نیست.
دکتر یداللهی مثل همیشه عالی بودن (هرچند انتظارات از ایشون با توجه به سابقه ی درخشانشون خیلی بیشتره) ، وکال این کار هم نسبت به بقیه ترک ها خیلی خوبه و ما صدایی رو از احسان خواجه امیری می شنویم که همیشه می شنیدیم ، ای کاش دوباره بیشتر با دکتر افشین یداللهی و اهورا ایمان کار کنید که به حق ترانه سراهای بسیار خوبی هستند و تعداد زیادی از ماندگارترین کارهای شما با ترانه های این دو عزیز بوده.
در مورد آهنگسازی باید بگم جای علیرضا کهن دیری به شدت درکارهای اخیر شما خالیه ، کسی که توانایی های صدای شما رو خیلی خوب میشناسه و به جرات میشه گفت تمام کارهایی که آهنگسازی میکنه ماندگار و شنیدنی هستند. (ما هیچوقت کارهایی مثل سلام آخر رو یادمون نمیره). همینطور سهم خود شما هم در آهنگسازی دو آلبوم اخیر نسبت به گذشته کم شده ، در صورتی که کارهایی که خود شما آهنگسازی کردید بسیار شنیدنی و به یاد ماندنی بوده و هیچوقت فراموش نخواهد شد. در این آلبوم هم ترک "بعد تو" با آهنگسازی شما کار خیلی خوبی بوده و ملودی زیبایی داره.
علیرضا افکاری که حقیقتا آهنگساز صاحب سبک و کاربلدی هست ، باز هم کار خودش رو خوب انجام داده و ملودی های زیبایی ساخته. (به غیر از ترک "بی تفاوت" که به نظرم کار خوبی نبود)
آهنگسازی ترک "جاذبه" که به عهده فرشید ادهمی بوده یه کار متوسط هستش و جزء همون کارهایی هستش که استاندارد شما درش رعایت نشده.
ترانه ی" نفس" که احسان نی زن آهنگسازی اون رو به عهده داشت کار زیبا و دلنشینی هست.
در مجموع به نظرم کارهای "جاذبه" و "بی تفاوت" خیلی خوب نبودن و در زمینه ترانه و تنظیم و حتی یه جاهایی در زمینه وکال استاندارد های احسان خواجه امیری رو نداشتند.
ترک های "سی سالگی" ، "نفس" ، "آرزو کن" و "بعد تو" هم ترک های خوب آلبوم بودند ، ترک "یه روزی میاد" ملودی بسیار زیبایی داشت و بقیه کارها هم تقریبا در یک حد بودند و هر کدوم یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف داشتند و حداقلِ استاندارد ها رو داشتند.
در آخر باید بگم احسان عزیز بر هیچ کس پوشیده نیست که شما و همکارانتون تمام تلاشتون رو می کنید که بهترینها رو به گوش شنونده هاتون برسونید و به شما خسته نباشید میگم ، منتها امیدورام در آینده ما باز هم صدای شما رو مثل گذشته و با همون قدرت و شفافیت در ادای کلمات بشنویم و به عنوان یک شنونده ی جدی موسیقی شما ، خواهشم اینه که کمتر از این تغییر لحن استفاده کنید. همینطور در زمینه انتخاب ترانه ، امیدوارم در آینده ترانه هایی با محتوا تر و به لحاظ بار معنایی سنگین تر انتخاب بشود.

سلام ای غروب غریبانه ی دل
سلام ای طلوع سحرگاه رفتن

سلام ای غم لحظه های جدایی
خداحافظ ای شعر شب های روشن

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما