برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجشنبه 23 بهمن 1393 - 09:20

مطلب شما را کامل خوندم. خیلی خیلی متاسف شدم که افرادی با این سطح معلومات و اطلاعات در وبسایتهای تخصصی داخل کشور مطلب می نویسند. حالا من برای شما توضیح میدم ژان میشل ژار که بود و چه کرد
نویسنده در ابتدا با طنز ژان میشل ژار را با پدرش موریس ژار مقایسه کرده که مثل مقایسۀ یک والیبالیست با یک فوتبالیست خنده دار هستش. بعد ایشون رو با کلاوس شولتز مقایسه کرده که اگر ژار از خیلی نظرها بالاتر نباشه پایین تر نیست، البته بنظرم این مقایسه های بچه گانه ملاک هیچ چیزی نیست.
در ادامه ایشون خیلی عادی از اسم پیر شیفر در رزومۀ ژار گذشته گویا خبر نداشته پیر شیفر بعد از راب مورس و هیو لکین سومین شخص تاثیر گذار در تاریخ موسیقی الکترونیک هستش و اولین شخصی هست که از سمپل برای ساخت قطعۀ موزیک استفاده کرد.
در مورد آلبوم اکسیژن که نویسنده خیلی عادی ازش گذشته. این آلبوم در سال 1976 تولید شد. متاسفانه نویسندۀ متن احتمالا در زندگی سینتی سایزر ندیدن والا متوجه سختی کار با سینتی سایزرهای آنالوگ در اون زمان و استفاده از فیلترها و پچ ها برای تولید صدا استفاده می شدند. بدون صفحۀ نمایشگر امروزی و فقط با پیچها و دکمه ها و ورودی و خروجیها.
وقتی متوجه بزرگی اینکار میشید که بدونید اولین سینتی سایزر با قابلیت ذخیرۀ صدا و بازخونی (Recall) در سال 1978 ابداع شد. یعنی تا قبل از اون اگر یک آهنگساز قصد استفادۀ دوباره از یک صدا را داشت باید تمام مراحل ساخت اون صدا رو تکرار می کرد.
و مهمتر از همه اینکه سال 1980 اولین سکوئنسر چهار کانال وارد بازار شد. یعنی چهار سال بعد از اکسیژن. ژار با وسیله ای به نام دیجیتال ماتریکس کار سکوئنسر را در این آلبوم انجام داده بود.
ژار از اولین گروه موزیسینهایی بود که در دهۀ هفتاد از وایت نویز در موسیقی استفاده کرد.
ژار اولین آلبوم میکس شدۀ دنیا به روش سوراند دالبی پنج کانال رو با میکس 360 درجه در سال 2004 به بازار عرضه کرد( آئرو).
رکورددار دو و نیم میلیون نفر شنونده برای کنسرت شوخی نیست دوست عزیز!
نویسندۀ محترم نگران چگونگی اجرا قطعۀ خلیج فارس به شکل الکترونیک بودند! بهتره بدونید ژار اولین موزیسین غربی بود که به دعوت چین در شهر ممنوعه کنسرت داد و قطعات چینی را هم به زیبایی اجرا کرد. همچنین با درخواست دولت مصر قطعاتی را برای تصویر تاریخ مصر اجرا کرد.
امیدوارم بعد از این یک کمی با مطالعه و اطلاعات بیشتر مطلب بنویسید.
اشکان نوایی
مهندس صدا
تورنتو، کانادا

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما