برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اهنگ‌ساز پیش‌کسوت دیدار کرد
مجید انتظامی:‌اهالی هنر موثرترین سرمایه‌ی کشور هستند
موسیقی ما- در ادامه‌ی طرح تکریم و دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار استاد مجید انتظامی رفت.

پوراحمدی در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات این هنرمند در تداوم و اعتلای موسیقی کشورمان گفت: «استاد مجید انتظامی یکی از مفاخر تاریخ هنر انقلاب اسلامی هستند که توانست با کارنامه‌ای ارزشمند نام بلند پدر خود را حفظ کند. آثار خلاقانه ایشان روایتگر غم و شادی مردم ایران است و همیشه در خاطره‌ی جمعی مردم ماندگار خواهد بود. صندوق اعتباری هنر توجه ویژه‌ای به اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً اساتید نامدار این عرصه دارد. وظیفه ماست که ضمن تکریم و حمایت مادی و معنوی از آن‌ها از تجارب و دانش این هنرمندان بهره برداری کنیم.»
 
در این دیدار مجید انتظامی ضمن بیان خاطرات حرفه‌ای خود، با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه موسیقی کشور گفت: «اهل فرهنگ و هنر از موثرترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و بدون تردید آن‌ها عاشق وطن خویش هستند و این عشق را با زبان هنر در آثارشان بیان می‌کنند. در خدمت به آن‌ها باید اهتمام داشت.»
 
مجید انتظامی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۲۶ در تهران، موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی اهل ایران است. او از دهه‌ی ۱۳۵۰ برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌است و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های بای سیکل ران، روز واقعه، آژانس شیشه‌ای و دیوانه‌ای از قفس پرید مشترکاً به همراه حسین علیزاده و محمدرضا علیقلی برنده‌ی بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر می‌باشد. انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و در سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصه‌ی فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده‌است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 11:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجید انتظامی:‌اهالی هنر موثرترین سرمایه‌ی کشور هستند | موسیقی ما