با نوازندگی ساینا زمانیان و پدرام فریوسفی
یازده دونوازی از علینقی وزیری توسط «ماهور» منتشر شد
موسیقی ما- یازده دونوازی از علینقی وزیری با اجرای تار «ساینا زمانیان» و وبلن «پدرام فریوسفی» توسط نشر ماهور منتشر میشود.
دربارهی این اثر، به قلم میرعلیرضا میرعلینقی میخوانیم: «این آلبوم محتوی آثاری است که هیچگاه در دوره مناسب خود ضبط نشدند؛ و از این رو، تقریباً هیچگاه هم شنیده نشدند. این آثار، چه در دورهای که ستایش نبوغ استاد علینقی وزیری باب روز بود و چه در زمانی که انواع نارواییها و یاوهبافیها بر زنده و مرده او و اقدامات و آثارش میبارید، نه اجرا شدند و نه شنیده شدند. بر آنها آن قدر زنگار و غبار نشست که امکان حیاتشان در دوره خودشان را از دست دادند. حالا، به یمن همت خانم ساینا زمانیان، جوانترین موسیقیدانی (تا امروز) که توجه به آثار طلایهدار تجدد موسیقی ایرانی را در دستور کار خود قرار داده، میتوانیم چند نمونه از ناشنیدههای وزیری بزرگ را بشنویم. مآخذ او در گردآوری این آلبوم؛ نتنوشتههای استاد در کتابهای آموزشی (تار و ویولن) و چند صفحه ضبط شده از سالهای 1307 و 1308 بودهاند. تعدادی از این ساختهها؛ از چنان الگوهای ملودیک ماندگاری بهره دارند که شهرت عام و خاص یافتهاند، و تعدادی دیگر نیز، به خواست سازندهشان، با تفکری متفاوت، ساخته و پرداخته شدهاند. مانند دونوازیهای «چاشت من» و «شام من»، که در ابتدا برای اجرا با ارکستر مدرسه عالی موسیقی و کلوب موزیکال نوشته شدهاند.»
دربارهی این اثر، به قلم میرعلیرضا میرعلینقی میخوانیم: «این آلبوم محتوی آثاری است که هیچگاه در دوره مناسب خود ضبط نشدند؛ و از این رو، تقریباً هیچگاه هم شنیده نشدند. این آثار، چه در دورهای که ستایش نبوغ استاد علینقی وزیری باب روز بود و چه در زمانی که انواع نارواییها و یاوهبافیها بر زنده و مرده او و اقدامات و آثارش میبارید، نه اجرا شدند و نه شنیده شدند. بر آنها آن قدر زنگار و غبار نشست که امکان حیاتشان در دوره خودشان را از دست دادند. حالا، به یمن همت خانم ساینا زمانیان، جوانترین موسیقیدانی (تا امروز) که توجه به آثار طلایهدار تجدد موسیقی ایرانی را در دستور کار خود قرار داده، میتوانیم چند نمونه از ناشنیدههای وزیری بزرگ را بشنویم. مآخذ او در گردآوری این آلبوم؛ نتنوشتههای استاد در کتابهای آموزشی (تار و ویولن) و چند صفحه ضبط شده از سالهای 1307 و 1308 بودهاند. تعدادی از این ساختهها؛ از چنان الگوهای ملودیک ماندگاری بهره دارند که شهرت عام و خاص یافتهاند، و تعدادی دیگر نیز، به خواست سازندهشان، با تفکری متفاوت، ساخته و پرداخته شدهاند. مانند دونوازیهای «چاشت من» و «شام من»، که در ابتدا برای اجرا با ارکستر مدرسه عالی موسیقی و کلوب موزیکال نوشته شدهاند.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 16:50
افزودن یک دیدگاه جدید