برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربهش و محمود گلابچی
تفاهم‌نامه‌ی همکاری متقابل خانه موسیقی ایران و دانشگاه پارس امضا شد
موسیقی ما- تفاهم‌نامه‌ی همکاری متقابل خانه موسیقی ایران و دانشگاه پارس توسط داریوش پیرنیاکان (رییس هیات مدیره خانه موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) و محمود گلابچی (رئیس دانشگاه پارس) امضا شد.
 
از مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری و استفاده از اساتید طراز اول خانه موسیقی در دانشگاه معماری و هنر پارس، ارائه کارت عضویت و کارت صلاحیت تدریس به دانشجویان دوره‌های آموزشی موسیقی با رعایت کامل ضوابط و آئین‌نامه های مربوطه و استفاده از تجربیات خانه موسیقی به منظور سطح کیفی آموزش در این دانشگاه  اشاره کرد.
 
داریوش پیرنیاکان، رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران و حمیدرضا اردلان، نایب رئیس هیات مدیره خانه موسیقی نمایندگان خانه موسیقی در این نشست بودند.
 
محمود گلابچی، رئیس دانشگاه معماری و هنر پارس در بخشی از نشست از پیش‌بینی برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه موسیقی خبر داد و گفت: «با مشورت‌هایی که با اساتید موسیقی و سایر همکاران داشتیم به برنامه‌ای نسبتاً جامع برای آموزش موسیقی کلاسیک و ایرانی و حتی آواز ایرانی رسیدیم و در مذاکراتی که با مدیرانِ خانه موسیقی ایران داشتیم به این نتیجه رسیدیم.»
به گفته‌ی او افرادی در این آموزش شرکت می‌کنند، طبق آنچه در تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده هم کارت عضویت در خانه موسیقی را به دست می‌آورند و هم پس از این‌که این مراحل را گذراندند، این فرصت را پیدا می‌کنند که کارت صلاحیتِ تدریس هم برای آن‌ها توسط خانه موسیقیِ ایران صادر شود.
 
احمد الستی، از اساتید هنر و سینمای دانشگاه پارس، میلاد کیایی، نوازنده پیشکسوت سنتور و سروش مظفری، مدرس موسیقی و مدیر فعالیت های موسیقی دانشگاه پارس از دیگر حاضران در این نشست بودند که مطالبی را درباره ضرورت توجه به بحث آموزش صحیح و آکادمیک موسیقی در جامعه بیان کردند.
 
مظفری درباره روند پذیرش دانشجو در رشته موسیقی در این دانشگاه توضیح داد: «ما چهار فاز در این طراحی داریم؛ فاز اول در حوزه موسیقی کلاسیک، ایرانی و آواز ایرانی است. همه رشته‌ها در هفت ترم طراحی شدند و کسانی که در فاز اول ما وارد می‌شوند، اغلب کسانی هستند که در حد متوسط موسیقی به بالا هستند که گزینش می‌شوند و طبق نوازندگی و شیوه‌ای که دوست دارند در صورت پذیرش استاد مربوطه پذیرش نهایی خواهند شد. مدرکی که دانشجویان از دانشگاه پارس دریاف می کنند قابل ترجمه و تایید در تمام دانشگاه ها و کالج های دنیاست.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 12:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تفاهم‌نامه‌ی همکاری متقابل خانه موسیقی ایران و دانشگاه پارس امضا شد | موسیقی ما