برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنرمندانی چون ناتالی پورتمن، آن هاتاوی، مارک رافلو و ... جنایات علیه مردم فلسطین را محکوم کردند
«راجر واترز» در حال تهیه‌ی طوماری علیه رژیم صهیونیستی است
موسیقی ما- راجر واترز ترانه‌سرا و خواننده سرشناس حامی مردم فلسطین در پیامی از بلند کردن پرچم فلسطین پس از موفقیت لسترسیتی در فینال جام حذفی انگلیس حمایت کرد. این خواننده‌ی افسانه‌ای سال‌هاست که دست به حمایت از مردمِ مظلوم فلسطین می‌زند؛ اما در پی حملاتِ وحشیانه‌ی اخیر رژیم صهیونیستی این تنها «واترز» نیست که به حمایت از مردمِ فلسطین پرداخته است. بلا حدید، آن هتاوی، لینا هیدی، ناتالی پورتمن و مارک رافلو نیز از دیگر هنرمندانی هستند که به حمایت از مردمان فلسطین پرداختند.

در همین زمینه «راجر واترز» می‌گوید در حالِ جمع‌آوری طوماری علیه رژیم صهیونیستی است:«با دیدن اینکه دو بازیکن جوان چنین در برابر ظلم و هتک حرمت انسان رژیم صهیونیستی موضع گرفتند قلبم از شادی پرید. سعی می‌کنیم از طریق فیفا و یوفا به اتحادیه فوتبال رژیم صهیونیستی بگوییم تا زمانی که مسئولان آنها از قوانین بین‌المللی پیروی نکنند و حقوق اساسی بشر را تضمین نکنند، نمی‌توانند محترمانه در رقابت‌های باشگاهی و بین المللی حضور یابند.»

وی همچنین از طرفداران سلتیک به دلیل حمایت از وسلی فوفانا و حمزه چودوری تشکر کرد و گفت: «اگر ما هر شنبه علیه نژادپرستی زانو می‌زنیم، چرا نباید برای جلوگیری از این کار به این کمپین ملحق شویم تا بتوانیم عمل رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را که بسیار نژادپرستانه است متوقف کنیم؟»

در همین حال حمایت بازیگران سرشناس از مردم فلسطین ادامه دارد و «آن هاتاوی» با صدور بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها حمایت کرد و خواستار پایان خشونت فزاینده علیه آنها شد. او نوشت: «از دیدن این خشونت وحشیانه در فلسطین قلبم می‌شکند. به زنان سازمان ملل ملحق می‌شوم و همه آنهایی که خواستار قطع فوری این درگیری‌ها هستند. همه آدم‌ها حق دارند در صلح و با حفظ کرامت زندگی کنند.» «ویولا دیویس» و «ناتالی پورتمن» نیز دیگر هنرمندانی هستند که به جنبش علیه جنایاتِ‌ رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند. «پورتمن» که خود نیز اصالتی یهودی دارد، اقدامات رژیم صهیونیستی را در شیخ جراح محکوم کرده است. این ستاره هالیوودی پیش از این نیز از فلسطینی‌ها حمایت کرده بود.

«بلا حدید»، سوپر مدل فلسطینی‌تبار آمریکایی با انتشار عکسی که گفت‌وگوی دو دختر را درباره فلسطین نشان می‌دهد، اعتراضش را به حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین نشان داده است. در تصاویری که بلا حدید در صفحه‌اش که بیش از ۴۱ میلیون دنبال کننده دارد منتشر کرده است، دو دختر درباره فلسطین گفت‌وگو می‌کنند. یکی از آن‌ها می‌پرسد: بر سر چه چیزی می‌جنگند؟ دیگری پاسخ می‌دهد: «جنگی وجود ندارد، فقط استعمار اسرائیل است؛ مساله پاکسازی نژادی، اشغال نظامی و آپارتاید است. اسرائیلی‌ها شهرک نشینانی هستند که فلسطین را اشغال کرده‌اند.»
 
همچنین در این تصاویر از زبان دختر انیمیشنی آمده است: «اسرائیل با ارایه اطلاعاتی گمراه کننده قصد در پنهان کردن واقعیت دارد و می‌خواهد تمام اهدافش را از اشغال فلسطین در درگیری مذهبی پنهان کند.»

بلا حدید که پدری فلسطینی دارد، در پاسخ به انتقاد برخی از کاربران و متهم کردنش به یهودستیزی توضیح داده است که با یهودیان مشکلی ندارد و فقط درباره حق آزادی مردم فلسطین صحبت کرده است.

لینا هیدی که در «بازی تاج و تخت» نقش سرسی لنیستر را بازی کرده است هم در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی از مردم فلسطین حمایت کرده است. او گفته است که بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی در بیت‌المقدس در معرض مهاجرت اجباری قرار دارند و هر لحظه خطر تخریب خانه‌هایشان از سمت اسرائیلی ها وجود دارد و بسیاری از اعضای این خانواده‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند. او در پایان گفته است، آنچه در محله شیخ جراح فلسطین شاهدش هستیم، محو فلسطینیان از شهر و نسل کشی است.

بازیگر آمریکایی، مارک رافلو نیز به کشته شدن ۹ کودک فلسطینی اشاره و عنوان کرده است: تحریم علیه آفریقای جنوبی برای آزادسازی سیاهپوستان کارساز بوده است؛ وقت آن رسیده تا با تحریم اسرائیل، فلسطینی‌ها را آزاد کرد.

چندی پیش «میسا عبد الهادی» بازیگر زن فلسطینی هم در جریان اعتراضات به اشغالگری اسرائیل در غزه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. «عبد الهادی» که سال گذشته با فیلم «غزه عشق من» در جشنواره ونیز حضور داشت، در جریان اعتراضات در شهر حیفا توسط سربازان اسرائیلی مجروح شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 18:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «راجر واترز» در حال تهیه‌ی طوماری علیه رژیم صهیونیستی است | موسیقی ما