برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دومین دوره از جشنواره ملی شعر دانشجویی
«عبدالجبار کاکایی» به صورت رایگان کارگاه آموزش ترانه می‌گذارد
موسیقی ما- دومین دوره آموزشی دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی با تدریس عبدالجبار کاکایی به صورت برخط برگزار می‌شود.

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها، تمرکز دومین دوره از جشنواره ملی شعر دانشجویی بر برگزاری محفل‌ها و نیز کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین) خواهد بود؛ حال قرار است این دوره از دوره‌های آموزشی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی که با عنوان کلی «شعرآورد» برگزار می‌شود، با تدریس عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا، با موضوع ترانه برگزار شود.
 
این کارگاه آموزشی رایگان ترانه که از سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت آغاز می‌شود قرار است سه‌شنبه‌های هر هفته از ساعت ۱۷ برگزار شود. علیرضا بهرامی نیز کارشناس مجری این برنامه است. علاقه‌مندان پس از ورود به سامانه رویتاب به آدرس: Roytab.ir و انتخاب صفحه جشنواره شعر دانشجویی، فرم شرکت در کارگاه آموزشی شعرآورد را می‌توانند تکمیل و در این دوره شرکت کنند.

نخستین دوره از دوره‌های آموزشی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی، با تدریس اسماعیل امینی، شاعر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، با عنوان «از شعر گفتن...» و با محویت آموزش مبانی شعر همراه بود.

نخستین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» با مشارکت دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ برگزار شد.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی نیز از روز ملی شعر و ادب سال ۱۳۹۸ در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آغاز شد و در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا(س) ادامه یافت. در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، مراسم تجلیل و اهدای نشان «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، هر کدام زیر یک شاخه شعری (ازجمله شعر آیینی، غزل، ترانه و طنز) برگزار شدند.

پس از شیوع ویروس کرونا که به لغو برخی از محفل‌های جشنواره در دانشگاه‌های مختلف کشور انجامید، آیین پایانی نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی، روز دهم تیرماه سال ۱۳۹۹، همزمان با روز نکوداشت صائب تبریزی، به‌صورت برخط برگزار و طی آن از برگزیدگان تجلیل شد.
 
 دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی نیز با وجود تداوم تعطیلی دانشگاه‌ها بر اثر همه‌گیری بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا، در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با مشارکت دانشجویان سراسر کشور و دانشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.
 
قرار است تمرکز دومین دوره این جشنواره بر برگزاری نشست‌ها و محفل‌های برخط و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوع به صورت برخط باشد؛ در کنار برگزاری بخش رقابتی جشنواره که کلیه مراحل ثبت نام، شرکت و داوری آن به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.
 
دوره‌های آموزشی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی بخشی از روند فرآیندمحور جشنواره بوده که برای شرکت‌کنندگان آن، مشمول امتیاز رقابتی خواهد بود. با این حال، افراد علاقه‌مند نیز می‌توانند در صورت وجود شرایط لازم، به‌صورت آزاد از این دوره‌های آموزشی بهره بگیرند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 12:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «عبدالجبار کاکایی» به صورت رایگان کارگاه آموزش ترانه می‌گذارد | موسیقی ما