برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز افسانه‌ای حرف‌هایش علیه کارگردان «هشت نفرت‌انگیز» و اسکار را تکذیب کرد
موریکونه: درباره تارانتینو غیرمنصفانه صحبت نمی‌کنم
موسیقی ما - انیو موریکونه (آهنگساز افسانه‌ای سینما)، گفت‌وگویی که از جانب او در یک مجله مشهور آلمانی علیه تارانتینو منتشر و این کارگردان را مجنون و دزد خوانده بود، تکذیب و اعلام کرد از این مجله شکایت خواهد کرد.
 
روز گذشته (11 نوامبر) یک مجله شناخته‌شده در آلمان، سخنانی جنجالی از زبان انیو موریکونه علیه تارانتینو (کارگردان مشهور آمریکایی) منتشر کرده و بسیاری از رسانه‌ها از جمله «ایندیپندنت» آن را نقل کرده بودند. این مجله اعلام کرده بود که موریکونه همکاری با تارانتینو را (در فیلم هشت نفرت‌انگیز) همکاری خوب و شادی ندانسته و حتی این فیلم را آشغال نامیده و با انتقاد از کلیت هالیوود درباره اسکار هم معتقد است: «هیچ تمایلی ندارم که دوباره به این گوشه ترسناک آمریکا بیایم و نظاره‌گر عظمت و شکوه پوشالی و خودنمایانه‌گری مثل مراسم اسکار باشم.»
 
اما «هالیوود ریپورتر» که این خبر را منتشر کرده بود، امروز تکذیبیه موریکونه را روی سایت خود قرار داد.
 
این آهنگساز بزرگ در متن تکذیبیه خود نوشته: «متأسفانه این مجله آلمانی مطلبی از زبان من منتشر و جملاتی منفی علیه تارانتینو، فیلم‌هایش و همچنین آکادمی اسکار نقل کرده است. من هیچ‌گونه صحبتی درباره اسکار، کوئنتین تارانتینو و فیلم‌هایش نکرده و فیلم‌های او را «آشغال» خطاب نکرده‌ام. به وکیل خود در ایتالیا هم گفته‌ام که این موضوع را به طور قانونی پیگیری کند.»
 
آهنگساز فیلم «خوب، بد، زشت» گفته که من تارانتینو را به عنوان یک کارگردان بزرگ قبول دارم و به رابطه‌ و همکاری‌ام با او که در طول سال‌های متمادی شکل گرفته، می‌بالم. او همچنین تارانتینو را فردی شجاع نامیده که شخصیت بزرگی دارد و گفته است: «اسکاری که برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» گرفتم در نتیجه همکاری با او است که یکی از بزرگ‌ترین افتخارات کاری من است و از این‌که فرصت ساخت موسیقی برای فیلم او را به دست آورده‌ام، تا همیشه به خودم افتخار می‌کنم.»
 
این رسانه نوشته بود موریکونه که برای ساخت موسیقی فیلم «خوب، بد و زشت» به شهرت زیادی رسید، رسماً تارانتینو را دیوانه خطاب کرده و گفته: «او فقط از دیگران دزدی می‌کند و آن‌ها را دوباره کنار هم می‌چیند؛ کارهایش اصالت ندارند و نمی‌توان به او واژه کارگردان را اطلاق کرد. بنابراین قابل مقایسه با بزرگان هالیوود مانند «جان هیستون»، «آلفرد هیچکاک» و «بیلی وایلدر» نیست؛ آنها واقعاً هنرمندان بزرگی هستند.»
 
اما موریکونه تمام این حرف‌ها را تکذیب کرده و نوشته: «من پیش از این در یک نشست مطبوعاتی در لندن در مقابل تارانتینو گفتم که او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های دوران می‌شناسم و فکر می‌کنم که سخنانم به اندازه کافی شفاف بوده‌اند پس مطمئن باشید که به هیچ عنوان درباره این چهره بزرگ اسکاری و کسی که به من دو بار مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی‌ام را اعطا کرده، به این شکل غیرمنصفانه صحبت نمی‌کنم!»
 
آخرین موسیقی ساخته موریکونه، یک فیلم ایتالیایی-انگلیسی با بازی جرمی آیرونز و اولگا کیریلنکو با نام «مکاتبه» بوده و به تازگی هم بزرگداشت «انیو موریکونه» آهنگساز برنده جایزه آکادمی، با عنوان «نود سالگی- جشنی برای انیو موریکونه» در قالب کنسرتی ویژه در تالار بزرگ موسیقی شهر رم برگزار شد. این برنامه توسط آکادمی ملی سانت سیسیلیا به مناسبت زادروز ۹۰ سالگی این هنرمند روز ۱۰ نوامبر به اجرا در آمد.
منبع: 
موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1397 - 15:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موریکونه: درباره تارانتینو غیرمنصفانه صحبت نمی‌کنم | موسیقی ما