استقبال از اجرای نمایش خواننده گروه «ترافیک»
«لامبورگینی» ده شب دیگر تمدید شد
موسیقی ما – نمایش «لامبورگینی» با بازی اشکان خطیبی و سیامک صفری برای ده شب دیگر تمدید شد.
به گزارش «موسیقی ما»، نمایش «لامبورگینی» که از اواخر تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، با استقبال دوستداران تئاتر و موسیقی رو به رو شده است و همین استقبال باعث شد ایننمایش تا ده شب دیگر نیز تمدید شود.
سیامک صفری (نویسنده و کارگردان این نمایش) درباره استفاده هوشمندانه از موسیقی و ترکیب پرهیجان دیالوگ ها و قطعات محبوب موسیقی در این نمایش معتقد است: « بافت، لحن و نوع نمایش اعتراضی است. این دو شخصیت به یکدیگر، محیط و... اعتراض دارند و اصلا طرز حرف زدن این افراد با اعتراض همراه است. این دو نفر از شهر جارو شدهاند، در شهر پرسه میزدند اما اکنون در گور میخوابند، در نتیجه تمام شرایط نمایشنامه ما را بهسمت نوعی موسیقی خیابانی میبرد. در این نمایش از موسیقی رپ استفاده کردیم. اشکال مختلف موسیقی خیابانی در سراسر جهان وجود دارد. موسیقی آثاری همچون «لامبورگینی»، باتوجه به جغرافیای منطقه و نوع موسیقی خیابانیای که در آن منطقه رایج است، تغییر میکند. ما در ایران زندگی میکنیم و بهرغم اینکه ممکن است بهخاطر نوع ادبیات برخی از اشعار موسیقی رپ، گوشهایمان از این نوع موسیقی آسیب ببیند، اما موسیقی خیابانی ماست و اگر این را نپذیریم، واقعبین نیستیم. در هر تاکسیای که مینشینم، این نوع موسیقی را میشنوم! حتی رانندههایی که سنی از آنها گذشته است و فکر میکنیم باید موسیقی قدیمی ما را بشنوند، موسیقی رپ گوش میکنند. موسیقی خیابانی ما بهصورت سیدی درآمده است و به خانهها و ماشینهای مردم راه یافته است. خیابانی بودن این موسیقی از این جهت است که قصه دارد و اتفاقهایی که در خارج از مکان زندگی ما میافتد را روایت میکند. درباره عشق با تعاریف امروزی، اختلاف طبقاتی، آسیبهای اجتماعی و... صحبت میکنند. در موسیقی رایج سنتیمان که ریشه در ادبیات کلاسیک دارد هم این مضامین را میشنوید اما در موسیقی سنتی ما این مسائل با ظرافت خوانده میشوند و به این نمایش مربوط نمیشدند. به همین دلیل یکی از شخصیتهای این نمایش با بازی اشکان خطیبی، فردی است که معترض و عصبانی است، نمیخواهد نفرین کند و نامهربان باشد و از موسیقی رپ استفاده میکند.»
اشکان خطیبی نیز در این باره می گوید: «اهدافی که قرار بود با اجرایمان دنبال کنیم، دارد اتفاق میافتد. رابطهای که با تماشاگر پیدا کردیم را دوست دارم. شخصیت اشکان خطیبی در این نمایش، فردی عصبانی است. این عصبانیت سبب میشود در لحظاتی او با موسیقی رپ، بخواند. برای من این ایدهآل بود که در بخش پایانی نمایش یکی از افرادی که همه او را بهعنوان موزیسین این نوع از موسیقی میدانند، در زمانی که برای شخصیتی که اشکان خطیبی آن را ایفا میکند، اتفاقی رخ میدهد، با من دیالوگ داشته باشد و بعد از آخرین جمله من، به خوانندگی بپردازد و به شخصیت اشکان خطیبی در روایت قلاب شود. با این حضور، شخصیت اشکان، کاملتر میشد؛ حالا هم ناقص نشده است اما این بخش، شکل ایدهآل من بود.»
گفتنیست «لامبورگینى» اثرى اجتماعى است که دو واقعه گورخوابها و ساختمان پلاسکو را با دیدگاه سیامک صفرى به روى صحنه مىبرد .
در این نمایش اشکان خطیبى در کنار سیامک صفرى به ایفاى نقش مىپردازد، همچنین ایده ابوطالبى طراحى و اجراى حرکت را بر عهده دارد .
از دیگر عوامل مىتوان به سهیل دانش اشراقى (مدیر هنرى)، ایمان یزدى (مجرى طرح)، مرتضى نجفى (طراح نور)، سهیل دانشاشراقى و بهار نرگسى (طراح صحنه و لباس)، روزبه خورزنى (طراح صدا)، ندا عقیقى (دستیار کارگردان و برنامه ریز) ، مصطفى پیرهادى (عکاس)، سارا حدادى (مدیر روابط عمومى و مشاور مکث)، پوریا سورى (مشاور رسانهاى در حوزه اجتماعى)، بهمن بابازاده (مشاور رسانهاى در حوزه موسیقى)، آریا امیرخان (فیلم نیوز) و تئاتربازها (حامیان مجازى)، سهیل دانش اشراقى، امیر حسام میرصادقى (تیزر)، حامد حکیمى (طراح گرافیک)، امیر حسام میر صادقى (موشن گرافیک و انیمشن) و ... اشاره کرد.
تئاتر "لامبورگینى" تنها تا ٢١ مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد داشت، علاقهمندان مىتوانند جهت تهیه بلیت به سامانه تیوال و یا گیشهى سالن نمایشى مراجعه کنند.
تیزر جدید «لامبورگینی» را به همراه گزارش تصویری از حضور تعدادی از چهرههای فرهنگی، هنری و اجتماعی را در ادامه میبینید:
عکس ها: مصطفی پیرهادی
به گزارش «موسیقی ما»، نمایش «لامبورگینی» که از اواخر تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، با استقبال دوستداران تئاتر و موسیقی رو به رو شده است و همین استقبال باعث شد ایننمایش تا ده شب دیگر نیز تمدید شود.
سیامک صفری (نویسنده و کارگردان این نمایش) درباره استفاده هوشمندانه از موسیقی و ترکیب پرهیجان دیالوگ ها و قطعات محبوب موسیقی در این نمایش معتقد است: « بافت، لحن و نوع نمایش اعتراضی است. این دو شخصیت به یکدیگر، محیط و... اعتراض دارند و اصلا طرز حرف زدن این افراد با اعتراض همراه است. این دو نفر از شهر جارو شدهاند، در شهر پرسه میزدند اما اکنون در گور میخوابند، در نتیجه تمام شرایط نمایشنامه ما را بهسمت نوعی موسیقی خیابانی میبرد. در این نمایش از موسیقی رپ استفاده کردیم. اشکال مختلف موسیقی خیابانی در سراسر جهان وجود دارد. موسیقی آثاری همچون «لامبورگینی»، باتوجه به جغرافیای منطقه و نوع موسیقی خیابانیای که در آن منطقه رایج است، تغییر میکند. ما در ایران زندگی میکنیم و بهرغم اینکه ممکن است بهخاطر نوع ادبیات برخی از اشعار موسیقی رپ، گوشهایمان از این نوع موسیقی آسیب ببیند، اما موسیقی خیابانی ماست و اگر این را نپذیریم، واقعبین نیستیم. در هر تاکسیای که مینشینم، این نوع موسیقی را میشنوم! حتی رانندههایی که سنی از آنها گذشته است و فکر میکنیم باید موسیقی قدیمی ما را بشنوند، موسیقی رپ گوش میکنند. موسیقی خیابانی ما بهصورت سیدی درآمده است و به خانهها و ماشینهای مردم راه یافته است. خیابانی بودن این موسیقی از این جهت است که قصه دارد و اتفاقهایی که در خارج از مکان زندگی ما میافتد را روایت میکند. درباره عشق با تعاریف امروزی، اختلاف طبقاتی، آسیبهای اجتماعی و... صحبت میکنند. در موسیقی رایج سنتیمان که ریشه در ادبیات کلاسیک دارد هم این مضامین را میشنوید اما در موسیقی سنتی ما این مسائل با ظرافت خوانده میشوند و به این نمایش مربوط نمیشدند. به همین دلیل یکی از شخصیتهای این نمایش با بازی اشکان خطیبی، فردی است که معترض و عصبانی است، نمیخواهد نفرین کند و نامهربان باشد و از موسیقی رپ استفاده میکند.»
اشکان خطیبی نیز در این باره می گوید: «اهدافی که قرار بود با اجرایمان دنبال کنیم، دارد اتفاق میافتد. رابطهای که با تماشاگر پیدا کردیم را دوست دارم. شخصیت اشکان خطیبی در این نمایش، فردی عصبانی است. این عصبانیت سبب میشود در لحظاتی او با موسیقی رپ، بخواند. برای من این ایدهآل بود که در بخش پایانی نمایش یکی از افرادی که همه او را بهعنوان موزیسین این نوع از موسیقی میدانند، در زمانی که برای شخصیتی که اشکان خطیبی آن را ایفا میکند، اتفاقی رخ میدهد، با من دیالوگ داشته باشد و بعد از آخرین جمله من، به خوانندگی بپردازد و به شخصیت اشکان خطیبی در روایت قلاب شود. با این حضور، شخصیت اشکان، کاملتر میشد؛ حالا هم ناقص نشده است اما این بخش، شکل ایدهآل من بود.»
گفتنیست «لامبورگینى» اثرى اجتماعى است که دو واقعه گورخوابها و ساختمان پلاسکو را با دیدگاه سیامک صفرى به روى صحنه مىبرد .
در این نمایش اشکان خطیبى در کنار سیامک صفرى به ایفاى نقش مىپردازد، همچنین ایده ابوطالبى طراحى و اجراى حرکت را بر عهده دارد .
از دیگر عوامل مىتوان به سهیل دانش اشراقى (مدیر هنرى)، ایمان یزدى (مجرى طرح)، مرتضى نجفى (طراح نور)، سهیل دانشاشراقى و بهار نرگسى (طراح صحنه و لباس)، روزبه خورزنى (طراح صدا)، ندا عقیقى (دستیار کارگردان و برنامه ریز) ، مصطفى پیرهادى (عکاس)، سارا حدادى (مدیر روابط عمومى و مشاور مکث)، پوریا سورى (مشاور رسانهاى در حوزه اجتماعى)، بهمن بابازاده (مشاور رسانهاى در حوزه موسیقى)، آریا امیرخان (فیلم نیوز) و تئاتربازها (حامیان مجازى)، سهیل دانش اشراقى، امیر حسام میرصادقى (تیزر)، حامد حکیمى (طراح گرافیک)، امیر حسام میر صادقى (موشن گرافیک و انیمشن) و ... اشاره کرد.
تئاتر "لامبورگینى" تنها تا ٢١ مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد داشت، علاقهمندان مىتوانند جهت تهیه بلیت به سامانه تیوال و یا گیشهى سالن نمایشى مراجعه کنند.
تیزر جدید «لامبورگینی» را به همراه گزارش تصویری از حضور تعدادی از چهرههای فرهنگی، هنری و اجتماعی را در ادامه میبینید:
عکس ها: مصطفی پیرهادی
منبع:
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 - 10:18
افزودن یک دیدگاه جدید