برنامه یاد بعضی نفرات
 
آخرین اثر نشر «هرمس» در سال 95
«هفت جان» آرشید آذرین در ایران و فرانسه منتشر شد
موسیقی ما - «هفت جان»، مجموعه‌ای برای تک‌نوازی پیانو، اثری از آرشید آذرین (آهنگساز و نوازنده پیانو) از امروز به طور همزمان در ایران و فرانسه، توسط نشر «هرمس» منتشر شد.

آلبوم «هفت جان» به آهنگسازی آرشید آذرین برای تک‌نوازی پیانو و با نوازندگی این هنرمند شکل گرفته که از امروز توسط نشر هرمس در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. رامین صدیقی (مدیر نشر هرمس) درباره این اثر که به دلیل محل زندگی خالقش، در فرانسه ضبط شده، به موسیقی ما می‌گوید: «بیس اصلی موسیقی این آلبوم، تم‌های ملودیک ایران و تا حدی ارمنستان است اما ساخت و ساز آهنگسازی‌های آن بیشتر به سمت موسیقی جز گرایش پیدا کرده که بداهه‌نوازی هم در آن نقش عمده‌ای دارد.»

صدیقی درباره نام آلبوم می‌گوید: «برای نامگذاری این اثر (که برگرفته از نام یکی از قطعات آلبوم است) از «هفت شهر عشق» عطار نیشابوری الهام گرفته شده اما همانطور که گفتم، فضای این اثر بیشتر به سمت موسیقی جز گرایش دارد.»

آرشید آذرین موسیقی‌دان ایرانی است که هم می‌خواند، هم تصنیف می‌سازد و هم ساز‌های مختلف می‌نوازد و گاهی موقع نواختن، اشعار عطار را دکلمه می‌کند اما حرفه اصلی او پزشکی در حوزه پرتو‌‌شناس قلب و عروق است و در کنارش به طور جدی موسیقی را هم دنبال می‌کند. درواقع پژوهشگر موسیقی هم هست و در مورد تلفیق موسیقی ایرانی و موسیقی جز مطالعه می‌کند. ابتدا ایرانی‌ها او را به واسطه‌ی تخصص پزشکی‌اش شناختند و به تدریج او را برای اثر‌های موسیقی‌اش کشف کردند.

این هنرمند در پروژه‌های موسیقایی با افراد مختلفی همکاری کرده و پیش از این هم یک مجموعه کار برای سازهای پرکاشن، کنترباس و پیانو منتشر کرده است. او گروه و آنسابل خاصی ندارد و در پروژه‌های کوچک و مستقل موسیقی شرکت می‌کند اما شاید مهمترین آنها، همین تک‌نوازی‌های پیانویی او باشند.

آرشید آذرین هم با بنیاد عطار نیشابوری همکاری می‌کند و هم مرتباً در سمپوزیوم‌های پزشکی در ایران سخنرانی می‌کند و ورکشاپ برگزار می‌کند. به همین دلیل زیاد به ایران سفر می‌کند اما این سفرها بیشتر در حوزه طبابت است نه موسیقی، در نتیجه تا به‌حال در ایران کنسرتی نداشته است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 - 20:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «هفت جان» آرشید آذرین در ایران و فرانسه منتشر شد | موسیقی ما