برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از کسب مجوزهای لازم و اختصاصی سایت موسیقی ما
آلبوم EP «سنگ» با صدای «امیر عظیمی» منتشر شد
موسیقی ما – آلبوم EP «امیر عظیمی» منتشر شد. این اثر سنگ نام دارد و شامل چهار قطعه به نام‌های «شهر»، «اسیر»، «مترسک» و «لیلی» است. امیر عظیمی طی یک سال اخیر تک قطعات مختلفی را در فضای مجازی منتشر کرده اما این برای اولین‌بار است که آثار خود را در قالب یک آلبوم به گوش مخاطبانش می‌رساند. پدیده این روزهای موسیقی در حال حاضر مراحل تولید آلبوم رسمی خود را هم دنبال می‌کند و قرار است که آن را در سال 95 و به صورت فیزیکی به مرحله انتشار برساند. اما از سوی دیگر این خواننده جوان چندی پیش گفتگوی مفصلی را با سایت «موسیقی ما» انجام داد که این مصاحبه به زودی منتشر خواهد شد. اما او همزمان با انتشار آلبوم EP سنگ یادداشتی را برای انتشار در اختیار «موسیقی ما» قرار داده و قطعات آلبومش را معرفی کرده که در ادامه می‌خوانید:

« EP آلبوم سنگ شامل چهار قطعه است و زیرمجموعه‌ای از فضای فیوژن دارد. در این مجموعه از چهار غزل و یک مثنوی بهره‌ برده‌ایم. هر قطعه این آلبوم با قطعه بعدی از لحاظ ساختاری و موسیقایی متفاوت است و فکر می‌کنم همین مساله باعث شود تا مخاطب، قطعات را پشت سرهم دنبال کند. تصمیم گرفتم تا پیش از اولین آلبوم رسمی خودم یک آلبوم EP منتشر کنم تا مخاطبان را با فضای کارها بیش از قبل آشنا کنم. تمامی قطعات آلبوم سنگ را با دل ساخته‌ام و تمام ملودی‌ها، حس این روزهای من است. در مورد سنگ و نام سنگ باید بگویم که من ترانه خوانده‌ام و می‌خوانم اما غزل یک اتفاق دیگری است و فکر می‌کنم تاثیری که در غزل و مثنوی وجود دارد در یک ترانه کمتر دیده می‌شود. به نظرم سنگ، سنگی است در شیشه‌ ترانه‌ها.

اولین قطعه آلبوم سنگ، «شهر» نام دارد که فضای دیوانه‌وار وحشی با غزلی از «امید صباغ‌نو» عزیز است. فضای موسیقایی و تنظیم شهر با کلمات این غزل کاملا همخوانی دارد و می‌تواند حس کلمات را بیان کند. شهر با توجه به سه قطعه دیگر فضای خاص‌تری از نظر تنظیم دارد اما مخاطب خود را پیدا می‌کند. موسیقی شهر به فضای موسیقی متال نزدیکتر است و حتی می‌توان آن را ambient metal نامید. در این قطعه از تحریرهای ایرانی هم استفاده شده که فکر می‌کنم رنگ جدیدی به این سبک موسیقی داده و در دل کار نشسته است.

«اسیر» دومین قطعه از آلبوم سنگ است. این اثر عاشقانه‌ای تلفیقی به قلم سید «میلاد موسوی» عزیزم است که او کاملا هوشمندانه آن را خلق کرده است. هوشمندانه به این دلیل که در ترجیع بند کار از بیت «من از آن روز که دربند توام آزادم/پادشاهم که به دست تو اسیر افتادم» از «سعدی»(علیه رحمه) تضمین گرفته و به زیبایی این غزل افزوده شده است. فکر می‌کنم اسیر، زبان دل است و ارتباط خوبی با آن می‌توان برقرار کرد. تنظیم سبک فیوژن برای اسیر باعث شده این پازل‌ها در کنار هم به خوبی چیده شوند. سه‌تار در اسیر مانند بغض در گلوی اسیر می‌ماند.

مترسک، عاشقانه‌ای سیاه و سفید با فضای فیوژن و غزلی از امید صباغ‌نو است. موسیقی و غزل در مترسک در کنار هم قدم برمی‌دارند و فضاسازی‌ها دقیقا روی کلمات انجام شده تا مخاطب را همراه کند. تم مترسک به حال و هوای موسیقی ایرانی نزدیک‌تر است. به خصوص در قسمت ترجیع‌بند سعی کردم نوع خواندن و تحریرها کمی تفاوت داشته باشد. در مترسک از تحریر عربی هم استفاده کرده‌ام که احساس می‌کنم این کار برای چند ثانیه مخاطب را از فضای اصلی اثر جدا می‌کند و دوباره به نقطه اصلی باز می‌گرداند. امیدوارم مترسک هم به دل بنشیند.

آخرین قطعه از این مجموعه، لیلی نام دارد. لیلی یک مثنوی به قلم «علیرضا آذر» عزیز است و فضای پاپ – الکترونیک(فیوژن) دارد و زمان این کار نسبت به سه قطعه دیگر طولانی‌تر است. سعی کردم فضای موسیقی لیلی به گونه‌ای باشد که مخاطب را تا پایان با خود همراه کند. حفظ مخاطب برای شنیدن قطعه‌ای با مدت زمان بیش از چهار دقیقه کار سختی است به همین دلیل تمرکز ما روی بخش موسیقی بیشتر شد تا مخاطب تا آخرین کلمه همراه شود. شما در این قطعه صدای دو ساز را می‌شنوید که به صورت سولو می‌نوازند. من صدای هرکدام از این سازها را به لیلی و مجنون تشبیه می‌کنم. شاید صدای ویولن، صدای لیلی و در آخر هم صدای گیتار الکتریک صدای مجنون باشد. اما به هرحال من اعتقاد دارم که لیلی پر از بغض است؛ یک بغض همراه مشت کوبیدن به دیوارها.»

اما از سوی دیگر «یاسین طوسی»، مدیر برنامه‌های این خواننده و مدیر اجرایی آلبوم سنگ، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» به طرح خیریه‌ای که برای این مجموعه تدارک دیده‌اند اشاره کرد و گفت:« همه عزیزان می‌توانند این آلبوم EP را به صورت رایگان دانلود و گوش کنند. اما هر کسی که این آلبوم را گوش کرد و اگر دوست داشت و قلبا راضی بود، هر مبلغی که در توان داشت را برای موسسه خیریه «عمل» واریز کند. اگر کسی هم انجام این کار در وسع و توانش نبود هم هیچ ایرادی ندارد. اما آنها که دوست داشتند و در توانشان بود به هر میزان که تمایل دارند می‌توانند مبلغی را به شماره کارت 6396071005848353 یا شماره حساب 1018-11-584835-1 نزد بانک سرمایه به نام مشارکت‌های مردمی موسسه خیریه عمل واریز نمایند. این موسسه بچه‌های معلول کارگرانی که توان مالی ندارند را تحت پوشش قرار می‌دهد. هر پولی که شنوندگان آلبوم سنگ واریز کنند مستقیما به حساب موسسه می‌رود و برای این بچه‌ها هزینه می‌شود. ما هیچ چشم‌داشتی به عواید مالی آلبوم سنگ نداریم و امید داریم که شنوندگان این مجموعه و مخاطبان امیر عظیمی در ایام منتهی به عید نوروز بتوانند گره‌ای از مشکلات موسسه خیریه عمل و کودکان تحت پوشش آن را باز کنند. در پایان هم از آقای «علی شیرمحمدی» بابت هماهنگی در موسسه خیریه عمل تشکر می کنیم.»

در ادامه می توانید آلبوم سنگ با صدای امیر عظیمی را برای اولین بار از سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.

قطعات آلبوم سنگ:
- اسیر
- لیلی
- مترسک
- شهر
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 10:36

دیدگاه‌ها

یکشنبه 16 اسفند 1394 - 22:33

به امید توفیق برای تمام بچه هایی که با قلب و از قلب حرف می زنند.

یکشنبه 16 اسفند 1394 - 23:44

واقعا البوم زیبا و شنیدنی هستش وتبریک میگم به اقای عظیمی و امیدوارم البوم اصلی از لحاظ کیفی در این حد باشه

دوشنبه 17 اسفند 1394 - 02:54

بسیار زیبا بود ...چند سالی میشه با موزیک های امیر عزیز داریم سر میکنیم...

صدای زیبا و انتخاب شعر های قدرتمند آلبوم زیبایی ساخت...

ممنون از زحماتتون

دوشنبه 17 اسفند 1394 - 09:03

صداش خوبه ولی من این سبک کار رو دوست ندارم

دوشنبه 17 اسفند 1394 - 10:50

عالی هست امیر عظیمی عزیز...به امید موفقیت های روزافزونت

دوشنبه 17 اسفند 1394 - 12:39

بالاخره بعد مدت ها یه آلبوم خیلی خوب شنیدیم.
هر کی دان نکنه ضرر کرده.
صداش بی نهایت عالیه.
شعرها فوق العاده تر.
همه ترک هاش بی نظیر بود.

پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 11:17

واقعا صدا و ملودی و تنظیم و اشعار همگی عالی هستند. واقعا ممنون آقای عظیمی. خسته نباشید اساسی.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم EP «سنگ» با صدای «امیر عظیمی» منتشر شد | موسیقی ما