برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتار بهزاد ابطحی درباره اجرای سیروان خسروی در جشنواره موسیقی فجر
سیروان فالش نمی‌خواند
[ بهزاد ابطحی - نوازنده و خواننده ]

«سیروان خسروی» از جمله خواننده‌های محبوب کشور است که طرفداران زیادی دارد. او از جنبه‌های مختلف برای طرفدارانش ارزش قائل است و همیشه سعی می‌کند به شکل درستی طرفدارانش را راضی نگه دارد و به نوآوری فکر می‌کند. سیروان در مسیر بازار حرکت نمی‌کند؛ به تیپ و چهره‌اش اهمیت می‌دهد؛ به تعامل با هواداران‌اش هم همین‌طور. اجرای او در جشنواره من را واقعاً به وجد آورد.
 
فالش نخواندن سیروان
از نکات قابل توجه اجرای «سیروان خسروی» در این سری از جشنواره موسیقی فجر، اجرای درست و بدون حتی ذره‌ای فالش خواندن او بود. می‌دانید که خیلی از خواننده‌ها در اجرای زنده، یک جاهایی کار از دست‌شان در می‌رود؛ اما سیروان از این حیث عالی بود. ارکستر هم صدای خوبی می‌داد.
 
سبک سیروان با خواننده‌های دیگر مارکت موسیقی پاپ، تفاوت‌های زیادی دارد؛ به عنوان مثال سیروان ارکستر الکترونیک‌تری دارد و از نوازنده‌های کمتری بهره می‌برد. در کل این صدایی بود که ما باید می‌شنیدیم و صدای خوبی هم بود. مردم هم مثل همیشه از کنسرت سیروان راضی بیرون آمدند.
 
هواداران جدید در سالن
برخلاف اجراهای پیشین این خواننده، این بار حدود 90 درصد از جمعیت حاضر در سالن افرادی بودند که قبلاً به کنسرت سیروان نیامده بودند و این را از سوالی که او دو بار از جمعیت پرسید، می‌شد فهمید. این موضوع باعث تعجب خود سیروان هم شده بود. سیروان با هر اثر جدید، تعدادی مخاطب جدید به جمع مخاطبانش اضافه می‌کند و به همین دلیل، امروز جزو موفق‌ترین‌ها است.
 
تعداد نوازنده‌های ارکستر
من شخصاً دوست داشتم که سیروان از نوازنده‌های بیشتری -خصوصاً برای قسمت ریتم- در ارکسترش استفاده کند؛ او خواننده و تنظیم‌کننده‌ای حرفه‌ای است و فکر می‌کنم که اگر در اجراهای آینده‌اش از تعداد نفرات بیشتری در گروه‌اش استفاده کند، اجرای بهتری خواهد داشت.
 
حاشیه‌های جشنواره
تنها مشکلی که در طول این جشنواره حس می‌شد، برخورد مراقبین سالن میلاد نمایشگاه با یک‌سری از دوستان هنرمند و یک‌سری از مهمان‌ها بود که البته فکر می‌کنم این موضوع به عدم آشنایی مراقبان سالن برمی‌گردد.
 
بهترین اجراهای جشنواره
من امسال در جشنواره سی‌ویکم اجراهای زیادی را از نزدیک دیدم و باید بگویم در میان اجراهای پاپ، اجرای سیروان و بابک جهانبخش اجراهای خاص و ویژه این دوره بودند و باید به این دو نفر تبریک بگویم که سهی دارند صدای خوبی به گوش شنوندگان و بینندگان کنسرت‌هایشان برسانند و مردم لذت ببرند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 16:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 2 اسفند 1394 - 17:25

بابک بهترینه از هر لحاظ . در مورد اجرای لایوشم که اونقدر عالی بود حامی که هیچ وقت از کسی تعریف نمیکنه , چه تعریف هایی میکرد بعد از کنسرتش که فیلمش تو سایت تی وی پلاس هست میتونین نگاه کنین

یکشنبه 2 اسفند 1394 - 23:08

خوانندگی تیپ و قیافه نیستا..بعدش خداوکیلی سیروان کجا صداش خوبه؟ من که تا حالا یه اوج صدای خوب ازش ندیدم.یه تحریر تو خوندنش ندیدم. صدای امیرعلی بهادری و ماهان بهرام خان خیلی بهتره یعنی این سبک رو درست اجرا میکنن

سه شنبه 4 اسفند 1394 - 20:31
مجتبی1991

دروووود بر اهالی موسیقی

اخه برادر من کی گفته ک هر کی با گام بالا بخونه فقط خواننده هست سیروان از صدایی ک داره . داره

بهترین شکل ممکن استفاده میکنه و سبکش پاپ راک لایت هست. اخه واقعا چرا که یکی میاد یه سبک نو

رو داخل ایران اجرا میکنه با نظرات منفی و تلخ خودتون انگیزه رو کم میکنید بهتره که یخرده سطخ موسیقی

خودتون رو بالا ببرید . در ضمن تحریر بیخود زیاد الزامی نیس قطعه کجایی تو سیروان رو گوش بده دستت بیاد !!!!

151.245.98.49
سه شنبه 4 اسفند 1394 - 23:23
mehrad

داداش حالت خوبه؟! خدايى رو چه حسابى شهرام خان!! و امير على رو با سيروان مقايسه كردى؟! :)) نميگم كارشون بده ولى تركاى دوتاشون روهم به يه آهنگ سيروان نميرسه... امير على كه انصافا ترك فكراى منطقيشو تا حالا برا هركى پلى كردم گفته اينو كه زانيار خونده! راستى يه دقه آخر "خاطرات تو" رو چن بار گوش كن تا با تحرير و گام بالا آشنا شى، اگه صدا به چه چه زدن بود كه پينک فلويد باس فلافلى ميزد :))

موسيقى ما تاييد كن

5.73.60.196
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 19:06
حسام

اتفاقا تحریر خیلی تو موسیقی مهمه، گام بلند و داد زدن با صدایه خش دار کجا تحریر کجا.فکر میکردم فرق این دوتا رو بدونید.

5.112.234.221
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 19:11
کاظم

مهراد خان خوانندگی به چه چه زدن نیست ولی به روزنامه خوندنم نیست

5.112.234.221
دوشنبه 29 شهریور 1395 - 00:03
مخ

اصلا تا حالا اجرای زنده ی دوست دارم زندگی رو رو دیدی؟ اون تیکه ی آخرش جزو بهترین اوج هاییه که ازش دیدم.

5.125.21.210
دوشنبه 3 اسفند 1394 - 10:09

میشه با اطمینان آهنگاشو گوش کرد....این خیلی ارزشمنده که انقدر به کیفیت کار و اجراهاش اهمیت میده این یعنی احترام به مخاطب...موفق باشه...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیروان فالش نمی‌خواند | موسیقی ما