آلبوم پاییز بعد از تو با صدای حمید غلامعلی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
گپ‌و‌گفت مفصل سایت «موسیقی ما» با تنظیم‌کننده پُرکارِ این روزهای موسیقی پاپ؛
مهران عباسی: به موسیقی الکترونیک، سردردآور و موسیقی اجنبی می‌گویند
موسیقی ما - موسیقی الکترونیک در ایران قدمت زیادی ندارد اما در همین مدت کوتاه، اتفاقات خوبی در آن رخ داده است. هنرمندان این حوزه که تنظیم الکترونیک انجام می‌دهند، هم انگشت‌شمارند. «مهران عباسی» یکی از چهره‌های فعال موسیقی الکترونیک است که طی سال‌های اخیر با خوانندگان متعددی نظیر «فرزاد فرزین»، «روزبه نعمت‌اللهی»، «علی لهراسبی»، «محسن یگانه» و... همکاری داشته است. او سابقه حضور و کسب مقام در چند رقابت بین‌المللی را هم دارد. پس از مدت‌ها سکوت به سراغ مهران عباسی رفتیم. وی برای ما از برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده و البته گلایه‌هایش سخن گفت. همچنین نظرات او درباره آلبوم‌های فرزاد فرزین و محسن یگانه و جشن سالانه «موسیقی ما» هم جالب بود. گفتگوی مفصل سایت «موسیقی ما» پیش روی شما قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم تا پایان بخوانید:
 
 ***
 
  • * این روزها مشغول انجام چه کارهایی هستید؟
چند آلبوم جدید برای امسال در دست انتشار دارم که مهم‌ترین آنها آلبوم شخصی خودم است. من هم یکی دو سالی بود که در مرحله پیش‌تولید آلبوم خودم بودم. یک سال روی پروژه فکر کردیم و یک سال هم مشغول تهیه شعر و ملودی بودیم. ترجیح دادم با کسی که خیلی راحت هستم، مراحل ساخت ملودی و تنظیم را پیش ببریم. حدود 15 قطعه را تمام کرده‌ایم که قرار شده از این بین، 10 قطعه برای آلبوم انتخاب شوند. چندی پیش یکی از این قطعات به نام «آخرین انتخاب» با ملودی امیرعلی زمانیان منتشر شد. قطعه‌ای که در سایت‌های مطرح بین‌المللی پخش جهانی داشت و خدا را شکر با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد. خواننده تمامی قطعات آلبوم امیرعلی زمانیان است و کارهای متفاوتی در این مجموعه شنیده خواهد شد. آلبوم دیگری در دست تولید دارم که با بهترین خواننده‌های ایران مشغول رایزنی هستم. تمام تنظیم‌های این آلبوم توسط من انجام می‌شود و جمعی از سرشناس‌ترین خواننده‌ها در این آلبوم حضور خواهند داشت. بیشتر فعالیت‌های من از ابتدای سال جاری روی این دو پروژه متمرکز بوده است.
 
  • * می‌توانید کمی بیشتر در مورد این آلبوم گروهی توضیح دهید؟
انتخاب ملودی‌ها و اشعار آن توسط خودم انجام شده و از خواننده‌های مهمان برای اجرا دعوت خواهم کرد. اسمی از هنرمند خاصی نمی‌برم، زیرا هنوز در مورد افراد به قطعیت نرسیده‌ایم. اما بهترین‌های ایران انتخاب شده‌اند تا در این آلبوم همکاری داشته باشند. هنوز در مرحله رایزنی هستیم، زیرا یک‌سری مشکلات حقوقی هم در این پروژه بابت اجرای کنسرت‌ها وجود دارد. تولید چنین آلبومی ساده نیست و مراحل زیادی را باید طی کنیم.
 
  • * خواننده‌های این آلبوم همان افرادی هستند که در گذشته با آنها همکاری داشتید یا چهره‌های جدید هم در آن حضور دارند؟
در مورد این آلبوم توضیح چند نکته را لازم می‌دانم. تمامی قطعات این پروژه برای افرادی که انتخاب شده‌اند، ساخته شده و می‌شود. به عنوان مثال، کاری که برای آقای زمانیان ساخته باشم، برای شخص ایشان است. در بخش ترانه‌ها هم ترانه‌سرایانی را انتخاب کرده‌ام که صدها اثر را در رزومه کاری خود دارند و همانند خواننده‌های این مجموعه، در سطح اول موسیقی فعالیت دارند. سازبندی تنظیم‌ها هم خیلی خاص است و برای من یک مقدار هزینه‌بَر بوده است. به دلیل اینکه از سازهایی استفاده شده که یا اغلب در ایران نبوده یا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
روی بخش تنظیم‌ها هم حدود سه سال فکر و برنامه‌ریزی کردم. بزرگ‌ترین مشکل این است که در ایران خیلی مسائل به صورت حرفه‌ای و کامل وجود ندارد. مثلاً هنوز تعیین نشده که حق و حقوق افراد چگونه باید پرداخت شود یا خواننده‌ای که می‌خواهد در چنین مجموعه‌ای همکاری داشته باشد، باید چه دستمزدی بگیرد. نکات زیادی وجود دارد که مراحل تولید را پیچیده کرده است. دو شرکت هم با من برای گرفتن این آلبوم صحبت کرده‌اند. تمام خواسته آنها برای حل این مشکلات است تا به قضیه اصلی و بسته شدن آلبوم برسیم. خدا را شکر فعلاً همه‌چیز خوب پیش می‌رود. اما در مورد سوال شما باید بگویم بچه‌هایی که قبلاً با آنها کار کرده‌ام از این طرح استقبال کردند و خوشحال شدند، ولی هنوز ترکیب کلی مشخص نیست و نمی‌توانم از شخص خاصی نام ببرم.
 
  • * فکر می‌کنید این دو آلبوم تا پایان سال جاری منتشر شوند؟
آلبوم امیرعلی زمانیان امسال منتشر می‌شود، ولی این آلبوم گروهی سال آینده به مرحله انتشار می‌رسد.
 
  • * در حال حاضر با خواننده‌های دیگر مشغول همکاری نیستید که بتوانید برای ما نام ببرید؟
برای 4 قطعه از آلبوم «علی عبدالمالکی» صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم. با دو نفر دیگر از دوستان هم مذاکراتی کرده‌ایم، ولی هنوز هیچ‌چیز صددرصد نشده است. یعنی هنوز به مرحله قرارداد و رد و بدل شدن ملودی نرسیده‌ایم.
 
 
** فقط در ایران است که کاور کردن را بد می‌دانند! **
 
  • * یکی از آلبوم‌های سال گذشته که شما در بخش تنظیم آن حضور داشتید، آلبوم «شخصی» بود که مسئله درج نشدن اسم شما در بخش تنظیم‌کننده‌ها هم جنجال‌ساز شد. بین شما و «فرزاد فرزین» و سایر عوامل تولید آلبوم اختلافی به وجود آمده؟
هیچ قصد و غرض و اتفاق خاصی نبود. متأسفانه به دلیل سریع اتفاق افتادن مراحل تولید و چاپ آلبوم این مورد پیش آمد. آقای «مجید عبدی» و فرزاد با من تماس گرفتند و گفتم که اصلاً نمی‌خواهم حالت معذرت‌خواهی و ابراز تأسف پیش بیاید. به‌هرحال بسیاری از شنونده‌ها متوجه می‌شوند که رنگ و جنس تنظیم کار متعلق به چه کسی است. آن کار مشترکی بین من و «مهران خلیلی» و «محمد شاکر» بود که تجربه خوبی بود. این دوستان بسیار بااخلاق و حرفه‌ای بودند و من هم از بابت همکاری با آنها بسیار خوشحال شدم. از نظر رنگ و شکل موزیک تغییرات زیادی به وجود آمد و خوشحال هستم که این کار مشترک ما سه نفر بود. مهم این است که در خلق اثر حضور داشتم و مهم این است که نیت دوستان مشکل‌سازی نبود و صرفاً یک اشتباه باعث این مسئله شد.
 
  • * قطعه «نرو» از آن آلبوم در میان مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورد. اصلاً چرا برای تنظیم به سراغ آن فضا رفتید که مشابه خارجی داشته باشد؟
دید مردم نسبت به موزیک‌هایی که شباهت دارد، یک مقدار درست نیست. مثل اینکه من به شما بگویم چند سال از ساخت گیتار می‌گذرد و از چه جاهایی شروع شده و فکر کنید هر کس که گیتار استفاده کند، «جیپسی کینگز» است! سازبندی در تمام کارها یکسان است و موسیقی الکترونیک هم همه‌جای دنیا این‌جوری است که سازبندی آن باعث می‌شود که در مواردی، سبک شباهت پیدا کند. هر سبکی برای خودش لهجه و داستان خودش را دارد و نمی‌توانیم بگوییم صرفاً فلان سبک متعلق به یک خواننده خاص است. این سبک هم برای یک خواننده نیست و مشخصاً از جای دیگری آمده و من هم از آن الهام گرفتم. اجرای این الهام هم کار آسانی نیست.

فقط در ایران است که کاور کردن را بد می‌دانند. در دنیا خیلی از خواننده‌ها با افتخار می‌گویند که ما از موزیک دهه 60 «الویس پریسلی» یا از موزیک «فارل ویلیامز» و تنظیم‌های فلان شخص الهام گرفته‌ایم. این جنجال‌ها فقط مختص ایران است و ابزاری برای کوبیدن خواننده‌ها و تنظیم‌کننده‌ها است. متأسفانه برای این کار مشترک من و فرزاد هم افرادی جنجال‌سازی بی‌مورد کردند. اگر به رزومه کاری من نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سعی کرده‌ام فقط سبکی که مناسب خودم باشد را کار کنم. کاری نکرده‌ام که پیاده‌سازی صددرصد یک کار دیگر باشد. این کار بر مبنای تصمیم مشترک ما بود و خیلی خوشحال هستم که توانستیم این سبک را در ایران اجرا کنیم. زیرا دور از ذهن نیست که ما بتوانیم کارهای مدرن انجام دهیم که بتواند به موسیقی ما کمک کند.
 
  • * به نظر شما این گارد مردم و منتقدان نسبت به آثار کاور، تقصیر یک‌سری از هنرمندان نیست که کارهای کاور را به عنوان اثر تولیدی خود معرفی کرده‌اند؟
خیلی دوست داشتم که یک روز این داستان را براساس یک مقاله علمی و با تحقیق و استناد مطرح کنم. کاور یک داستان کاملاً متفاوتی دارد نسبت به آنچه در ایران مطرح می‌شود. زیرا در دنیا خوانندگان زیادی موزیک‌های قدیمی را کاور می‌کنند و خیلی هم معروف می‌شوند و سپس به دنبال سبک و ملودی خودشان می‌روند. استفاده از هر ملودی و اثرِ مربوط به یک گروه دیگر، با اجازه کتبی و هماهنگی آن هنرمند بلامانع است. مثل اینکه «بهنام صفوی» ملودی «شهاب رمضان» را بخواند ولی چون رضایت آقای رمضان را داشته، هیچ‌کسی به او ایراد نمی‌گیرد. خیلی از موزیسین‌های بزرگ دنیا موزیک‌های قدیمی دهه 60 و 70 را با اجازه کتبیِ صاحب‌اثر می‌خوانند. این مثل کاری است که ما برای «محسن یگانه» انجام دادیم. محسن گفت که من می‌خواهم «نرو» را بخوانم و به ایشان گفتم که با «ریک آلیسون» هماهنگی داشته باشید. به این موزیسین ایمیل زدیم و پس از یک هفته استقبال کردند و گفتند که مشکلی ندارد. این ایمیل هم منتشر شد. نکته مهم این است که الان در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون کپی‌رایت به‌ویژه برای موسیقی و هنرمند وجود ندارد. به همین دلیل اگر کسی هم طبق قانون رفتار کند و با اجازه اثری را بخواند، با جنجال برخی افراد غیرمتخصص رو‌به‌رو می‌شود.
 
  • * به نظر شما کلیت آلبوم فرزاد فرزین چطور بود؟
من همیشه سعی می‌کنم بدون تعصب نظر بدهم. به نظر من آلبوم «شخصی» یکی از قوی‌ترین آلبوم‌های سال 92 بود. به ترک‌های خودم کاری ندارم ولی قطعات «ماه عسل» و «برگرد» و چند قطعه دیگر من را واقعاً جذب کرد. به‌جز بخش تنظیم که آثار دوستان همگی از کیفیت بالایی برخوردار بود، من شعر و ملودی‌های آن مجموعه را هم خیلی دوست داشتم. یک‌سری از آنها خیلی خاص بود و برخی هم مخاطبان عام داشتند. واقعاً اثر خوبی بود و من و اطرافیانم را راضی کرد.
 
 
** در ایران چیزی به نام بازار موسیقی واقعی نداریم **
 
  • * این روزها خبرهایی می‌شنویم مبنی بر اینکه «محسن یگانه» می‌خواهد آلبوم چهارم را منتشر کند. به عنوان یکی از دوستان نزدیک محسن یگانه برای ما بگویید که چه شد چنین تصمیمی گرفت؟
یک هنرمند محکوم به این است که هوای هواداران‌اش را داشته باشد. فشاری که بچه‌های «جاست یگانه» روی محسن می‌آوردند، خیلی زیاد بود. او هم واقعاً خسته است، زیرا اجراهای پشت سر هم داشته و توقع ظالمانه و بیش از حدی را تحمل می‌کند. در دنیا روال اینگونه است که هر 2 سال یا در مواردی حتی 6 سال یک‌بار آلبوم می‌دهند. نباید توقع داشته باشیم که محسن بتواند هر سال آلبومی را منتشر کند. محسن باید ایده‌های خود را بپروراند و آثار درخوری را تولید کند و ثابت کرده که توان تولید چنین آثاری را دارد.
 
  • * پس می‌خواهد هواداران خودش را راضی نگه دارد؟
محسن یگانه باید نواقص سه اثر گذشته خود را برای آلبوم چهارم برطرف کند. محسن باید بداند که نمی‌تواند سه آلبوم قبلی خود را تکرار کند. اما باید به دنبال جذب طرفداران جدید و نظر منتقدان هم باشد. سبک پاپ فقط مختص یک جمع خاص نیست و مطمئن هستم که محسن هم این موارد را لحاظ می‌کند. او در منگنه قرار گرفته و به ناچار در حال تولید آلبوم چهارم است. می‌داند که اگر این کار را نکند، با ناراحتی هوادارانش مواجه می‌شود. هنوز خستگی آلبوم «حباب» در محسن یگانه وجود دارد، زیرا یک سال کامل بی‌خوابی و استرس را برای آن تحمل کرد. در ماه‌های اول انتشار هم مورد هجوم گسترده‌ای قرار گرفت و زمانی که می‌خواست خودش را ثابت کند، از لحاظ روحی لطمه زیادی دید. خوشبختانه آلبوم موفقی بود و هنوز هم قطعات آن را می‌توانید نزد مخاطبان موسیقی بشنوید.
 
  • * واقعاً محسن یگانه قصد داشت که آلبوم دیگری را منتشر نکند یا از این مسئله به عنوان یک حربه تبلیغاتی برای آلبوم چهارم استفاده کرد؟
من مطمئن هستم که تصمیم محسن قطعی بود و باز هم تأکید می‌کنم که فقط به خاطر هواداران و بچه‌های «جاست یگانه» قبول کرد. محسن می‌گوید که نمی‌دانم چرا بچه‌ها نمی‌توانند تک‌قطعه را قبول کنند. او سال گذشته تک‌قطعات خیلی خوبی داشت که واقعاً با استقبال رو‌به‌رو شد. محسن نیازی به تولید آلبوم ندارد و خود من هم نمی‌دانم که چرا نمی‌خواهیم عین روند روز موسیقی دنیا عمل کنیم و بر مبنای تک‌قطعه حرکت داشته باشیم. انتشار آلبوم در موسیقی ایران همانند یک ویترین است و این‌گونه نیست که آلبوم فروش بالا یا بازده مالی داشته باشد. اگر در بین جمعیت 75 میلیونی کشور فقط 20 میلیون مخاطب موسیقی داشته باشیم، قاعدتاً باید از یک آلبوم 20 میلیون نسخه چاپ شود. در حالی که موسیقی ایران به معنای واقعی راکد است و اصلاً در ایران بازار موسیقی به معنای واقعی وجود ندارد. شما از خانه که خارج می‌شوید، هیچ موسیقی نمی‌شنوید تا اینکه مجدداً به پای کامپیوتر خود برگردید و شنونده یک قطعه باشید. عملاً موسیقی در اولویت پنجم مردم ما قرار دارد. در درجه‌های اول مسائل اقتصادی و هزینه‌های زندگی و مشکلات جامعه است و شاید در جایگاه پنجم، موسیقی را ببینیم! در این شرایط، انتشار آلبوم به معنای سوختن وقت و انرژی است. انرژی که می‌تواند صرف کارهای بزرگ‌تری شود. یک تک‌قطعه که در شرایط آرامش تولید می‌شود، خیلی بهتر از آلبومی است که سراسر مراحل تولید و انتشار آن با استرس عجین باشد.
 
  • * یگانه تمامی ترانه‌ها و ملودی‌های سه آلبوم قبلی‌اش را خودش انجام می‌داد که همین مسئله یکی از نکات مورد بحث منتقدان بود. فکر نمی‌کنید دیگر وقتش رسیده باشد که او افراد دیگری را هم به این دو بخش وارد کند؟
من در جایگاه تصمیم‌گیری برای محسن نیستم، ولی پیدا کردن کسی که هم‌سلیقه شما باشد، در این موج بی‌هنرمندی خیلی سخت است. مگر چند نفر مثل محسن یگانه، فرزاد فرزین یا سیروان خسروی داریم؟ اگر بتوانید چند نفر هم‌سلیقه و شبیه به خودتان را پیدا کنید، باید بگوییم که خیلی خوشبخت هستیم و در کشوری با هنرمندان زیاد زندگی می‌کنیم. هنوز و در طول این سال‌ها نتوانستیم چهره‌ای مشابه استاد «بنان» یا استاد «محمدرضا شجریان» پیدا کنیم که همسطح آنها باشند. در سایر کشورهای دنیا اینقدر موسیقی زنده است که پیدا کردن چند نفر مثل «انریکه» سخت نیست. شرایط محسن هم اینگونه است، زیرا شاید اگر او هنرمندی هم‌سلیقه و شبیه به خودش را پیدا می‌کرد، در آلبوم‌های گذشته از کارهای آنها بهره می‌برد. برای این آلبوم هم اگر از ملودی و یا ترانه‌های چهره‌های جدید استفاده کند، خوب است و تغییر ایجاد می‌کند. اما در غیر این‌صورت مشکل خاصی وجود ندارد. زیرا او هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
  • * شما در آلبوم جدید او حضور دارید؟
اگر که این افتخار را به من بدهد، با کمال میل حضور پیدا می‌کنم، چرا که محسن یکی از بهترین دوستان من است. ریمیکس قطعه «فداکاری» را هم آماده کرده‌ام و هر زمان که بخواهد آن را منتشر می‌کنیم.
 
 
** مشخص است که سیروان با جمعیت طرفدارانش به عنوان نفر اول تنظیم‌کننده انتخاب می‌شود **
 
  • * قبل از این مصاحبه در مورد نظرسنجی امسال «موسیقی ما» با هم صحبت داشتیم. دوست دارم نظر شما را در این مورد و دومین جشن سالانه «موسیقی ما» بدانم.
نظراتی هست. مثلا من اصلاً واجد شرایط نیستم که درباره آلبوم «همایون شجریان» نظر بدهم، زیرا این سبک‌ها را خیلی کم گوش می‌کنم. من بیشتر موسیقی خارجی و موسیقی پاپ که در حیطه فعالیت خودم هست را گوش می‌کنم.
 
  • * منظور شما این است که نظرسنجی «موسیقی ما» باید تخصصی‌تر شود؟
باید به این سمت حرکت کنید. اگر به مراسم «گرمی» هم نگاه کنید، هیچ‌گاه سبک «دنس» را با «راک» یا «بلوز» مقایسه نمی‌کنند. به عنوان مثال در نظرسنجی «موسیقی ما» گزینه‌ای مربوط به انتخاب تنظیم‌کننده الکترونیک نداریم که همین یک نقص محسوب می‌شود. «کوشان حداد»، «آرون حسینی» و من در موسیقی الکترونیک به شکل تخصصی فعالیت می‌کنیم. ولی من و کوشان و آرون با «سیروان خسروی» مقایسه می‌شویم. مشخص است که سیروان با جمعیت طرفدارانش به عنوان نفر اول تنظیم‌کننده انتخاب می‌شود. به همین دلیل تمام زحمات من و کوشان که زحمت کشیده‌ایم و در این چند سال موسیقی الکترونیک را به موسیقی پاپ ایران اضافه کردیم، نادیده گرفته می‌شود. زیرا یک تنظیم‌کننده‌ای وجود دارد که خواننده هم هست و مسلماً هرکسی طرفدار خواننده محبوب خودش است. سیروان الان بیشتر یک خواننده است و دیگر تنظیمی برای کسی نمی‌زند. نباید افرادی که در این راه سال‌ها زحمت کشیده‌اند و کارهای تخصصی‌تر انجام داده‌اند با کسانی مقایسه شوند که طرفدار بیشتری دارند. الان من باید در مورد کار کوشان و آرون و تنظیم‌کننده‌هایی که کار الکترونیک انجام می‌دهند نظر بدهم. اگر الگوی شما همین مراسم گرمی باشد، پیشرفت‌های خوبی خواهید داشت.
 
  •  * البته این نظرسنجی سال گذشته در 20 بخش برگزار می‌شد که امسال شامل 16 بخش است. در همان 16 بخش هم به سمت تخصصی‌تر شدن حرکت کرده. اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به شکل آرمانی این نظرسنجی وجود دارد.
بحث من برای بهبود رویه این نظرسنجی است و اصلاً قصد انتقاد منفی ندارم. انتقاد یعنی اینکه شما سال گذشته عملکرد بدی داشتید. در حالی که می‌دانم با وجود یک مرتبه کنسل شدن برنامه و مسائل دیگر، تمام توان خود را به کار گرفتید. کسانی در جشن سال گذشته حاضر شدند که بالاتر از تصور خیلی از ما بچه‌های موسیقی بود. استاد «شهرام ناظری» و اساتید بزرگ در جشن حضور داشتند که هر کدام وزنه‌های مهم در فرهنگ و هنر این کشور هستند. صددرصد برای امسال هم خوشبین هستم که «دومین جشن سالانه موسیقی ما» از سطح بالاتری برخوردار خواهد بود. خود من به‌شخصه از این حرکت پشتیبانی می‌کنم. شاید «موسیقی ما» اولین و دومین جشن را برگزار کند، ولی نباید در همین‌جا متوقف شود. اعتبار این جایزه باید آنقدر بالا باشد که کسب آن برای هرکسی آرزو باشد. حتی سال قبل هم که اولین دوره این جوایز بود، این جایزه ارزش بالایی داشت. امیدوارم جایزه «موسیقی ما» همانند سیمرغ بلورین جشنواره فجر، به جایزه رسمی موسیقی کشور تبدیل شود.
 
  • * فکر می‌کنید امسال بابت کدام قطعه یا کدام آلبوم شانس بیشتری برای کسب تندیس طلایی «موسیقی ما» داشته باشید؟
نمی‌دانم، زیرا در بخش تخصصی و بخش مردمی انتخاب‌ها متفاوت است. من یک تنظیم‌کننده هستم و برعکس دنیا که همیشه تنظیم‌کننده نفر اول است، من در ایران و از دیدگاه مردم نفر آخر هستم! در ایران خواننده نفر اول است و بعد چهره‌های دیگر قرار دارند و در نهایت تنظیم‌کننده‌ها دیده می‌شوند. در قسمت کارشناسی هم به نظر من امسال باز هم سیروان شانس بیشتری داشته باشد. زیرا او بیشتر دیده می‌شود و موفقیت‌های او خاص‌تر است. او یک پله از ما جلوتر است. یعنی اینکه محبوب‌تر است، رزومه کاری بیشتری دارد و فوکوس بیشتری روی اوست. سیروان الان در سطح محسن یگانه و «احسان خواجه‌امیری» و کسانی است که مورد بحث روز خبری هستند. مسلماً با من که حتی یک عکس اینترنتی هم نمی‌گذارم و هر کنسرتی که دعوت می‌شوم را رد می‌کنم، تفاوت دارد. فکر کنم من در زندگی خودم مجموعاً دو سه کنسرت بیشتر نرفته‌ام. یکی اولین کنسرت سیروان در «اریکه ایرانیان» بود، یکی کنسرت محسن یگانه و یک کنسرت فرزاد فرزین. بالاخره شانس کمتری برای دیده شدن دارم نسبت به بچه‌هایی که همیشه در بک‌استیج‌ها و جمع‌های موزیسین‌ها هستند. کلاً اخلاق من اینگونه است که زیاد وقت نمی‌کنم بین بچه‌ها باشم و چون زیاد با کامپیوتر کار می‌کنم، اینگونه شده‌ام!
 
تمام تمرکز فعالیت‌های من روی موسیقی خارج از کشور است و زیاد فکری نکردم که چه اتفاقی برای من در ایران رخ می‌دهد. شما هم می‌دانید که من در کمپانی کار می‌کنم که ارائه‌کننده پرفروش‌ترین نرم‌افزار موسیقی است. مشغول کار بر روی ورژن جدید و برنامه‌نویسی آن هستیم. اما احساس می‌کنم امسال شانس بیشتری در جشن «موسیقی ما» دارم و برای دوره سوم این شانس بیشتر هم خواهد شد. زیرا به شدت مشغول هستم و برنامه‌های زیادی برای امسال دارم.
 
 
** هدف من موسیقی داخل کشور نیست **
 
  • * در دو سه سال اخیر به غیر از مقوله همکاری با کمپانی «FL STUDIO»، در صفحه شخصی خودتان خبرهایی را مبنی بر همکاری با چهره‌های خارجی می‌نوشتید. اغلب این همکاری‌ها به قطعیت نمی‌رسید اما چون اعلام می‌کردید، یک موج خبری در مورد آن راه می‌افتاد. چرا خیلی از آنها با وجود اعلام شما به اجرا در نمی‌آمد؟
من برنده مسابقه‌ای برای یکی از کارهای «پیت‌بول» خواننده معروف بودم. می‌توانستم سفر به آمریکا همراه با اقامت یک هفته‌ای در یکی از هتل‌های «میامی» را داشته باشم. شرایط لازم برای این سفر فراهم نشد، ولی من نمی‌توانم جزئیات آن را رسانه‌ای کنم. برخی از این پروسه‌ها خیلی زمان می‌برد. به عنوان مثال من یک کاری را برای جایی ساختم و ارسال کردم و جواب مرحله دوم را هم فرستادند، اما برای مرحله سوم آن 6 ماه است که جوابی نداده‌اند. اینگونه نیست که اگر من امروز با فلانی صحبت کردم، فردا کار ما منتشر شود.
 
  • * ولی این انتقاد در مورد مهران عباسی هست که می‌گویند از پروژه‌ای که هنوز به سرانجام نرسیده، در صفحه خودش صحبت می‌کند.
ببینید چارچوب یک صفحه شخصی کاملاً مشخص است و وقتی می‌توانیم بگوییم موج خبری به راه افتاده که با فلان روزنامه یا فلان سایت مصاحبه کنم. من هیچ‌کدام از حرف‌ها را به صورت قطعی نردم و به خاطر ندارم که گفته باشم فلان قرارداد را بسته‌ام. همین الان هم سه پروژه بزرگ در دست تولید دارم که هر زمان به مرحله انتشار رسید، برای جلوگیری از همین جنجال‌ها، مطلب را عنوان می‌کنم. توجه داشته باشید چند بار تاکنون پیش آمده که پروژه از جانب خواننده لغو شده و من بی‌تقصیر بوده‌ام.
 
  • * با توجه به این همکاری‌های بین‌المللی که دارید، آیا جایگاه خود را موسیقی داخل کشور نمی‌دانید؟
هدف من موسیقی داخل کشور نیست. از وقتی که ما کار موسیقی الکترونیک را شروع کردیم، خیلی‌ها ما را مسخره می‌کردند. در پاورقی‌های وزارت ارشاد از موسیقی ما با عنوان مبتذل و دور از شأن یاد می‌کردند. این چیزها که برای ما می‌نوشتند، آنقدر ما را دلسرد می‌کرد که همان زمان راه خودمان را کج کردیم. همین الان هم به موسیقی ما سردردآور و موسیقی اجنبی می‌گویند. با ما برخورد مناسبی نمی‌شود که بخواهیم انگیزه بالایی داشته باشیم. موسیقی داخلی را دوست دارم و دستاوردهای زیادی هم برای من داشته ولی هدف من موسیقی خارج از کشور است. زیرا به من در آینده بهای بیشتری می‌دهند. اگر بهایی بدهند که ارزش داشته باشد، من با کمال افتخار در همین جا تمام کارها و پروژه‌های خودم را پیگیری می‌کنم. الان من یک‌هفتم دستمزد یک تنظیم‌کننده متوسط دنیا را می‌گیرم. در حالی که با توجه به توانایی که من دارم، باید دستمزد 100 تا 250 هزار دلاری دریافت کنم. و این در حالی است که الان 800 دلار برای یک تنظیم می‌گیرم! حتی این شامل کوشان و سیروان و آرون و... هم می‌شود، زیرا ارزش تنظیم آنها هم بسیار زیاد است.
 
  • * به فکر مهاجرت از ایران نیفتاده‌اید؟
بارها شرایط مهاجرت برای من پیش آمده ولی اصلاً علاقه ای ندارم و دوست دارم اگر اتفاقی هم قرار است رخ بدهد، در همین کشور باشد.
 
  • * شما که می‌گویید در ایران به شما بها نمی‌دهند.
خیلی از افراد هستند که در مراکش، لبنان یا امارات استودیو دارند و کارهای بزرگ انجام می‌دهند و این کارهای بزرگ به اسم آن کشور و هنرمندانش مطرح می‌شود. من هم خیلی دوست دارم یک کار برای فلان خواننده مطرح بین‌المللی بسازم، اما با نوازندگی مثلاً «پیام طونی»، «رضا تاجبخش»، «بهنام حکیم»، «بابک ریاحی‌پور» و... ارزش این بچه‌ها کم نیست و کلاً هنرمندان ایرانی توان بسیار بالایی برای حضور در عرصه‌های جهانی دارند. متأسفانه این عبارت «خارجی از ما بهتر است» را همیشه با خود داریم زیرا به کیفیت موسیقی داخلی ایمان نداریم.
 
  • * الان خواننده‌هایی داریم که می‌گویند شرایط داخل خوب نیست، گرفتار مافیا هستیم و مشکل مجوز داریم، پس اگر برویم خیلی بهتر است.
همه این حرف‌ها بهانه است. آدم‌هایی داریم که در همین‌جا واقعاً موفق‌اند. بحث خواننده را که مطرح کردید، باید به مسئله شعر اشاره کنم. موسیقی‌هایی داشته‌ایم که کل ایران را تکان داده‌اند، ولی شعر آنها با مجوز بوده است. مگر حتماً باید از کلمات ممیزی استفاده کنیم تا مطرح شوند؟ این دیگر به هوش و ذکاوت ما بازمی‌گردد که با همین محدودیت‌ها بتوانیم بهترین کار را انجام دهیم. با بهانه گرفتن هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و هنر این است که در محدودیت‌ها ستاره شوید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 13 تیر 1393 - 13:01

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 16:42

خیلی مصاحبه جامع و دلنشینی بود . مرسی از مهران عباسی و وحید لشکری عزیز و دوستان عزیزمان در سایت موسیقی ما ...

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 16:44

واقعا مهران عباسی جزو بهتریناس! چه اون موقع که تو پازل بند بود چه بعدش که مستقل شد،کلا کارای منحصر به فردی داره
تنظیم قطعه حباب یکی از بهترین کاراشه و امیدوارم تو آلبوم جدید محسن یگانه هم حضور داشته باشه

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 16:59

من خودم زیاد با تنظیم های های مهران عباسی ارتباط برقرار نمی کنم
مچ نیس با ترانه و بی احساسه این نوع موسیقی مخصوصا کارا مهران عزیز
با موزیسین خوب زیاد داریم علیرضا افکاری بهروز صفاریان سیروان کوشان میلاد ترابی زنده یاد نیما وارسته شهاب اکبری معین راهبر مرتضی پاشایی رضا صادقی مازیار فلاحی محسن یگانه

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 17:14

سلام
بنظرم رسید که چه خوب می شد سایت موسیقی ما که تخصصی ترین سایت عرصه موسیقی است برای کاربران ترانه سرای سایت مسابقه ای برگزار میکرد که ترانه سرایان ترانه ای ارسال کنند و سایت موسیقی ما آن را داوری کند و اثر برگزیده را برای اجرا در اختیار یکی از خوانندگان پاپ کشور عزیزمان ایران قرار دهد.تا به این طریق راهی برای ما ترانه سرایان گشوده شود.مثلا من که در فاصله 1000 کیلومتری از تهران زندگی می کنم واقعا نمی دانم چگونه باید اشعارم را با خوانندگان در میان بگذارم و از سایت خوب شما کمک می خواهم.
با سپاس فراوان

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 19:03

مصاحبه ی خوبی بود سپاس.
با اون قسمت از حرفش که گفت کسانی مثل خودش و کوشان و آرون کمتر از سیروان دیده میشن چون سیروان خواننده هم هست کاملا موافقم. در صورتی که از نظر من سطح کوشان خیلی بالاتر از سیروانه. حالا اینا تو بخش تنظیم کننده های الکترونیکه، اگه کلی تر بخوام در نظر بگیرم بدون تردید بهروز صفاریان از همه بالاتره.

جمعه 13 تیر 1393 - 16:15
Saeed Arbabpour

دمت گرم...هر چی خواستم بگم گفتی :)))
کوشان که بدون شک سردمداره...ولی من آرون رو هم خیلی می پسندم....انصافا آینده داره و کارش درسته ...

65.49.68.193
شنبه 14 تیر 1393 - 15:22
بی سرزمین تر از باد

شما لطف داری سعید جان.
حجم کاری و سابقه درخشان کوشان رو هیچکدوم از این دوستان ندارن! (البته به جز صفاریان)
تمام کاراش هم از نظر من قابل دفاعه.
آرون هم که جوونه و بسیار آینده دار و البته بی ادعا.

188.253.66.161
چهارشنبه 11 تیر 1393 - 19:10

واقعا مسخره بود این حرفش که میگه توو کشور های دیگه مث انریکه پیدا کردن سخت نیست خب اگه سخت نیست تو یکی رو نام میبردی.هم انریکه تکه هم بعضی خواننده های ما تکن.مطمئنا این اقا نمیدونسته که توو خارج خواننده ها رو بر اساس سبک کاریشون تقسیم بندی میکنن الان واقعا دلم میخواد بدونم توو سبک لاتین به غیر از جنیفر و انریکه کی هست که حرفی واسه گفتن داشته باشه؟؟؟؟یکی نیست بگه اخه تعداد البوم های انریکه 2 برابر تعداد کارهایی که شما تنظیم کردی بعد انقد راحت اظهار فضل میکنی.الحمدلله که البوم 2014 انریکه بعد از این همه سال فعالیت از سال 1995 تا 2014 رتبه یک چارت بیلبورد رو داره و همین واسه شما بسه که بدونی انریکه تکه

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 00:46
صبا

منظور ایشون از نظر سلیقه بود . یعنی ترانه سرا یا آهنگساز حرفه ای که سلیقه انریکه و طرفداراش رو داشته باشه زیاده چون هنرمندای زیادی دارن .

46.41.255.148
چهارشنبه 11 تیر 1393 - 20:38

خوب شد که که آقای عباسی درباره دلیل پخش آلبوم چهارم آقای یگانه واقعیت رو گفت وگرنه هنوزم بعضی ها با بی لطفیاشون نسبت به آقای یگانه دلیل پخش آلبوم چهارم رو برای بازار گرمی میدونستند در حالی که این اصلا درست نیست و آقای یگانه حتی بیشتر از بعضی ها هوای هوادارانشون رو دارند تا جایی که به مغز خیلی ها نگنجه و غیر قابل تحمل باشه.

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 20:54

خوشم میاد همه جا حرف از انریکست:)

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 23:14
people

این بخاطر اینه که انریکه عزیز دله ♡♥خداوکیلی انریکه از اون دسته خواننده هاس که نمیشه دوسش نداشت:)
Maybe you were right but baby I was lonely
I don't want to fight
Tired of being sorry
اصن این اهنگ فراموش نمیشه بعد این همه سال

2.179.94.155
چهارشنبه 11 تیر 1393 - 21:58

من که موسیقی ایشونو واقعا دوست دارم . مخصوصا تنظیم آهنگهای فکر تو و با تو میمونم از آلبوم همیشه ماندگار شخصی فرزاد فرزین . واقعا فوق العاده ای . قابل توجه دوستانی که میگن موسیقی الکترونیک بی احساسه امین حبیبی عزیز با استفاده از موسیقی الکترونیک آهنگهای ماندگاری رو ساخته . همین اواخر آهنگ نگرانم از آلبوم جدیدش پس حرفاتون درست نیست . من شخصا میگم کاراتو دوست دارم مهران عباسی عزیز

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 22:03

یکی میگه سیروان بخاطر تنظیم هاش طرفدار داره و اصلا خواننده نیست, یکی هم میگه چون خواننده ست واسه تنظیم بهش رای دادن!
هرکی میخواد ارزش کاری خودشو بالا نشون بده از مقایسه خودش با سیروان استفاده میکنه!
فکر میکنم سیروان تصمیم بی نهایت درستی گرفته که دیگه با هیچ رسانه ای مصاحبه نمیکنه و در عوض شخصا و مستقیما (تاجایی که فرصتشو پیدا کنه) با مخاطباش در ارتباطه.
هزار بار گفتیم الانم میگیم بابا اولویت سیروان موسیقی الکترونیک یا به عبارت درست تر EDM نیست.
ولی این بشر تو هر ژانری پا گذاشته از همه سرتر کار کرده.راک, پاپ( چه فضای غربی چه شرقی), پاپ-راک, هاوس, دنس (چه غربی چه شرقی), ترنس, و حتی کلاسیک بصورت گسترده کار کرده و جدا از سبک کلی, عناصر سبک های مختلف دیگه ای هم در کاراش بصورت حرفه ای شنیده میشه که تو ایران اصلا نظیر نداره.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ولی راجع به اینکه باید انتخاب تنظیم کننده پاپ و غیره رو از الکترونیک جدا کرد موافقم چون درستش همینه.اگه برای هر سبک مجزا انتخاب های مجزایی هم داشته باشیم, حق خیلیا خورده نمیشه...

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 17:19
سهیل

deadmau5 & Kaskade - I Remember = ( آهنگ جاده سیروان خسروی ) اصلا سخت نیست خیلی راحت میتونی تو گوگل سرچ کنی تا دست از تعصب برداری
لطفا تایید

76.164.202.74
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 21:26
فرشاد

سهیل خان اگه منظورت از مساوی بودن I Remember و جاده , 4/4 بودن و نوع توالی ریتم هر دو و یا شباهت در فاصله بین ادای کلمات (از جهت ملودی) در هر میزان, یا فضای تاریک و ساکت دو اثره , که باید خدمتت عرض کنم هیچیک از اینها و یه سری شباهت خیلی جزئی دیگه که شاید بعضی به اشتباه و بدلیل کمبود سواد و اطلاعات کافی به ذهنشون خطور کنه, به هیچ وجه دلیل بر تقلید نیست.شما اگه خیلی بروز هستید تعداد بسیار زیادی کار هاوس میتونید دقیقا با این ویژگی هایی که ذکر شد پیدا کنید که هیچکدومش هم تقلید از دیگری نیست.
تعصب رو به کسی مثل من نمیتونی نسبت بدی عزیزم چون انتخاب و تاییدم همیشه آگاهانه و برمبنای اطلاعات قبلیه.ضمنا تعصب تنها مشکل مخاطبان موسیقی ما نیست.بلکه فقط یکیشه.تازه به دوران رسیدگی بعضیا هم بد دردیه ...
سیروان همیشه هرگاه الهام گسترده ای هم در کار بوده, از کاری که "مثلا" از ملودیش الهام گرفته نام برده و هیچ ابایی هم از این کار نداره.چون مخاطباش فرق کاور رو با ایده و الهام گرفتن میدونن.

2.147.185.18
جمعه 13 تیر 1393 - 15:36
mahyar.jafari93

خودبین ترین کاربر موسیقی ما این اقای فرشاد هستش یه بار نشد نظری بده و نگه من سواد موسیقیایی دارم و از روی اطلاعات قبلیم نظر میدم........ تو اگه سواد موسیقیایی و سلیقه و اگاهی داشتی این وضعت نبود...
نظراتت راجب چاوشی رو هم یادم نرفته که توی یکی از مطالب نوشته بودی... فقط امیدوارم جرات داشته باشی و نزنی زیر حرفایی که زدی... یه بار یکی از کارای چاوشی کبیرو ضعیف دونستی و یه سری حرفا زدی...یادته؟!
راستی بنظر منم صدای سیروان شکل دختراست.
بازم تکرار میکنم کم از سطح سواده خودت تعریف کن کمی از استاد چاوشی کبیر افتادگی بیاموز.

2.189.179.149
جمعه 13 تیر 1393 - 16:02
فرهاد

فرشاد جان مرسی از نظر منصفانت...اومدم که این حرفارو بگم ولی دیدم بهتر از من شما زحمتشو کشیدی...
فقط باید بگم نظرم درباره مهران عباسی با این مصاحبه عوض شد...مخصوصا وقتی برای بالا آوردن خودش سیروان خسروی رو خراب میکنه..البته امیدوارم از حسادت ایشون نباشه که این خصلت از یه هنرمند دوره...

2.147.52.196
جمعه 13 تیر 1393 - 22:38
فرشاد

خواهش میکنم آقا فرهاد عزیز.
با اون اسم یه خطیه هم هیچ حرفی ندارم چون گفت و گو باهاش آب در هاون کوبیدنه ! حیف از وقت و حوصله ...
فقط بگم که چون آقای سهیل منو به تعصب متهم کرده بود بنده هم جوابشونو دادم و هیچ تمایلی هم برای تعریف از خود ندارم.اونی این کارو میکنه و به این کار علاقه داره که هم اسم کامل خودش و هم اسم خواننده محبوبشو کنار اسمش (در اقدامی کاملا خز!) همیشه ذکر میکنه, نه منی که معمولا فقط اسم کوچیکم رو ذکر میکنم.
فقط همینو لازم دونستم توضیح بدم و هیچ حرفی با همچین اشخاصی ندارم. تمام

176.58.103.227
شنبه 14 تیر 1393 - 16:49
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

از اونجایی که این روزها این یارو تقلبیه میاد و به جای من نظر میده با اینکه اهمیتی هم نداره ولی خواستم گفته باشم نوید واقعی یعنی من ای دیم 2.146.76.196 هستش و هرکسی با اسم من نظر داد و ای دیش 2.146.76.196 نبود بدونید تقلبیه و من نیستم!!! البته میدونم واستون اهمیتی نداره ولی گفتم تا مشکلی پیش نیاد!!

2.146.239.172
چهارشنبه 11 تیر 1393 - 22:05

متاسفانه مصاحبه ي صوتي اخير يگانه و اين مصاحبه نشون داد كه همه اين كارها جهت دار و از قبل برنامه ريزي شدس .
يكي بايد به آقاي يگانه بگه شما ديگه مثل قبل شنونده نداري با اين كارها گمان نميكنم چيزي فرق كنه !
شما آلبوم بده اگه انصافا آلبوم خوبي باشه من قسم ميخورم كه شنيده بشه ...
متاسفانه يك خواننده بايد اينقدر بُرش داشته باشه كه همه چيز به نفعش باشه اونقت يكي ديگه بايد دم از رفتن بزنه .
با تشكر از موشيقي ما كه نظرم رو تاييد كرد چون ميدونه اين فقط نظر منه .

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 00:51
صبا

شما هر طوری که دوست داری فکر کن . ایشون برای طرفداراش کار میکنه و از برای ما این مساله خیلی وقته که تموم شده .

46.41.255.148
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 01:35
الناز

واقعا آدم نمیدونه به افرادی با طرز صحبت ها و طرز فکری شما چی بگه!؟!؟
آقا مهران!!مصاحبه رو خوندی!؟!؟
دیدی که مهران عباسیان هم گفت که تصمیم محسن یگانه برای ندادن آلبوم قطعی بوده!!باز این که جهت دار بوده و...رو از کجا درمیاری و میگی آخه؟!!؟چرا همیشه دنبال حرف در آوردنید؟!!؟
بعد هم مصاحبه آخر محسن چه ربطی به جهت دار بودن و برنامه ریزی شده بودن این چیزا داره؟!!؟
مگه قضیه سیاسی و حمله به جایی بوده که بخواد از قبل برنامه ریزی شده باشه!؟!؟
بعدم شما نگران محسن یگانه نباش...!اتفاقا خیلی ها هستن که میخواستن ایشون رو زمین بزنن و بگن دیگه کارهاش شنیده نمیشه...!ولی موفق نشدن چون حرفشون الکی و بی معنا بود!
یگانه همچنان تو اوجه و هنوز هم داره پیشرفت میکنه!!
همچنان هم هست و پرقدرت داره به ادامه ی مسیر هنریش ادامه میده...!
تایید لطفا.

151.238.182.206
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 04:25
امیر(طرفدار نابغه ی موسیقی ایران استاد یگانه)

یه سری افراد تو این سایت هستن (همه باهاشون اشنایی داریم) که باید اخر هر سال مجموعه نظراتشون رو جمع اوری کرد و یه کتاب جوک(فک کنم چند جلدی ازش در بیاد) ازش منتشر کرد !!! مطمئنم که به چاپ صدم هم میرسه...پشتکاری که این انسان های روشنفکر(!!!) تو تهمت و توهین به دیگران دارن کریس رونالدو تو کل دوران ورزشیش نداشته !!!لطفا تایید کن موسیقی ما....مرسی

109.201.6.86
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 09:28
Mehdi Mika

"يكي بايد به آقاي يگانه بگه شما ديگه مثل قبل شنونده نداري"
من میگم خودت برو بهش بگو که یه لطفی هم بهش کرده باشی!آقا شاید بنده خدا محسن یگانه نمیدونه خب؟! خب محسن پیش خودش فکر میکنه وقتی بیشترین کنسرتارو اجرا میکنه و واسه خرید بلیط کنسرتاش ملت سر و دست میشکنن یا تو کنسرت ساری 50 هزار نفر جمع میشن یا این همه آدمی که تو صفحات اجتماعی و وبلاگ و... ازش حمایت میکنن یا وقتی یه آهنگ منتشر میکنه میشه پربحث ترین تاپیک سایت موسیقی ما و یا حتی کسی که بهش میگه شنونده نداری خودش میره مصاحبه صوتیشو گوش میده و انقد درگیرش میشه به خاطر همه اینا فک میکنه که شاید یه سری ام هستن که شنونده کاراشن ولی ظاهرا اشتباه میکنه و اینا هیچکدوم شنونده نیستن اینا احتمالا بیننده هستن یا شایدم گوینده هستن یا...
خدایی شما بگو بهش! من فک کنم اینکارو بکنی خودش بفهمه که شنونده نداره دیگه کلا موسیقی رو میبوسه میذاره کنار
حتما یادت باشه بگی بهش ها

94.183.80.136
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 12:24
سعید غبارسربی

همین که میگی طرفدار نداره اما میری مصاحبه ای که با جاستی ها انجام داده رو می شنوی گواه همه چیزه مهران.
شما دوتا تراک اخرش رو شنیدی که میای این حرف رو میزنی؟
چه بخوای چه نخوای یگانه یکی از خواننده های برتر مملکت هستش و با این حرفا کوچیک نمیشه.

5.238.185.9
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 13:08
b.y

شما واقعا مصاحبه اخیر ایشونو شنیدین ؟ اونوقت از کدوم حرف ایشون کشف کردین که آلبوم دادن ایشون برنامه ریزی شده بوده ؟!!!
شما اگه اون زمان که محسن گفته بود دیگه آلبوم چهارمی در کار نیست و فقط تک ترک خواهیم داشت ، میدیدید که چقدر هوادارانی مثل من به ایشون از راه های مختلف برای دادن آلبوم اصرار کردیم و اگه 3 مصاحبه ی قبلی محسن رو با جاست یگانه شنیده بودید و میدیدید که کاملا فکرآلبوم دادن رو از سرش بیرون کرده بود و تلاش می کرد که ما رو متقاعد کنه ، هرگز به خودتون اجازه زدن همچین تهمتی رو به ایشون نمیدادید.
همونطور که گفتین این فقط نظر شماست و بهتره نظرتونو تغییر بدین چون دارین اشتباه می کنین شما اگه به دور و بر خودتون نگاه کنین می فهمین که محسن یگانه هنوز چقدر مخاطب داره و انقدر موفق هست که برای جذب مخاطب نیازی به این کار ها نداشته باشه!

91.99.63.110
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 15:59
پریسا :)

یعنی الان چون آقای یگانه اول تصمیم گرفتن که آلبوم ندن ولی بعد به خاطر اصرار هوادارا نظرشون رو عوض کردن ،کارشون از قبل برنامه ریزی شده و جهت داره دیگه؟؟واقعا متاسفم براتون که اینجوری فکر میکنین
مثل قبل شنونده ندارن؟؟؟ به همین دلیل وقتی آهنگی منتشر میکنن بیشترین نظراتو داره؟؟بیشترین تعداد دانلود رو داره؟ کنسرتاشون تمدید میشه؟تو بیشتر نظر سنجی ها اولن؟
سه تا آلبوم قبلی آقای یگانه نشون داده که آلبوماشون سطح بالایی داشته و همیشه شنیده شده و میشه و خواهد شد.

151.239.243.17
جمعه 13 تیر 1393 - 15:36
miLad

پست مربوط به مصاحبه:
بخش اول مصاحبه شاید به دل بعضی ها خوش نیاد، اما حرفها حرفهایی از جنس

دردِ دل هستن و به هیچ عنوان برای عام زده نشدن..

این مصاحبه فقط مخصوص وبلاگ جاست یگانه و فعالینش هست و بس!..

طبق روال گذشته لطفا اونهایی که روی ما شناخت کافی دارن این ۲ فایل رو دانلود کنن..
فهميدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ براي عام نيست!!!!!!!!!
يه درد و دلي هستش بين محسن و جاستيها
پس ب شما چندان ارتباطي ندارد/ با تچكر

188.245.245.54
چهارشنبه 11 تیر 1393 - 22:43

راجع به خود مهران باید بگم که من حدود 3 یا 4 سال پیش بود که با کاراش آشنا شدم و متوجه شدم که سعی داره کارای متفاوت و استانداردی ارائه بده.خیلی هم به کاراش علاقه مند بودم.از جمله ریمیکس آهنگای دریا, سکوت, نباشی, من رفتم, دنیای وارونه, برگرد به من و چند ریمیکس دیگه... و همچنین تک آهنگ پیش خودمی یا یکی از کارای مشترکش با امیراسید و البته ریمیکس Night Vision یا ریمیکس موفقش با کوشان روی آهنگ Scandalous و چندتای دیگه که شاید از قلم افتاد...
من خیلی هم پیگیر کاراش بودم اما متاسفانه و باز هم متاسفانه هرچی گذشت مهران از زمینه ای که توش استعداد و توانایی خوبی داشت فاصله گرفت. از یه طرف پایین آوردن سطح حرفه ای خودش با ورود به حیطه ی پاپ عقب مونده ی ما و همکاری هایی که غیر از مطرح شدن بیشتر, دستاورد ارزشمند دیگه ای نداشت و هنوزم داره به این کارش ادامه میده, و از یه طرف دیگه هم سعی در تقلید از هاوس سطح اول حال حاضر دنیا به منظور جهانی تر کردن سطح کارای خودش! اون تعادل و ثبات و البته خلاقیتی که تو کاراش شنیده میشد دیگه با این "دو تمایل متضاد از هم" از بین رفت و دیگه اصلا کاراش برای من یکی شنیدنی و جذاب نیست ...
با این حال تو زمینه موزیک الکترونیک نسبت به خیلی از تنظیم کننده های ایران (به جز یکی) سرتره ولی خودشم میدونه که این هیچ افتخاری نداره چون موسیقی الکترونیک ایران تعطیله و نهایتا مصرف داخلی داره.
به جز 1 مورد که کارش در سطح بین المللیه.دیگه اسم اون یه مورد رو هم نمیارم چون اونی که باید بدونه میدونه.
مرسی دوستان...

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 23:46

واقعا !!
هر کی کاور میکنه بهش هزار تا لقب میدن و حرف در میارن !
آلبوم شخصی بهترین آلبوم سال 92 بود . بعد از اون هم امــــــــــــــــــپراطور ..
مرسی مهران عباسی 3>

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 00:57

مهران کاراش عالیه و امیدوارم همیشه موفق باشه .
خلاقیت و استعداد فوق العاده ای داره و اگه ازش خوب استفاده کنه و تصمیم های درستی بگیره میتونه در سطح جهان بین المللی بشه . در مورد آهنگ نرو هم باید این رو در نظر داشت که الهام گرفتن با کاور کردن فرق داره .

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 02:05

با سلام و خسته نباشید از مهران عزیز باید بگم واقعا حق با ایشونه و تو ایران خیلی راجع به موسیقیه الکترونیک کم لطفی شده و امپثل مهران عباسی و کوشان و پازل بند خیلی کمن وباید خیلی خیلی بیشتر حمایت بشن من به شخصه عاشق تنظیم های ایشونم و اینم باید بگم که واقعا خیلی از دوسنان هستند که حتی نمیدونن تنظیم چی هست بعد میان صفحه سازی میکنن و ... از همینجا به مهران عباسیه گلم خسته نباشید میگم و برای ایشون ارزوی سلامتی و موفقیت دارم.

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 02:15

با سلام و خسته نباشید از مهران عزیز باید بگم واقعا حق با ایشونه و تو ایران خیلی راجع به موسیقیه الکترونیک کم لطفی شده و امپثل مهران عباسی و کوشان و پازل بند خیلی کمن وباید خیلی خیلی بیشتر حمایت بشن من به شخصه عاشق تنظیم های ایشونم و اینم باید بگم که واقعا خیلی از دوسنان هستند که حتی نمیدونن تنظیم چی هست بعد میان صفحه سازی میکنن و ... از همینجا به مهران عباسیه گلم خسته نباشید میگم و برای ایشون ارزوی سلامتی و موفقیت دارم.

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 02:37

به شخصه اعتقد دارم که ارزش موزیسن به سواد و تجربه و همچنین ریسک پذیری هستش که در دوران کاری خودش انجام میده تا در منجلاب تکرار و تسلسل نیفته! در ایران شاید 20% افرادی که حضور دارن در عرصه تنظیم به معنای واقعی موزیسن هستن و بقیه به معنای خاص کلمه اپراتور هستن که نقش چیدمان سمپل ها رو به صورت اکابری و به دور از هر گونه سواد و مطالعه دارند و کارهای خودشون جلو میرن و اسم تنظیم کننده رو رو خودشون قرار میدن تصور این که من به (تیستو) (ارمین ون بورن) و (اسکریلکس) لقب تنظیم کننده رو بدم و بعد همین نقش رو به شخصی نسبت بدم که وقتی اهنگی رو کاور میکنه بدونه هرگونه اطلاع رسانی یا درج اون در پشت جلد البوم و به اطلاع خودش میرسونید بلاکتون میکنه!!! بسیار درد اور هستش!!! و این طور هستش که متوجه میشید 40% (به صورت کاملا خوش بینانه و قبولی ناپلئونی) از موسیقی روز پاپ ایران وام گرفته از کشور های یونان, اذرباییجان, ترکیه هستش!! به شخصه (سیروان خسروی) رو سردم دار موسیقی به روز, استاندارد, الکترونیک پاپ ایران میدونم چون خیلی مونده افرادی باشن که در تمامی زمینه ها حتی (ارکستراسیون) اثری تولید کنن که واجد شرایط باشه و بشه اون سنگ محکی قرار داد برای کار دیگر دوستان اقای مهران عباسی تنظیم کننده ی پر زرق برقی هستش که فاقد هر گونه احساس در کارهاش هستش و به سختی میشه با کاهاش ارتباط برقرار کرد!! این رو میشه با نگاهی اجمالی به کارهاش دید که مخصوصا در مرحله ی میکس مستر به صورت کاملا ماشینی و (تین ایج) یا بازاری عمل میکنه و اهنگ ها به دور از هر گونه عمق یا احساس هستش دوستان میتونن از مقایسه کار (روزهای رویایی) سیروان به منظور بنده در این مورد برسن اقای کوشان حداد هم که در البوم اقای صفوی به سیر نزولی قابا توجه رسیدن و حول محور تنظیم های ایشون بسیار محدود شده و بسیار شبیه به هم عمل میکنن!!! اینجاست که نبود یک فرد چه قدر میتونه تاثیر گزار باشه فقط ارون حسینی هستش که کارهای استاندار میده امیدوارم که ایشون موفق باشن چون فضای رقابتی بهتر از راکد بودن هستش!! و سیروان به دلیل کار بر روی البوم خودش هستش که تنظیمی فعلا برای کسی انجام نداده که بسیار این کار پسندیده هستش و تمرکز کار روی البوم خودش میره!! همین کار رو ارمین ون بورن در زمان انتشار البوم (Intense) انجام داد و نشون میده که سیروان به دنبال کیفیت هستش نه کمیت!!

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 13:27
فرشاد

درود بر تو آقا اشکان. موافقم باهات

2.147.185.18
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 14:16
mohamma91 ( ALI ABDOLMALEKI ) vosate 3da

موافقم باهاتون... به نظرم خلاقيت بعضي از بزرگان تنظيم ما تقريبا ديگه تموم شده اس و ما اون نوآوري هاي واقعا به يادماندني شهاب اكبري و ميلاد ترابي و بهروز صفاريان و... در دهه ي 80 رو اصلا نميبينيم. به نظر شخصي بنده با ميدون دادن به جوونا مثله آرون حسيني و معين راهبر و حامد برادران و پازل باند و... ميشه تو موسيقي كشور يه تغييري به وجود آورد... اميدوارم كه كوشان حداد و مهران عباسي عزيز هم به روزاي اوجشون برگردن...

2.187.64.208
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 17:17
Ashkan Amani

درود بر شما فرشاد عزیز که وقت گذاشتید!!!!
محمد جان همون اقای شهاب اکبری که میفرمایید اهنگ (خیلی دوست دارم) حمید عسگری رو کاور کرده که سر البومی البوم خوشبختی هم هستش!!!! بدون هیچ گونه ذکر کردن در پشت جلد البوم و جالب اینجاست که حمید عسگری خودشو اهنگ ساز این قطعه و شهاب اکبری خودشون رو تنظیم کننده این اهنگ معرفی کردن این در حالی هستش که قطعه مذکور در سال 91 در البوم (مصطفی صندل) به نام Organik با نام Cek Gonder بوده جالب اینجاست که خود حمید عسگری دو قطعه 6 و 10 رو باز خوانی(اجرای مستقیم قطعات عرب) در پشت البوم ذکر کرده اما سر البومی خودش رو ذکر نکرده!!! با این تفاسیر سه قطعه از 11 قطعه مال خودشون نیست!!! و قطعه ی 12 هم که موسیقی بی کلام خیلی دوست دارم هستش!!

37.128.245.27
جمعه 13 تیر 1393 - 12:02
Mehdi Mika

آقا اشکان به طور کلی با صحبتات موافقم فقط چنتا مورد رو لازم دیدم بگم
اولا مهران عباسی کاملا استایل کاریه مخصوص خودشو داره و تو این استایل بسیار موفق هم ظاهر شده و به همین دلیلم هست که روز به روز به تعداد همکاری هاش اضافه میشه. ابته اینو قبول دارم که این مدل تنظیم احساس رو تقریبا میکشه ولی به هر حال طرفدارای خاص خودشو داره
در مورد کوشانم باید عرض کنم کوشان هم سطحه سیروان کار میکنه و جفتشون فوق العاده هستن، یعنی شما تنظیم قطعه فوق العاده تو آلبوم بهنام صفوی رو نزول میدونی؟! میشه یکی از تنظیمای کوشان رو مثال بزنی که شباهت به تنظیم این قطعه داشته باشه؟! البته که هر هنرمندی یه چارچوبی واسه خودش داره و در قواره همون چارچوب کار میکنه،کوشانم چارچوب تنظیم خودشو داره با خلاقیت ها و ریزه کاریای متنوع

94.183.94.242
جمعه 13 تیر 1393 - 12:26
mohamma91 ( ALI ABDOLMALEKI ) vosate 3da

خب جناب اشكان اماني منم همينو گفتم ديگه!!! گفتم كه شهاب اكبري همون شهاب اكبري دهه ي هشتاد نيست...

2.187.73.112
جمعه 13 تیر 1393 - 16:26
فرهاد

آقای امانی جای شادمانی برای من داره که میبینم یه نفر مثل خودم همچین دیدی داره و تمام حرفای خوذمو اینجا کامنت کرده...البته بخش دیگری از خوشحالی من به خاطر اسم بردن شما از قول های استایل ترنس و هاوس "تیستو" و "آرمین ون بیورن" هم هست...
این در حالیه که به جرات میتونم بگم که نصف بیشتر کسانی که سنگ موسیقی الکترونیک رو اینجا دارن به سینه میزنن با این اسامی هیچ آشنایی ندارند... و البته هنوز که هنوزه خیلی ها فکر میکنن موزیک الکترونیک یعنی کیک و ریتم 4/4 و خلاصه هر موزیک ریتمیک و شبیه به هاوس ، ترنس ، تکنو یعنی الکترونیک!!! بله این ها موزیک الکترونیک هستند اما فقط به این سبک ها الکترونیک گفته نمیشه بلکه اینها مشتقات و استایل هایی از سبک الکترونیک هستند...همانطور که ما New Wave - New age - Synth pop و خیلی از سبک هایی دیگه ای داریم که کاملا خاص و منحصر به فرد الکترونیک هستند مثل کارهای گروه معروف " دپش مد - Depeche Mode " که کاملا الکترونیک راک و فوق العاده کار میکنند...

2.147.52.196
شنبه 14 تیر 1393 - 12:53
Ashkan Amani

مهدی میکا عزیز:ابتدا به ساکن من اینو خدمت شما عرض کنم که در کامنت بالا من فقط نظر شخصی خودم رو اعلام کردم و منکر خوب بودن هیچ یک از این دوستان نمیتونم باشم ولی سلیقه ی من کارهای مهران عباسی رو نمیپسنده حتی اگر پرطرفدار ترین تنظیم کننده ی ایران هم باشه چون گوش نواز نیست تنظیم هاش اگر من برای یک تنظیم یونیک و استاندارد در ذهن خودم شکل یک (دایره) رو متصور باشم برای مهران عباسی (مربع) هستش و دلیل وجود اون گوشه ها هم نبود گرمی و یک دست نبودن تنظیم هاش هستش و علت مصرفی بودن تنظیم ها مهران و خیلی از افراد دیگه رو همین مسئله میدونم!! اما در مورد کوشان صد البته که ایشون جز بهترین ها هستش و هیچ وقت تنظیم ( ستمگر) محسن چاوشی رو یادم نمیره و بهترین اثر کوشان رو رمیکس ستمگر (ورژن هوس) میدونم!!!! اما تکرار کوشان استفاده از یک ساز بندی اون هم به کرات هستش که کارهاش رو یک نواخت و به دور از هر گونه پیشرفت نشون میده اگر بخوام کاری رو واستون مثال بزنم (میخامت) و (همه دنیامی) از عماد طالب زاده رو گوش کنید و بعد اهنگ (فوق العاده) از بهنام صفوی رو میبینید که کوشان در فاصله یک سال چه قدر یک نواخت کار کرده که این شامل چار چوب کار تنظیم کننده نمیشه!!و مسئله تنوع و خلاقیت در فضا سازی اهنگ و نوع اوری در استفاده از سازبندی متفاوت هستش.

37.128.242.51
شنبه 14 تیر 1393 - 13:02
Ashkan Amani

فرهاد عزیز ممنون بابت وقت و کامنتی گذاشتید مطمنا این حس دو طرفه هستش!! این افراد تکرار نشدنی هستن چند وقت پیش هم که (تیستو) بهترین دجی قرن شد و جایزه LEGEND AWARD گرفت که من خیلی خوش حال شدم واقعا حقش بود البوم جدیدش هم که اومد با نام A Town Called Paradise حتما یشنهاد میکنم گوش کنی!!

37.128.242.51
شنبه 14 تیر 1393 - 17:08
Mehdi Mika

اشکان جان منم عرض کردم کارای مهران عباسی به لحاظ تکنکی عالیه ولی خب احساس کمتری تو کاراشه و طرفدار خاص خودشم داره ضمن اینکه نظر شما و سلیقتون هم محترمه!خود من جزو طرفداراش نیستم ولی کاملا میفهمم که سطح کاراش واقعا بالاس البته گاها هم دیگه شورشو در میاره مثل قطعه نرو که واسه خود من اصلا جالب نبود و برعکس گاهی هم تنظیمای خیلی متفاوت با استایل خودشو انجام میده مثل قطعه آخرین انتخاب که با امیر علی زمانیان مشترک کار کردن یا قطعه نمیشه محسن یگانه! تو همین قطعه آخرین انتخاب خیلی هنرمندانه از ساز بوزوکی استفاده شده،اگه این قطعه رو گوش ندادی حتما گوش کن شاید یه خرده نظرت تغییر کنه
در مورد کوشان شاید چون خیلی پرکاره به نظرت سازبندیش تکراریه ولی مثلا همین دوتا قطعه همه دنیامی و فوق العاده که جفتشونم عالی هستن شاید تم نزدیکی داشته باشن ولی صرفا به خاطر استفاده از یه ساز مشترک که نمیه گفت تنظیمشون یکیه،ضمن اینکه این دوتا کار فاصله زمانیشون دو ساله و قطعا تنظیم قطعه فوق العاده نسبت به همه دنیامی پیشرفت چشم گیر داشته
حالا بیایم چنتا از کارای این یه سال اخیرشو مرور کنیم که واسه افراد شناخته شده انجام داده؛ قطعه بارون امین رستمی ،چه حس خوبی بابک جهانبخش،خوشبختی حمید عسگری،فوق العاده و سو تفاهم بهنام صفوی که همشونم تنظیمای تاپ و درجه یکی هستن،نظر من اینه که تمام این تنظیما ایده جدید و نوآوری تو خودشون دارن و اصلا نمیشه گفت که یکی از این کارا تکرار اون یکیه
در کل کوشان حرف اول رو تو کیک و بیس میزنه و فضاسازیه کاراشم عالیه که نمونش تنظیم بی نظیره قطعه بارون هستش فقط شاید تنها اشتباهش اینه که خیلی تعداد کاراش زیاد شده

94.183.90.209
شنبه 14 تیر 1393 - 19:49
بی سرزمین تر از باد

با اجازتون منم قطعه قطار چاوشی (با تنظیم کوشان) رو اضافه میکنم که تنظیمش فراتر از سطح موزیک ایرانه! اگه گوش نکردید پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید.

188.253.66.206
یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:51
Ashkan Amani

مهدی میکا:فظای کار های الکترونیک به دلیل این که 80% کار سمپل هستش بی روح و اگر میکس مستر خوبی نداشته باشه طبیعتا این یک نقص به حساب میاد و از چار چوب استایل خارج میشه چون نوازنده با سلو خوش در تنظیم های اکوستیک هیجان خاصی رو به کار میده یا امضای کار خودش رو در اهنگ ثبت میکنه مثل (کاوه یغمایی) در اهنگ بهار نزدیکه....... نبود سولیست باید از این طریق جبران بشه!!! ولی خوب من هم به نظر شما احترام میزارم!! در مورد کوشان ایشون نباید با جایگاهی که داره کیفیت رو فدای کمیت کنه من فکر میکردم نبود کوشان درالبوم فرزار فرزین به این البوم لطمه بزنه اما دیدم که مهران خلیلی بسیار مبتکرانه این البوم رو بالا کشید!!!!! در مورد اون قطعاتی که عرض کردم صرف ساز بندی نیست و فظای کار تم کار سمپل ها حتی نوع (کیک بیس) کار ها به یک شکل هستش.. در مورد فظا سازی کارهای کوشان یک مقدار شک دارم چون مثلا گروه چارتار در البوم خودش و در 5 ترک اول فوق العاده فظا سازی کردن به نوعی شما رو غرق در مضمون شعر میکنه و این انصاف نیست که ما یک نمره به هر دوی اون ها بدیم........ من ازت میخام که اهنگ:
Beautiful Life از Armin van Buuren گوش کنی و نظر خودت رو بگی!

37.128.242.51
یکشنبه 15 تیر 1393 - 09:43
Mehdi Mika

دوست عزیز نظرات من و شما در مورد مهران عباسی و تنظیم الکترونیک تقریبا یه چیزه فقط شما سلیقت به کاراش نمیخوره ولی من یه سری از کاراشو میپسندم! فقط یه چیز دیگه ای هم که باید بگم اینه که کاری که مهران عباسی انجام میده دقیقا همون کاریه که تنظیم کننده های غربی دارن امروز انجامش میدن ولی با کیفیت بالاتر!الان یه چن سالی هس که خود من دیگه خیلی از کارای اونوری لذت نمی برم چون به نظرم بیش از حد کاراشون تنظیم محور شده اونم تنظیمای خیلی سنگین و پیچیده که دیگه جایی واسه احساس نمیذاره!
در مورد کوشان چنتا مثال زدم که تو یه سال کار شدن و حالا تنظیمای دیگه مثل ستمگر و تنظیمی که دوستمون مثال زدن یعنی قطار که مطمئنم خود شمام قبول داری که این دوتا تنظیم جزو حساب شده ترین تنظیمای موسیقی ایران بودن و تو هیچکدوم از این کارا کوشان خودشو تکرار نکرده!ضمن احترام به نظر شما نظر من اینه که الان خیلی زوده که بگیم کوشان تکراری شده ولی اگه بخواد همینطوری پرکار باشه احتمال این که بعد چن سال تکراری بشه زیاده
دلیل این که قطعه ای از Armin van Buuren رو مثال زدی نمیدونم!قطعا منظورت مقایسه که نبوده؟! چون گفتی نظرتو بگو میگم که beautiful life قطعه دوست داشتنی و با تنظیم عالیه،کلا تنظیمای AVB با وجود فضای الکترونیکی به دل میشینه و حس خوبی رو منتقل میکنه! من عاشق این مدل تنظیمای ساده و روونم و یکی از قطعات AVB که خیلی دوسش دارم Not Giving Up On Love هستش اما شما به من بگو چن نفر هستن که بتونن همچین تنظیمی بزنن؟! همونطور که گفتن فضای تنظیم های غربی به شدت ماشینی و بی روح شده! من یکی از طرفدارای انریکه بودم ولی انریکه ای که قطعه هایی مثل ring my bells و Takin Back My Love رو میخوند نه انریکه ای که I Like How It Feels رو میخونه!وقتی انریکه که یکی از بهتریناس تنظیم کاراش انقد پیچیده و شلوغ شده و کلا احساسی از آهنگاش نمیگیری دیگه چه انتظاری میشه از تنظیم کننده های سطح پایین تر داشت؟!

94.183.92.105
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 04:31

""در حالی که با توجه به توانایی که من دارم، باید دستمزد 100 تا 250 هزار دلاری دریافت کنم"" :))))))
عزیزم اول بیا وضع اقتصادی ایران رو با کشورهای دیگه تناسب بده بعد بیا از خودت تعریف کن .. :))))

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 08:01

ای کاش علی عبدالمالکی هم آلبومشو زود تر بده تا شاهکارهای مهران عباسی رو گوش بدیم.

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 09:42

حرفهای جالبی بود ،نظرات جالبی داده بودن اقای عباسی ،اما در موسیقی ما باید واقع بین باشیم شرایط رو در نظر بگیریم . موسیقی کشور ما نقاط ضعف بی شماری داره همون طور که نقاط قوت کمی نداره اما شرایط و فرهنگ هر ملتی روی موسیقی و تبش تاثیر مستقیم داره ......
واقع بین بودن خیلی مهمه .

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 13:34

man ba tak ahang kheili movafegh bodam be nazaram albom dadan jaleb nist

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 14:24

مصاحبه ی خیلی خوب و جامعی بود !

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 14:34

من به این بحث ها کاری ندارم ... مهران عباسی (غیر از یکی دوتا کارش) کاراشو رو خیلی دوس دارم واقعا تنظیم کننده ی خوب و لِوِل بالایی هستش ... کاراش خیلی خوبه ...

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 15:06

کاملا اینو میدونیم که اقای عباسی کارشون خوبه ولی اگه سیروان میشه بهترین تنظیم کننده دلیل داره نمیشه همه چیز زو پای طرفداراشون گذاشت....

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 17:37

یکی میگه سیروان خواننده نیست موزیسینه,یکی میگه سیروان دیگه موزیسین نیست,خوانندست!!!!
یکی میگه سیروان تنظیم الکترونیک خوب انجام میده,یکی میگه سیروان تنظیم الکترونیک تخصصی انجام نمیده
یکی میگه سبک راکو خوب تنظیم میکنه
یکی میگه اصلا تنظیم کننده ی خوبی نیست,فقط چون خوب میکس و مستر انجام میده تنظیم هاش به چشم میاد!!!
خلاصه هرکس یک قسمت از کارهاش رو میبینه که اگر بخواییم برآیند نظراتو بگیریم میفهمیم سیروان توی همه ی زمینه های موزیک پرقدرت و بااستعداده فقط بعضی ها میتونن قبول کنن ولی بعضی ها نمیتونن!!!
در مورد آقای مهران عباسی و کوشان هم باید بگم کیفیت کارهاشون روز به روز داره کمتر میشه و باید یه تغییر نگرشی توی کارهاشون انجام بدن مخصوصا کوشان که توی آلبوم بهنام صفوی ویاسر داوودیان هیچ حرفی برای گفتن نداشت
ولی آرون داره خیلی خوب کار میکنه چون جوونه و پراز اییده های جدید
امیدوارم دوستان بتونن قبول کنن که حتما ی دلیلی داره که سیروان اینقدر از بقیه ی موزیسین ها طرفدار بیشتری داره

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 18:10

در مورد کاور کردن چندان با ایشون موافق نیستم چون الان موسیقی ما در شرایط بحرانیه و همین کاور های بی رویه داره به موسیقی ما لطمه و از طرفی هنر ما ایرانیان رو زیر سوال میبره
اخیراً توو هر آلبوم حداقل یک آهنگ کاور ترکی و چند آهنگ توو رگه های ترکی عربی به گوش میرسه ، آخه این شد هنر؟؟ یه عده از خواننده ها دیگه عادت کردند که گاه و بی گاه آهنگ کاور بدن بیرون ، چرا ارشاد با این افراد برخورد نمیکنه ؟؟؟ عوضش میاد به افرادی که چندان کاور هم نمی کنند و چند ساله که فعالیت دارند و حتی با مجوز ارشاد آلبوم منتشر می کنند ، ولی مجوز کنسرت نمیده

حالا با این اوضاع چجوری سطح کیفت موسیقی ایران رو ببریم بالا تا با کشور های مطرح رقابت کنیم.

کشوری مثل ترکیه فقط و فقط به خاطر داشتن رسانه ی قوی تونسته حرفی واسه گفتن توو موسیقی داشته باشه اونم توو منطقه نه اروپا و آمریکا و...
اما به نظر من موسیقی ایران زیباتر و تخصصی تر از موسیقی ترکیه و کشور های منطقه هست ، فقط کافیست ما تقلید و کاور رو بزاریم کنار و دنبال نوآوری باشیم.

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 20:35

اصلا سیروان تک بهترین چرا تنظیم آهنگ دستی دستی آلبوم 28 زانیار اینقدر بد بود . کجاش خوب بود . بهترین تنظیم کنده مهران و الیاس و کوشان اند . در ضمن با اون دوستمون موافقم آهنگهای آلبوم حباب به غیر از پنج تاشون بقیه ضعیف بودن اما نگاه کنین تک آهنگاش فوق العاده اند و بهتریناشون تو سال 92 آهنگ من بود تک آهنگ بده بهتره عاشقتیم محسن

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 21:49
فرشاد

تعریف شما از تنظیم بد (که ازش صحبت میکنی) چیه؟!
باید یاد بگیرید که هر کار رو باتوجه به خصوصیات اصلی سبک خودش تحلیل کنید.معیار ها برای تحلیل یه کار مثلا پاپ-راک با یه کار فان و دنس و شاد کاملا متفاوته. انتظارت از یه کار دنس چیه واقعا؟ میخوای ازش درس زندگی بگیری یا تاثیر عرفانی و معنوی روت بذاره؟!!
آهنگ دستی دستی واسه چند دقیقه شاد بودن و فان داشتن ساخته شده و اصلا قرار نیست شنونده رو میخ کوب کنه.بلکه قراره میخ رو از جا بکنه که خیلی هم خوب اینکارو میکنه.تنظیم باید با جنبه ی معنی و لحن کلام هماهنگی داشته باشه.با توجه به گونه و لحن کلام دستی دستی, اون جنس تنظیم بسیار آگاهانه و انتخاب درستیه ,چون لحن تنظیم با لحن "فان" کلام و ملودی کار در یک راستاست و عناصر تنظیم و کلام و ملودی مکمل هم هستند.درست برعکس تنظیمایی که از اکثر تنظیم کننده ها میشنویم.
امیدوارم از این بعد با یه سری معیار محدود و مشخص به سراغ اظهار نظر راجع به هر اثری نری و بدونی که معیار های سنجش ارزش آثار برای هر سبک فرق میکنه.

2.147.185.18
پنجشنبه 12 تیر 1393 - 21:14

همچین با ژست روشنفکرا مصاحبه کرده ادم ندونه فکر میکنه بزرگترین تنظیم کننده ی تاریخ موسیقی دنیاست!!! اونقدر خودش رو دست بالا گرفته که حالا حالاها فکر نکنم پایین بیا باشه!!! این که شما هدفت موسیقی خارج هستش خب مسئله ای نیست منتها مشکل اینجاست که تو همین کشور خودمون خواننده ها خوششون نمیاد با شما همکاری کنن اونوقت چطور میخواین در موسیقی خارجی موفق باشی؟حالا خوبه محسن چاوشی نشدی وگرنه با اون هم محبوبیت خدارو هم بنده نبودی!!

جمعه 13 تیر 1393 - 02:22
امیر(طرفدار نابغه ی موسیقی ایران استاد یگانه)

نوید ترابی قلابی؟؟؟نوید ترابی که میشناختیم اینطوری حرف نمیزد...!
خصوصا اون قسمت اخر حرفش...

109.201.10.5
جمعه 13 تیر 1393 - 02:38
فرشاد

مهران جون اگه یه موقع کامنت اینو خوندی ناراحت نشی هااا... این کلا همینجوریه! نمک سایته. کامنتای جدی و مهم رو بچه ها دادن...

2.147.190.18
جمعه 13 تیر 1393 - 14:58
mahyar.jafari93

آفرین به امیر که از سلولای خاکستریش استفاده میکنه... دوستان گرام نمیدونم این کیه و هدفش چیه که به جای من نظر میذاره اما لطفا آی دیشو حفظ کنید و بفهمید این آی دی من نیستم.
درود بر استاد و شاهزاده موسیقی جهان چاوشی کبیر و شرم باد بر دشمنان بخیل و حقیر...

2.189.179.149
جمعه 13 تیر 1393 - 15:18
mahyar.jafari93

راستی اینم بگم که سالی یک آلبوم دادن از عهده هر کسی برنمیاد حسودی نکنید به محسن چون محسن چاوشی کبیر هرسال یک البوم بینظیر و شاهکارو اراعه میده شمام اگه میتونید هرسال البوم بدبد....
من مطمعنم محسن قصد فشار آوردن به خودش نداره وگرنه اگه بخواد میتونه حتی ماهی یک البوم بده.... شایدم هفته ای یه البوم... از محسن چاوشی کبیر هر کاری برمیاد

2.189.179.149
جمعه 13 تیر 1393 - 16:37
مجتبی(طرفدار طوفان احساس مجید خراطها)

آقای ترابی منظور شما از شاهزاده موسیقی ایران آقای چاوشی است.یعنی آقای چاوشی هنوز بزرگ نشده که پادشاه شود؟
هر وقت بزرگ شد منو خبر کن.

5.117.138.140
جمعه 13 تیر 1393 - 23:47
مجتبی(طرفدار طوفان احساس مجید خراطها)

راستی شما که میگی چاوشی میتونه در ماه یا هفته یک آلبوم بده خودتو مسخره کری یا مارو؟
واقعا عجب چیزی گفتی !!!!!!!!!!!!!!
من که نتونستم جلوی خودمو بگیرم.خخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5.124.139.21
شنبه 14 تیر 1393 - 02:15
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

دوستان و دشمنان عزیز از اونجایی که این روزها این یارو تقلبیه میاد و به جای من نظر میده با اینکه اهمیتی هم نداره ولی خواستم گفته باشم نوید واقعی یعنی من ای دیم 2.146.76.196 هستش و هرکسی با اسم من نظر داد و ای دیش 2.146.76.196 نبود بدونید تقلبیه و من نیستم!!! البته میدونم واستون اهمیتی نداره ولی گفتم تا مشکلی پیش نیاد!!

2.147.88.52
شنبه 14 تیر 1393 - 13:47
mahyar.jafari93

اونی تقلبیه که ای دی الکیشو توی همه پستا مینویسه تا بقیه به تقلبی بودنش پی نبرن... اصلا چرا باید کسی بیاد ای دی تورو حفظ کنه؟! درضمن چرا میخوای منو تنها و گوشه گیر نشون بدی اتفاقا من دوستای خوبی برای خودم دارم کسانی که اونام بیشترشون عاشق استاد چاوشی هستن... امیدوارم کاربرای سایت نظرای نوید جعلیرو دیگه دنبال نکنن و اگه بحثی دارن با خودم درمیون بذارن. اصلا کمی به ادبیات این اقا یا حتی شاید خانم توجه کنید میفهمید این من نیستم همین و تمام.

77.237.184.56
شنبه 14 تیر 1393 - 13:52
mahyar.jafari93

اونی تقلبیه که ای دی الکیشو توی همه پستا مینویسه تا بقیه به تقلبی بودنش پی نبرن... اصلا چرا باید کسی بیاد ای دی تورو حفظ کنه؟! درضمن چرا میخوای منو تنها و گوشه گیر نشون بدی اتفاقا من دوستای خوبی برای خودم دارم کسانی که اونام بیشترشون عاشق استاد چاوشی هستن... امیدوارم کاربرای سایت نظرای نوید جعلیرو دیگه دنبال نکنن و اگه بحثی دارن با خودم درمیون بذارن. اصلا کمی به ادبیات این اقا یا حتی شاید خانم توجه کنید میفهمید این من نیستم همین و تمام.

77.237.184.56
شنبه 14 تیر 1393 - 14:06
mahyar.jafari93

اونی تقلبیه که ای دی الکیشو توی همه پستا مینویسه تا بقیه به تقلبی بودنش پی نبرن... اصلا چرا باید کسی بیاد ای دی تورو حفظ کنه؟! درضمن چرا میخوای منو تنها و گوشه گیر نشون بدی اتفاقا من دوستای خوبی برای خودم دارم کسانی که اونام بیشترشون عاشق استاد چاوشی هستن... امیدوارم کاربرای سایت نظرای نوید جعلیرو دیگه دنبال نکنن و اگه بحثی دارن با خودم درمیون بذارن. اصلا کمی به ادبیات این اقا یا حتی شاید خانم توجه کنید میفهمید این من نیستم همین و تمام.

77.237.184.56
جمعه 13 تیر 1393 - 02:21

سلام
با احترام خدمت آقای مهران ، کارای ایشون اصلا در سطح کارهای درجه یک ایران هم نیست سطح جهانی که جای خود ،
مهمترین وظیفه یک تنظیم کننده خوب ایجاد یک فضاسازی برای شنیده شدنه شعر و آهنگسازی یک اثر به بهترین و جذاب ترین شکل ممکنه که آقای عباسی کاملا بی توجه هستن به این موضوع ، تکنیک و نرم افزار و علم موسیقی باید درخدمت موسیقی باشه نه این که چون کار نرمافزاری ما خوبه خودمون رو تنظیم کننده مطرحی بدونیم ، چیدن کیک و کلپ و هیت 4/4 رو همه بلدن اما مهم اینه که تنظیم هدفدار باشه.
از تنظیم کننده های خوب ایران که هم تکنیک خوبی دارن و هم با سلیقه کار میکنند میشه به اقای هومن نامداری ، سیروان خسروی ، اقای چاووشی ( بعضی کاراشون نه همه کاراشون) ، و اقای- اگه اشتباه نکنم اسمشون رو- یاشا یثربی(آلبوم خاطرات گم شده) اسم برد که از بین این آقایون ، اقای خسروی و نامداری وضعیت بهتری دارند.
در هر حال موسیقی الکترونیک ویژگی هایی داره مثل شعر خاص، آهنگسازی خاص، خواننده خاص و تنظیم خاص که اگه رعایت نکنیم مثل کارای الکترونیک الان ایران فقط یک شتر گاو پلنگ ساختیم که خواننده درحال درد و دل و تنظیم در حال شور و اشتیاقه بی مانند ، هر کدوم مشغول کار خودشون هستند ،
مرسی

جمعه 13 تیر 1393 - 17:02

می خواستم بگم کاور کردن کار اشتباهی نیست.مثلا آهنگ بمون محسن یگانه آهنگسازیش که کاور بودخیلی بهتر از خواننده اصلیش خوانده بود.این نشان دهنده استعداد محسن یگانه از خواننده اصلیش است .

جمعه 13 تیر 1393 - 17:08

مر30 از موزیک ما به خاطر مصاحبه با مهران عباسی ما بی صبرانه منتظر البوم وسعت صدای ایران هستیم تا از همکاری این دو عزیز لذت ببریم.

جمعه 13 تیر 1393 - 18:20

بهترین تنظیم کننده ی موسیقی الکترونیک ایران بدون شک کوشان حدادِ...
کوشان اگه توی اروپا یا امریکا به دنیا اومده بود الآن یکی از غول های موسیقی الکترونیک جهان بود.

شنبه 14 تیر 1393 - 10:22

آخجوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون البوم تازه ی محسن درمیاد کی هر چقدر می گفت البوم جدید درنمیاره باور نمی کردم چون خودش تو کنسرت گفت که داره البوم جدید اماده می کنه.
فقط یگانهههههههههههههههههههههههههههه

شنبه 14 تیر 1393 - 16:25

دوستان و دشمنان عزیز از اونجایی که این روزها این یارو تقلبیه میاد و به جای من نظر میده با اینکه اهمیتی هم نداره ولی خواستم گفته باشم نوید واقعی یعنی من ای دیم 2.146.76.196 هستش و هرکسی با اسم من نظر داد و ای دیش 2.146.76.196 نبود بدونید تقلبیه و من نیستم!!! البته میدونم واستون اهمیتی نداره ولی گفتم تا مشکلی پیش نیاد!!

شنبه 14 تیر 1393 - 16:46

اینکه من گفتم تنها م و دوستی ندارم و دلم هم نمیخواد دوستی داشته باشم فقط در مورد پسرا صدق میکنه چون نه تنها از رفیقای پسری که داشتم خیری ندیدم بلکه همش ازشون شر و نامردی و بدی دیدم!!! البته برخی هاشون هم خوب بودن ولی تعداد دوستان پسری که داشتم و نامرد بودن بیشتر از کسانی بود که خوب بودن و به درد بخور بودن و واسه همین بهتر دیدم دیگه با پسرها رفاقت نکنم!!!! تنها رفیق من در پسرها و مردها استاد محسن چاوشی کبیره که با اهنگاش زندگی کردم و نه تنها ازش بدی ندیدم بلکه همیشه به من کمک کرده و با عث ارامشم شده!!! دوست دارم استاد محسن چاوشی کبیر!!!همچنین بازم میگم از اونجایی که این روزها این یارو تقلبیه میاد و به جای من نظر میده با اینکه اهمیتی هم نداره ولی خواستم گفته باشم نوید واقعی یعنی من ای دیم 2.146.76.196 هستش و هرکسی با اسم من نظر داد و ای دیش 2.146.76.196 نبود بدونید تقلبیه و من نیستم!!! البته میدونم واستون اهمیتی نداره ولی گفتم تا مشکلی پیش نیاد!!

شنبه 14 تیر 1393 - 20:21
mahyar.jafari93

برای نوید قلابی متاسفم که باعث شده همه فکر کنن من در جواب نظرای خودم نظر میذارم و کمبود دارم و دنبال توجه هستم. دوستان بدونید که من هیچ کمبودی ندارم.بقیه کمبود دارن که دارن از اینکه من اسمی برای خودم توی این سایت در کردم و تاحدودی مشهور شدم سوع استفاده میکنن.
درود بر چاوشی کبیر و طرفدارانش که با همه فرق دارن و بقیه ازشون تقلید میکنن.

78.39.225.234
شنبه 14 تیر 1393 - 20:27
mahyar.jafari93

همین حرفای تو نشون میده کی اصلیه و کی تقلبی! دوستان شما تاحالا دیدید من بیایم و از تعداد دوستان پسر و دختری که دارم حرف بزنم؟!!! این فقط دنبال خراب کردن وجهه من هستش. این یک شخصی هست که کمبود داره نمام شد و رفت اصلا انقد نظر بذار تا دکمه های کیبوردت خورد بشه.

78.39.225.234
یکشنبه 15 تیر 1393 - 22:22

من كه گيج شدم نويد ترابي اينه يا اونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 16 تیر 1393 - 12:43
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

دوست عزیز خدا پدر مادر اون تقلبیه رو بیامرزه که باعث شد به جون هم بیوفتن خیال ماها راحت بشه

37.63.239.236

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهران عباسی: به موسیقی الکترونیک، سردردآور و موسیقی اجنبی می‌گویند | موسیقی ما