برنامه یاد بعضی نفرات
 
 به ياد مرحوم آزيتا حميدي كنسرت برگزار مي شود
باحضور نوازندگان سوییسی و ایرانی در ایران؛
به یاد مرحوم آزیتا حمیدی کنسرت برگزار می‌شود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: مدیر نشر هرمس از ادامه کنسرتهای این موسسه فرهنگی-هنری بعداز ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: کنسرتهای این شرکت که بعداز سال‌ها از ماه پیش آغاز شده از سر گرفته می‌شود.رامین صدیقی با اعلام این خبر به موسیقی ما گفت: پیش از این بعداز سال‌ها که هرمس هیچ کنسرتی برگزار نکرده بود، در اولین برنامه خود، کنسرت سهیل نفیسی را داشت که در ادامه این برنامه‌ها، قرار است بعداز ایام محرم و صفر به برگزاری کنسرت دیگر هنرمندان اقدام کنیم.

صدیقی افزود: در این برنامه کنسرت هنرمندانی همچون هوشیار خیام، پیمان یزدانیان و شهرام غلامی را خواهیم داشت. یک کنسرت هم داریم که به احتمال زیاد در روزهای اول بهمن ماه برگزار خواهیم کرد. این کنسرت در واقع یادبودی از خانم آزیتا حمیدی نوازنده هارپ است که سال پیش از دنیا رفت. ایشان جزو ده نوازنده برتر هارپ در دنیا بودند.

مدیرنشرهرمس خاطر نشان کرد: برای برگزاری این کنسرت تمامی اعضای گروه خانم آزیتاحمیدی از سوییس به ایران می‌آیند تا همراه با نوازندگانی از ایران همچون پیمان یزدانیان، علی بوستان، رضا عسگرزاده، کورش بابایی، شهرام غلامی، مصطفی محمودی و کریستف رضاعی دوشب اجرا داشته باشند.

رامین صدیقی با اشاره به اینکه مقدمات این کنسرت از هم اکنون آغاز شده است، افزود: در این کنسرت قطعاتی با همراهی تمامی نوازنده‌ها و قطعاتی نیز مجزا اجرا خواهد شد و الزاما در تمامی قطعات همه نوازنده‌ها با هم اجرا نخواهند داشت. در این کنسرت قرار است تمامی آثار ساخته شده توسط خانم آزیتاحمیدی به عنوان اساس و پایه درنظرگرفته شود و نوازندگان بر این اساس بداهه نوازی کنند.

آزیتا حمیدی در سال‌های فعالیت هنری خود در کنار بزرگانی چون «آندریاس وولن واید» و «رودیگر اوپرمان» به عنوان ۱۰ هارپیست برتر جهان حضور داشت و طی سال‌های بیماری هیچ گاه دست از کار نکشید و به طور مستمر به اجرای کنسرت در سوییس و سایر کشورهای اروپایی و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و تولید موسیقی ادامه داد.

آخرین کنسرت رسمی او بهمن ماه سال ۹۰ در تهران اجرا شد و هر چند اجراهایش در تالار ایوان شمس تنها چند روز پس از سومین دوره سخت شیمی‌درمانی او بود اما با روحیه‌ای مثال‌زدنی روی صحنه رفت.

حمیدی در اجرای تهران خود قطعاتی از آلبوم جدید «باغ سکوت» را نواخت و قرار بود ضبط نهایی این آلبوم در آبان ماه سال جاری در کشور سوییس انجام شود اما گسترش مریضی او به ناچار پروژه را نیمه کاره گذاشت.

آزیتا حمیدی پس از ۵ سال مبارزه با سرطان «لیمفوما» سرانجام در تاریخ ۲۷ آذرماه در کلینیکی در شهر برن چشم از دنیا فروبست.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1392 - 07:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به یاد مرحوم آزیتا حمیدی کنسرت برگزار می‌شود | موسیقی ما