برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با ترانه سرای قطعه «هنوز یکی هست» مطرح شد؛
یاحا کاشانی: من و «پیام صالحی» اهداف بزرگی داریم
موسیقی ما – وحید لشکری: چندی پیش قطعه «هنوز یکی هست» با صدای «پیام صالحی» و «یاحا کاشانی» منتشر شد. یاحا کاشانی از مدتی قبل مدیریت آلبوم جدید پیام صالحی را به عهده گرفته است و با هم مراحل ساخت این اثر را پیگیری می کنند. این قطعه دو صدائه نظرات مثبت و منفی گوناگونی را به دنبال داشت. در گفتگویی که با یاحا کاشانی داشتیم از فعالیت های شخصی او و مراحل ساخت دومین آلبوم شخصی خواننده گروه «آریان» مطلع شدیم که در ادامه می خوانید:

*از قطعه «هنوز یکی هست» برای ما بگویید.
این ترانه دو بیت بدون قافیه داشت ولی چون دوستش داشتم و حس آن دو بیت من را راضی کرد دیگر دست به ترکیب ترانه نزدم. در اصل ترانه باید در اختیار شاعر باشد و نه اینکه شاعر در اختیار قرار بگیرد. این قطعه سه بار تنظیم شد و این چهارمین تنظیم بود. تنظیم های قبلی همگی خوب بودند ولی با سلیقه من همخوانی نداشتند و در نهایت تنظیم «انوشیروان تقوی» آن چیزی بود که می خواستم.

*قرار بود این قطعه عید فطر منتشر شود. دلیل تاخیر همین تغییرات تنظیم بود؟
از قبل تنظیم کار عوض شده بود ولی در همین فاصله باز هم تغییرات داشتیم و اینکه قسمت وکال زمان زیادی را برد. «پیام صالحی» هم آمریکا بود و باید با او چک می کردیم تا به یک نقطه نظر مشترک می رسیدیم.

*کلا در کارها خیلی وسواس به خرج می دهید؟
بله. در تمامی کارهایی که برای خودم یا سایر دوستان دارم اینگونه عمل می کنم. کارها تا به آن ایده آل ذهنی خودم و استاندارد نرسد سعی می کنم که آنها را منتشر نکنم. ارائه کار خوب و استاندارد مهم است و برای یک ترک خوب به راحتی می توان این استانداردها را رعایت کرد تا مورد پسند عموم مردم هم باشد. فقط نباید یک سری از دوستان یا موزیسین ها کار شما را تایید کنند بلکه در ترانه ها و سایر کارها مردم عام بیشتر مدنظر من هستند.

*فکر نمی کنید همین وسواس یک مقدار هم به کارها لطمه بزند؟
وسواس باید دقیق و درست باشد نه اینکه به قول تو در کار مشکل ایجاد کند و اکثر اوقات بی دقتی به کار شما لطمه می زند. ببین به عنوان مثال الماس در بدترین و سخت ترین شرایط جوی زمین به وجود می آید. کلا برای خلق یک اثر خوب باید یک سری سختی ها را پشت سر گذاشت. اگر شما به خودتان سخت بگیرید نتیجه خوبی به وجود می آید و در شرایط سخت آدم پخته تر می شود.

*باز هم قطعه مشترکی را با «پیام صالحی» منتشر می کنید؟
بازخوردهای قطعه «هنوز یکی هست» خیلی خوب بود ولی فعلا قطعه دوصدائه جدیدی را در نظر نداریم و شاید در آینده بر روی این مساله برنامه ریزی کنیم.

*از آلبوم «پیام صالحی» بگویید و اینکه در چه مرحله ای قرار دارد؟
شش قطعه ساخته شده است و تنظیم کننده ها کارها را تحویل داده اند و پیام حدودا چهار قطعه را خوانده است. تقریبا چهار قطعه دیگر هم هست که هنوز ترانه های آنها به پایان نرسیده است و باید یک ویرایش کلی بر روی آنها داشته باشم. اگر خدا بخواهد تا بیست روز دیگر ترانه ها برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد ارائه می شوند.

*فکر می کنید تا پایان سال جاری منتشر شود؟
تمام سعی ما بر این است که تا پیش از عید نوروز آلبوم را روانه بازار کنیم. کارها خوب پیش می رود و «شهاب اکبری» هم به تیم سازنده آلبوم پیام اضافه شده است. یک ترک داریم که ترانه سرا خودم هستم و ملودی اثری از «بابک جهانبخش» می باشد و شهاب در بخش تنظیم آن حضور دارد . «کوشان حداد» و «انوشیروان تقوی» هم کارهای خوبی را به ما تحویل داده اند و «مازیار فلاحی» هم به زودی ملودی قطعه ای را به دست ما می رساند.

*از کارهای خودتان چه خبر؟
بیش از هرچیز درگیر آلبوم های دوستان هستم و پس از ماه مبارک رمضان هم آلبوم های بابک جهانبخش و مازیار فلاحی منتشر شد که از همین جا به این دو عزیز تبریک می گویم. سه قطعه در آلبوم بابک داشتم که آن آلبوم با خوب مردم مواجه شد و دو قطعه ای که در آلبوم مازیار داشتم نیز مثل دیگر ترک های او مورد توجه قرار گرفت. در این مدت حجم کارها زیاد بود و مدیریت آلبوم پیام نیز کار بسیار سختی است زیرا همه عزیزانی که با ما همکاری می کنند چهره های شناخته شده ای هستند. مدیریت یک آلبوم دیگر را هم بر عهده دارم که خواننده آن «مبین رسایی» است و برای آن مجموعه هم چهره های سرشناسی مشغول هستند. معمولا چهره های سرشناس چون اقبال عمومی را نسبت به کارهای خود دارند برای آثارشان زمان بیشتری را صرف می کنند. کارهای شخصی خودم را هم جمع آوری می کنم و در تلاش هستم که به زودی آلبومی را منتشر کنم.

* حرفی مانده؟
پس از مصاحبه ای که چندی پیش با هم داشتیم برخی برداشت های غلطی را از صحبت های من داشتند که البته بیشتر آن موضع گیری ها هدف دار بود. صحبت من در مورد آلبوم «حس» بود. من اگر صحبتی در مورد تک بعدی بودن قطعات داشتم به آن آلبوم مربوط می شد و اصلا کاری به آلبوم های آریان نداشتم. خود پیام صالحی هم به دلیل اینکه انتقاد پذیر است به همین مساله اذعان کرده بود. من قصد تخریب نداشتم و در طول چند سالی که در موسیقی هستم هیچ گاه با تخریب خودم را بالا نبرده ام. لازم می دانم که اعلام کنم من و پیام صالحی قطعه «هنوز یکی هست» را به طرفداران خوب گروه آریان تقدیم کردیم. آلبوم های آریان همگی خوب بودند و میزان استقبالی که از آنها به عمل می آمد گویای این مساله است. او با آلبوم جدیدش به روزهای اوج برمی گردد و طرفداران عزیز گروه آریان هم باید ما را در این مسیر یاری کنند. همانطور که پیش از این گفته بودیم تغییرات زیادی در کارهای پیام به وجود می آید که اولین مساله در کاراکتر صدای پیام بود که در همین قطعه به چشم می خورد و به طور من و پیام صالحی اهداف بزرگی داریم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1392 - 21:59

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 21 مهر 1392 - 14:46

آلبوم پیام صالحی: ترانه یاحا کاشانی،ملودی بابک جهانبخش چه شـــــــــــــود♥
موفق باشی;)

یکشنبه 21 مهر 1392 - 18:55

این کار که برای من هیچی نداشت هیچی هیچی
ولی امیدوارم با این تیم خوب مخصوصا تنظیم کننده هایی چون کوشان حداد و شهاب اکبری و انوش تقوی البوم دوم پیام خوب ریلیز بشه

یکشنبه 21 مهر 1392 - 21:47

سلام مصاحبه جالبی بود خیلی خوشحال هستم که تیم قوی برای البوم اقای صالحی انتخاب شده موفق باشید. کار هنوز یکی هست هم عالی بود خیلی دوست داشتم مرسی از همه مخصوصا اقای صالحی عزیز
بی صبرانه منتظر البوم اقای صالحی هستیم♥ ♥ ♥♥♥♥

یکشنبه 21 مهر 1392 - 23:28

جناب کاشانی مصاحبتونو یادم نرفته که گفته بودید آهنگ های " آریان" با صدای پیام نمی سازه بله
موفق باشید
گروه خوبی داشته باشید

سه شنبه 23 مهر 1392 - 11:43

هنوز یکی هست خیلی زیبا بود فقط صدای پیام صالحی خیلی تغییر کرده بود نشناختم... این همه دستکاری در صدای یک خواننده شناخته شده درست نیست...
درمورد اون مصاحبه شما دقیقا درمورد پیام صالحی گفته بودید:
او با گروه «آریان» یک زمان بسیار موفق بود ولی به دلیل انتخاب ترانه هایی که با صدای وی هماهنگی نداشت و از شرایط جامعه به دور بود و کارهای یک شکل و تک بُعد، این مشکلات برایش به وجود آمد.
http://www.musicema.com/node/182771
تو این جملات هیچ اشاره ای به آلبوم مستقل پیام صالحی نکردید پس به هواداران آریان حق بدید که نسبت به این اظهار نظر مغرضانه واکنش نشان بدن
فعالیت مستقل پیام صالحی مخالف و موافق داره و اما بین همون طرفدارانی که با فعالیت مستقل آقای صالحی موافق هستند بازهم آریان اولویت داره.
امیدوارم آلبوم دوم پیام صالحی خیلی بهتر از قبلی باشه و ایشون بتونند سبک جدیدی که خاص خودشون باشه رو معرفی کنند.
موفق باشید.

پنجشنبه 25 مهر 1392 - 13:03

چقدر خوب کاشانی فهمید که گروه آریان چی بوده ! کلا هنوز بزرگ نشدند! کاملا دو حرف متناقض!!!

جمعه 26 مهر 1392 - 21:41

آقای کاشانی
1-مشک آن است که خود ببوید ،نه آنکه عطار بگوید
به انتقاد پذیر یا ناپذیر بودن آقای صالحی هم می رسیم
2- صدای آقای صالحی با ترانه های آریان هماهنگ نبود، با ترانه های شما که هماهنگ بود ،چرا اینقدر تغییر کرد؟
3- احترام آقای صالحی واجبه برای ما ،اما بایدی برای ما نیست.
4- حرفاتون حکم نوشدارو بود پس از مرگ سهراب
5- بله خب موضع گیرمون هدفدار بود مگه نمیدونین الآن در خونه ی هر کدوم از ما یه بنز آخرین مدل پارکه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یاحا کاشانی: من و «پیام صالحی» اهداف بزرگی داریم | موسیقی ما