برنامه یاد بعضی نفرات
 
lmessi
بيتلز و بارسلون!

موسيقی ما - یك زمانی انگلیسی‌ها جرج بست را زمانی كه فوتبال بازی می‌كرد به عنوان پنجمین فرد از گروه بیتلز معرفی می‌كردند. امروز بعد از اینكه سال‌ها از فروپاشی بیتلزها می‌گذرد و نصف آنها مرده‌اند، در بارسلونا تیمی (اركستری) بیتلزی بوجود آمده است كه دنیا تا بحال بخود ندیده است. ژاوی فرناندز، لئو مسی، آندره اینیستا، سس فابرگاس بهترین هافبك‌های موجود در دنیا هستند كه این موضوع را در چند روز گذشته در مسابقه دربی خود با تیم دوم دنیا یعنی رئال با تحقیر كردن آنها در برنابئو ثابت كردند. این كار را بدون اینكه عرق بكنند انجام دادند. تنها آنها هستند كه می توانند برای خود بگویند كه یك تیم افسانه‌ای هستند.

یك‌صدایی كامل

زیاده نیست اگر بگوییم كه فوتبالی كه این چهار نفر در بارسلونا بازی می‌كنند در حد نوازندگی و خوانندگی بیتلزها می‌باشد. آنها پیش برنده‌ها و یا عامل‌های یك انقلاب فوتبالی هستند مانند بیتلزها در موسقی و صدا. همانطوری كه بیتلزها باعث از هوش‌رفتگی علاقمندان به موسیقی می‌شدند تیم بارسلونا با بازی‌اي كه مسی و هم تیمی‌هایشان انجام می‌دهند باعث از هوش رفتن مشتاقان فوتبال می‌شوند. می‌توان ژاوی را جان لنون فوتبال نامید. او مغز لیدر و آهنگ‌ساز گروه است كه گیتار را بدست لئو مسی داده است، مسی كه با استعدادترین فوتبالیست قرن نامیده می‌شود. مسی را با دی استفانو و یا مارادونا مقایسه می‌كنند ولی مسی فوتبال كامل‌تر و فانتزی‌تری در زمانی كه همه شده‌اند گلادیاتور فوتبال بازی می‌كند، در زمانی كه فوتبال‌‌های مكانیكی، در زمانی كه سیستم‌ها و تاكتیك‌های دفاعی به حد كمال رسیده‌اند و زمانی كه مربی‌های خودخواه همه كار می‌كنند كه فوتبالیست‌های خلاق و هنرمند را در بازی خاموش و نابود كنند در چنین شرایطی مسی با یك راحتی غیرقابل باوری فوتبال بازی می‌كند، زیبایی صدای بازی او یك كمال را تضمین می‌كند.

غیرقابل ‌باور

چهار نفرگروه را كه شامل ژاوی، مسی، اینیستا و فابرگاس است برشمردیم، حال عضو پنحم گروه كیست؟ در نیوكمپ آماده است و او تیاگو آلكانتارا، پسر مازینها، ملی پوش سابق برزیل است. ژاوی و اینیستا احترام فوق‌العاده‌ای برای او بدون در نظر گرفتن سنش قائل هستند. چه اتفاقی با بیتلزهای فوتبال خواهد افتاد؟ ممكن است كه حاكمیت بازی تیك – تاکای آنها حالا حالا ادامه داشته باشد، ممكن است كه یك شیخ عربی از جیبش یك 150 میلیون یورو ناقابلی را درآورده به بارسلونا بابت فسق قرارداد مسی كه در یك بند از قراردادش آمده بدهد و او را به منچستر سیتی و یا پاریسن ژرمن ببرد. با شناختی كه از مسی وجود دارد با عادات و تعصب و علاقه‌ای كه به بارسلونا دارد هیچ وقت از این شهر نخواهد رفت. پول برایش در درجه اول اهمیت نیست چون به اندازه كافی دارد. تقریباً غیر قابل باور است كه او را جدا شده از بارسلونا ببینیم.

كرایف

ژاوی به سن جدی فوتبال خود نزدیك شده است، دید كامل و نگاه او در هنگام بازی را باید به جوانی مثل تیاگو پر كند. فابرگاس تازه به خانه‌اش برگشته است و بهترین سال‌های فوتبالی او دارند فرا می‌رسند. می‌گویند كه مهمترین شخص موثر در سبك فوتبال جدید بارسلونا بعد از گواردیولا، كرایف و بعد از او رونالدینیو می‌باشد. رونالدینیو قطعاً زیباترین فوتبال را قبل از آمدن مسی بازی می‌كرد.

* پزشک تیم فوتبال راه آهن و مترجم میرسلاو ایویچ در تیم ملی فوتبال

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:05

بهتر است آقای دکتر در باره ی موسیقی چیزی ننویسند. و جالب است که کمی هم به دستور زبان فارسی مسلط شود. در هر خط 3 غلط. رکوردی است برای خودش. اینقدر بد نوشته اند که نتوانستم کل مطلب را بخوانم. ولی حدس می زنم چیز مهمی را از دست نداده ام.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:05

سلام
دکتر جان ضمن تایید حرف فرهاد،خواهش میکنم در مورد موسیقی ننویس اصلا ننویس!
بعدشم آخرین ال کلاسیکو رو یبار دیگه و شاید چند بار دیگه،لطف کن و ببین!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بيتلز و بارسلون! | موسیقی ما