گروه رستاک در آخرین روز از جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد به روی صحنه رفتند
همه اقوام من در برج میلاد
موسیقی ما - علی رضوی:
۱. آخرین شب از برنامههای جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد که به بخش جنبی جشنواره اختصاص داشت، با یک اجرای یک گروه نیمه سنتی به روی صحنه رفت. سیاست جشنواره در مورد اجراهای برج میلاد اینگونه بوده که گروههای پرطرفدار و پرفروش در این سالن به روی صحنه بروند. هرچند رستاک را نمیشود در دسته گروههای پاپ قرار داد، اما جمعیت حاضر در سالن همایشهای برج میلاد در دوسانسی که روز یکشنبه گروه رستاک به روی صحنه رفت، نشان داد که این گروه آنقدر پرطرفدار هست که بتواند در این دسته بندی قرار بگیرد.
۲. رستاک از نمونه گروههایی است که تنها با یک آلبوم توانست محبوبیت ملی پیدا کند و قشرهای مختلفی از جامعه را طرفدار خودش کند. هرچند سابقه فعالیت این گروه به حدود ۱۵ سال برمیگردد، اما تنها آلبوم «همه اقوام من» آنها بود که خیلی گل کرد و مردم هم بیشتر آنها را به همین آلبوم میشناسند. آلبومی شامل ترانههای محلی از تمام نقاط ایران که با تنظیمی متفاوت ارائه میشوند. هرچند این تنظیم متفاوت ترانهها را از اصالتشان دور میکند اما از طرف دیگر برای شنوندگان عام لذت بخشتر است.
۳. دعوت از نوازندگان محلی برای اجرای زنده، یکی زیباترین کارهایی بود که رستاک در کنسرت یکشنبه شبشان انجام دادند. در دو قطعه «رعنا» و «گل گل» نوازندههای محلی در کنار گروه قرار گرفتند تا با اجرای اصلی قطعه محلی حال و هوای گروه را هم به فضای ترانه نزدیک کنند.
۴. رستاک هم از آن دسته گروههایی است که اجرای زندهاش هیجان انگیزتر از آهنگهای استدیویی است. از طراحی لباسها گرفته تا ترکیب نشستن روی سن و ترکیب سازها چیزهایی است که به نظر روی آنها فکر شده. به علاوه هماهنگی خاصی که بین گروه وجود دارد و شادی و هیجانی که در هنگام اجرای قطعات به مخاطب میدهند، چیزی است که هیچکدام در آلبومهای صوتی و حتی تصویری آنها نمیشود یافت.
۵. رستاک به سرپرستی سیامک سپهری یکشنبه شب در سالن همایشهای برج میلاد با حدود ۳۰ ساز روی صحنه رفتند. ۳۰ ساز با حدود ۱۵ نوازنده. این یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد رستاک است که هر نفر در گروه به چند ساز مختلف که بعضا برای مناطق مختلف ایران هستند و هیچ ربطی هم به هم ندارند مسلط هستند. این موضوع باعث میشود تا رنگآمیزی گروه در هر قطعه تفاوت داشته باشد و شما صداهای مختلفی از ترکیب گروه بشنوید که هم با موضوع آهنگ و منطقهای که از آن خواسته است هماهنگی داشته باشد و هم صداهای تکراری برای شنونده خسته کننده نباشد.
۱. آخرین شب از برنامههای جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد که به بخش جنبی جشنواره اختصاص داشت، با یک اجرای یک گروه نیمه سنتی به روی صحنه رفت. سیاست جشنواره در مورد اجراهای برج میلاد اینگونه بوده که گروههای پرطرفدار و پرفروش در این سالن به روی صحنه بروند. هرچند رستاک را نمیشود در دسته گروههای پاپ قرار داد، اما جمعیت حاضر در سالن همایشهای برج میلاد در دوسانسی که روز یکشنبه گروه رستاک به روی صحنه رفت، نشان داد که این گروه آنقدر پرطرفدار هست که بتواند در این دسته بندی قرار بگیرد.
۲. رستاک از نمونه گروههایی است که تنها با یک آلبوم توانست محبوبیت ملی پیدا کند و قشرهای مختلفی از جامعه را طرفدار خودش کند. هرچند سابقه فعالیت این گروه به حدود ۱۵ سال برمیگردد، اما تنها آلبوم «همه اقوام من» آنها بود که خیلی گل کرد و مردم هم بیشتر آنها را به همین آلبوم میشناسند. آلبومی شامل ترانههای محلی از تمام نقاط ایران که با تنظیمی متفاوت ارائه میشوند. هرچند این تنظیم متفاوت ترانهها را از اصالتشان دور میکند اما از طرف دیگر برای شنوندگان عام لذت بخشتر است.
۳. دعوت از نوازندگان محلی برای اجرای زنده، یکی زیباترین کارهایی بود که رستاک در کنسرت یکشنبه شبشان انجام دادند. در دو قطعه «رعنا» و «گل گل» نوازندههای محلی در کنار گروه قرار گرفتند تا با اجرای اصلی قطعه محلی حال و هوای گروه را هم به فضای ترانه نزدیک کنند.
۴. رستاک هم از آن دسته گروههایی است که اجرای زندهاش هیجان انگیزتر از آهنگهای استدیویی است. از طراحی لباسها گرفته تا ترکیب نشستن روی سن و ترکیب سازها چیزهایی است که به نظر روی آنها فکر شده. به علاوه هماهنگی خاصی که بین گروه وجود دارد و شادی و هیجانی که در هنگام اجرای قطعات به مخاطب میدهند، چیزی است که هیچکدام در آلبومهای صوتی و حتی تصویری آنها نمیشود یافت.
۵. رستاک به سرپرستی سیامک سپهری یکشنبه شب در سالن همایشهای برج میلاد با حدود ۳۰ ساز روی صحنه رفتند. ۳۰ ساز با حدود ۱۵ نوازنده. این یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد رستاک است که هر نفر در گروه به چند ساز مختلف که بعضا برای مناطق مختلف ایران هستند و هیچ ربطی هم به هم ندارند مسلط هستند. این موضوع باعث میشود تا رنگآمیزی گروه در هر قطعه تفاوت داشته باشد و شما صداهای مختلفی از ترکیب گروه بشنوید که هم با موضوع آهنگ و منطقهای که از آن خواسته است هماهنگی داشته باشد و هم صداهای تکراری برای شنونده خسته کننده نباشد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1390 - 00:00
دیدگاهها
etefaghan man ba axaye aghaye abdollahi kheyli movafegham chie hame axa tekrari shode aghaye abdollahi shive khoob va jadidi entekhab kardan etefaghan khoshhal ham mishim k hamintor edaame bedan chon shive jadid va khoobie nemishe k hamash az khanande ax bashe 1gozaresh tasviri kamel b in migan
hesam jan to por tarafdari ya rastak belakhare???
salam
ba kamale ehteram be shoma aghaye amir hossein va nazarate arzeshmandetoon , vali man be onvane yek akas motaghedam kard bandi ishoon gahi oghat besiar zaeife .
noavari hamishe nabayad hamsoo ba zirpa gozashtan osoole avalie kari bashe .
man hamishe akshaye aghaye abdolahi ro donbal mikonam va motaghedam ishoon tavanaie bishtari darand vali gahi oghat vaghan sathi amal mikonan ,
ba ehteram be shoma
خسته شدم از کارای ناماندگار و تکراری رستاک
من یکی از پر طرفدار ترین مخاطب رستاک هستم عاشقشم جام واقغا خالی بود
in che vaze aks gereftane?
vaghan akase behtari vijod nadare ke azash estefadeh konin ?
75% aksaie ke migzarin be tarze ajibi eftezahe
kash ye meghadr be mokhatabatoon tavajoh konid
دیشب اجرای سانس دوم بودم . واقعا محشر بود . لذت بردم . آقای سپهری عزیز ، برادران مرادی (فرزاد و بهزاد ) ، خانمها و آقایان محترم، مودب و محبوب رستاک دوستون داریم خسته نباشید .
شما پرطرفداری؟؟؟
اقای عبدالهی از شما این عکس ها بعید بود ..انگار بجای عکاسی از اجرا ، تمرین فوکوس کرده اید .
dooste aziz iranpari ba shoma mokhalefam chon kadr bandi aghaye abdollahi etefaghan kheyli ham ghavie va nazare shoma ro ghabool nadaram
va inke mifarmayid aghaye abdollahi sathi amal mikonand ham ghabool nadaram mishe manzoretoon az sathi begin???
افزودن یک دیدگاه جدید