با حکم وزیر ارشاد؛
سید محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی شد
موسیقی ما - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی «سیدمحمد میرزمانی» را به عنوان مدیر کل دفتر موسیقی منصوب کرد.
سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم آورده است: «هنر چونان آتشی است که نزدیکی بیمحابا بدان، شعلهورت میکند و دور شدن از آن به سردی ذوق مبتلایت میسازد. و چون هنر کسوت موسیقی بپوشد، دامنی گستردهتر دارد که میبایستگاه آنرا برچینی و بر کمر زنی که ازتر دامنی، دور افتی!»
در ادامه این حکم آمده است: «شما را که سینه سوخته این آتش هستید و بر تهدید آن مطلعید و بر دایره تحدید آن آگاه! به پیشنهاد معاون محترم امور هنری به سمت «مدیرکل دفتر موسیقی» برمیگزینم تا به ذوق هنرمندی بر تهدیدات فائق آیید و بازار را از خزف پاک سازید تا لعل، فرصت جولان یابد! با صافی تجارب خود، سره از ناسره باز گیرید و مشاوره اهل فن را به حمایت بپذیرید.»
حسینی در این حکم خطاب به میرزمانی یادآور شده است: «مواردی که قید رقم میپذیرد، شایسته است اولویت ماموریت جناب عالی را در بر گیرد:
۱. توجه به سلامت موسیقی و تولید آثار موسیقیائی فاخر و صیانت از هویت موسیقی ایرانی
۲. بهرهمندی از تمامی ظرفیتهای این گستره خصوصا استادان متعهد و جوانان متمهد
۳. رعایت دقیق ضوابط شرعی و عرفی در اجرای صحنهای موسیقی و حمایتهای لازم در این حوزه
۴. توجه ویژه به موسیقی نواحی و احیای نواهای اصیل و غبار گرفته
۵. سازماندهی مبتکرانه جشنوارهها در قوارههای مورد نظر نظام
۶. ساماندهی شبکه توزیع و هماهنگی با دستگاههای ذیربط در جهت سالم سازی بازار و مقابله با هجمه بیفرهنگیها
۷. همت مضاعف به منظور رشد موسیقائی و تعالی کلام در فرهنگ آوایی.
توفیق رفیق طریق زنهار و اعتبارتان باد.»
براساس این گزارش، سیدمحمد میر زمانی در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. از دوران نوجوانی با تمرکز در رشته موسیقی و شرکت در کلاسهای موسیقی کودکان و نوجوانان رادیو و تلویزیون ملی ایران (سابق)، آواز دسته جمعی را نزد ژاله فردی (بیدار مغز)، سلفژ را نزد فرمان بهبود، آواز تخصصی را زیر نظر زندهیاد رضازاده و نواختن ساز ابوا را نزد منوچهر صهبایی فرا گرفت. با تشکیل گروه هم آوازان رادیو و تلویزیون ملی ایران به رهبری گلنوش خالقی، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و تحت نظر اساتیدی چون لودیک اشنایدر (آواز کلاسیک)، فریدون ناصری (هارمونی)، مصطفیکمال پور تراب (هارمونی تخصصی و کنترپوان)، مرتضی حنانه (ارکستراسیون)، کریم گوگردچی (فرم، آنالیز و اصول آهنگسازی)، پرویز منصوری (تاریخ موسیقی) و اقدسپور تراب (پیانو) فرا گرفت. در سال ۱۳۵۹ فعالیت آهنگسازی را با ساختن آهنگ «تلاش» با صدای رشید وطندوست آغاز کرد.
میرزمانی از سال ۱۳۷۲ ـ ۱۳۶۹ رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهدهدار بود. میرزمانی در زمینه ساخت موسیقی فیلم و سریالهای تلویزیونی فعالیتهای داشته است و ساخت موسیقی نزدیک به ۵۰ فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه و فیلم کودکان و نوجوانان در کارنامه کاری وی قرار دارد که از جمله آنها میتوان به موسیقی فیلم شوکران و سریال کوچک جنگلی (به کارگردانی بهروز افخمی) اشاره کرد.
وی همچنین چند اثر در فرم پوئم سمفونی نوشته و بیش از ۵۰ اثر با کلام و بیکلام ارکستری را نوشته و تنظیم کرده است. او همچنین مدیرکلی تولید مرکز موسیقی صدا و سیما و دبیری دو دوره جشنواره موسیقی مقاومت را در کارنامه خود دارد.
در حالی میرزمانی برای مدیر کل دفتر موسیقی حکم گرفت که طی ماههای گذشته و با رفتن محمدعلی خبری از مدیریت دفتر موسیقی، علی ترابی ماهها به عنوان سرپرست این مجموعه فعالیت کرد و معاون هنری نیز در اولین نشست خبری خود در سال ۹۰ در پاسخ به دلایل عدم انتخاب مدیر کل دفتر موسیقی عنوان کرده بود: «از تودیع آقای خبری تا سرپرستی علی ترابی تنها یک سال و ۱۰ روز سپری شده است، درحالیکه در حوزه موسیقی ما نیاز به بسترسازیهای جدی برای آینده داریم و خوشبختانه آقای ترابی که از سال قبل سرپرستی این دفتر را برعهده گرفتهاند طی یکسال گذشته با برنامهریزی دقیق به ساماندهی در این حوزه پرداخته و راه را برای شناخت عمیق در تمام عرصههای موسیقی باز کردند تا ما با اقدامی مواجه شویم که تمام ظرفیتهای موسیقی را دربر بگیرد.»
او گفته بود: «مشکل ما انتخاب مدیرکل نیست، زیرا در سال گذشته اقدامات بنیادین برای اداره کل موسیقی صورت گرفته و از جمله آن بحث اجراهای صحنهای، وضعیت ارکستر سمفونیک و همچنین ارکستر موسیقی ملی است.
امروز و در آیندهای نزدیک با توجه به بسترهای ساختهشده ما میتوانیم حرکت بهتری داشته باشیم.»
سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم آورده است: «هنر چونان آتشی است که نزدیکی بیمحابا بدان، شعلهورت میکند و دور شدن از آن به سردی ذوق مبتلایت میسازد. و چون هنر کسوت موسیقی بپوشد، دامنی گستردهتر دارد که میبایستگاه آنرا برچینی و بر کمر زنی که ازتر دامنی، دور افتی!»
در ادامه این حکم آمده است: «شما را که سینه سوخته این آتش هستید و بر تهدید آن مطلعید و بر دایره تحدید آن آگاه! به پیشنهاد معاون محترم امور هنری به سمت «مدیرکل دفتر موسیقی» برمیگزینم تا به ذوق هنرمندی بر تهدیدات فائق آیید و بازار را از خزف پاک سازید تا لعل، فرصت جولان یابد! با صافی تجارب خود، سره از ناسره باز گیرید و مشاوره اهل فن را به حمایت بپذیرید.»
حسینی در این حکم خطاب به میرزمانی یادآور شده است: «مواردی که قید رقم میپذیرد، شایسته است اولویت ماموریت جناب عالی را در بر گیرد:
۱. توجه به سلامت موسیقی و تولید آثار موسیقیائی فاخر و صیانت از هویت موسیقی ایرانی
۲. بهرهمندی از تمامی ظرفیتهای این گستره خصوصا استادان متعهد و جوانان متمهد
۳. رعایت دقیق ضوابط شرعی و عرفی در اجرای صحنهای موسیقی و حمایتهای لازم در این حوزه
۴. توجه ویژه به موسیقی نواحی و احیای نواهای اصیل و غبار گرفته
۵. سازماندهی مبتکرانه جشنوارهها در قوارههای مورد نظر نظام
۶. ساماندهی شبکه توزیع و هماهنگی با دستگاههای ذیربط در جهت سالم سازی بازار و مقابله با هجمه بیفرهنگیها
۷. همت مضاعف به منظور رشد موسیقائی و تعالی کلام در فرهنگ آوایی.
توفیق رفیق طریق زنهار و اعتبارتان باد.»
براساس این گزارش، سیدمحمد میر زمانی در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. از دوران نوجوانی با تمرکز در رشته موسیقی و شرکت در کلاسهای موسیقی کودکان و نوجوانان رادیو و تلویزیون ملی ایران (سابق)، آواز دسته جمعی را نزد ژاله فردی (بیدار مغز)، سلفژ را نزد فرمان بهبود، آواز تخصصی را زیر نظر زندهیاد رضازاده و نواختن ساز ابوا را نزد منوچهر صهبایی فرا گرفت. با تشکیل گروه هم آوازان رادیو و تلویزیون ملی ایران به رهبری گلنوش خالقی، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و تحت نظر اساتیدی چون لودیک اشنایدر (آواز کلاسیک)، فریدون ناصری (هارمونی)، مصطفیکمال پور تراب (هارمونی تخصصی و کنترپوان)، مرتضی حنانه (ارکستراسیون)، کریم گوگردچی (فرم، آنالیز و اصول آهنگسازی)، پرویز منصوری (تاریخ موسیقی) و اقدسپور تراب (پیانو) فرا گرفت. در سال ۱۳۵۹ فعالیت آهنگسازی را با ساختن آهنگ «تلاش» با صدای رشید وطندوست آغاز کرد.
میرزمانی از سال ۱۳۷۲ ـ ۱۳۶۹ رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهدهدار بود. میرزمانی در زمینه ساخت موسیقی فیلم و سریالهای تلویزیونی فعالیتهای داشته است و ساخت موسیقی نزدیک به ۵۰ فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه و فیلم کودکان و نوجوانان در کارنامه کاری وی قرار دارد که از جمله آنها میتوان به موسیقی فیلم شوکران و سریال کوچک جنگلی (به کارگردانی بهروز افخمی) اشاره کرد.
وی همچنین چند اثر در فرم پوئم سمفونی نوشته و بیش از ۵۰ اثر با کلام و بیکلام ارکستری را نوشته و تنظیم کرده است. او همچنین مدیرکلی تولید مرکز موسیقی صدا و سیما و دبیری دو دوره جشنواره موسیقی مقاومت را در کارنامه خود دارد.
در حالی میرزمانی برای مدیر کل دفتر موسیقی حکم گرفت که طی ماههای گذشته و با رفتن محمدعلی خبری از مدیریت دفتر موسیقی، علی ترابی ماهها به عنوان سرپرست این مجموعه فعالیت کرد و معاون هنری نیز در اولین نشست خبری خود در سال ۹۰ در پاسخ به دلایل عدم انتخاب مدیر کل دفتر موسیقی عنوان کرده بود: «از تودیع آقای خبری تا سرپرستی علی ترابی تنها یک سال و ۱۰ روز سپری شده است، درحالیکه در حوزه موسیقی ما نیاز به بسترسازیهای جدی برای آینده داریم و خوشبختانه آقای ترابی که از سال قبل سرپرستی این دفتر را برعهده گرفتهاند طی یکسال گذشته با برنامهریزی دقیق به ساماندهی در این حوزه پرداخته و راه را برای شناخت عمیق در تمام عرصههای موسیقی باز کردند تا ما با اقدامی مواجه شویم که تمام ظرفیتهای موسیقی را دربر بگیرد.»
او گفته بود: «مشکل ما انتخاب مدیرکل نیست، زیرا در سال گذشته اقدامات بنیادین برای اداره کل موسیقی صورت گرفته و از جمله آن بحث اجراهای صحنهای، وضعیت ارکستر سمفونیک و همچنین ارکستر موسیقی ملی است.
امروز و در آیندهای نزدیک با توجه به بسترهای ساختهشده ما میتوانیم حرکت بهتری داشته باشیم.»
منبع:
تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1390 - 00:00
دیدگاهها
خدا به داد موسیقیمون برسه !!!!
واویلا!!!
قابل توجه اینکه دکتر محمد علی خبری مدیرکل سابق موسیقی به دبیر ی کمیسیون هنر و معماری شورایعالی انقلاب فرهنگی منصوب شد .
طی یک سال گذشته وضعیت موسیقی ایران و به خصوص موسیقی پاپ که ما نیز در آن حضور داریم بسیار بسیار بهتر از قبل شد و موسیقی ایران در بخش سنتی نیز رونق خوبی گرفت که تمام این را مدیون مدیریت هوشمندانه و تخصصی آقای ترابی میدونم . صمیمانه از زحمات 1 ساله آقای ترابی تشکر میکنم . راستش من شناخت زیادی از آقای میر زمانی ندارم اما امیدوارم ایشان نیز همان راه و روش مدیریتی که آقای ترابی داشتند را ادامه بدهند و روند موسیقی ایران که با مدیریت ایشان رو به جلو و مثبت بود را ادامه دهند .
افزودن یک دیدگاه جدید