برنامه یاد بعضی نفرات
 
دوشنبه 12 خرداد 1393 - 13:48

اینو بخونید بعد نظر بدید
ضعف صدا ، کارگردانی و صدابرداری در برنامه 7 ترانه
عامل اصلی اجرای پر انرژی علی اصحابی
تو برخی از نظرات شاهد این بودیم که میگفتند علی اصحابی
قبل از این که آهنگ شروع شه زیر لب چیز هایی رو میگفته
خیلی ها به تمسخر گفتند ذکر میگه خیلی ها هم گفتند در حالت طبیعی نبوده
شما با دیدن مجدد فیلم و فهمیدن حرف علی از روی لب خوانی
خواهید فهمید که ایشان 2 بار اعلام میکنه صدای آهنگ رو ببرید بالا
اما از آنجایی که عوامل پشت صحنه و صدابردار صدای علی را نشنیدند
صدا با لول پایینی پخش شد که باعث عقب افتادن 1 ثانیه ای یه علی اصحابی
از آهنگ شد که این باعث عدم هماهنگی علی با آهنگ شد.
چطور ممکنه شعر آهنگی که 3 سال توسط علی اصحابی در جاهای مختلف اجرا میشه از یاد این خواننده بره
در واقع علی با اجرای اکتیو خود میخواست این ضعف رو بپوشونه
علی اصحابی خواننده ای هست که 64 بار در شبکه های مختلف اجرا داشته
به نحوی که هیچ کدام داستانی نداشته .
و حالا با کمی فکر خواهید فهمید که مشکل از جای دیگری بوده
علی اصحابی بعد از اتمام آهنگ میشد که این ضعف رو به عوامل صدابردار
گوشزد میکنه و در 3 اجرای بعدی خود با چنین مشکلی مواجه نمیشه
دوستانی که این حاشیه رو درست کردند چرا 3 اجرای دیگر علی اصحابی در همون برنامه و همون شب را نزاشتند که مردم متوجه عدم ضعف لب خوانی علی اصحابی شوند
و اما نقد منصفانه سایت رسمی مجازی تیوی در مورد این مسئله:
مجازی تی وی: چندی پیش ویدئو کلیپی از اجرای ترانه “می شد که” با اجرای پلی بک علی اصحابی در برنامه هفت ترانه شبکه شما بر روی آنتن رفت که حوادث روی داده در کلیپ بعلاوه روش ارائه این کلیپ در فضای مجازی تو سط یکی از سایتهای خبری تحلیلی موسیقی سبب استهزا خواننده پاپ این قطعه زیبا و شاد شد.
(لینک دانلود پلی بک “می شد که” علی اصحابی برنامه هفت ترانه”)
از آنجایی که ریتم این قطعه موسیقی تند می باشد انتخاب این قطعه برای پلی بک بر روی آنتن زنده تلویزیونی از جهت هماهنگی بین موسیقی و لب زنی خواننده مناسب نمی بود.بویژه اینکه فضای کوچک استودیو برنامه هفت ترانه علاوه بر اینکه امکان پوشش خطای مذکور را در دید دوربین و بینندگان نمی داد ،عدم توجه کافی کارگردان و عوامل برنامه به اتفاق در حال جریان ارزش تصویری این موسیقی زیبا را نه تنها پایین آورد بلکه خواننده بخت برگشته را در مظان استهزا در فضای مجازی قرار داد.
کارگردان برنامه “هفت ترانه” می توانست اشکالاتی اینچنین را با تغییر زاویه دوربینها، تغییر صحنه و یا حتی سوییچ روی تصاویر ضبط شده قبلی که آماده دم دست دارند انجام دهد تا بتواند سینک بین خواننده و موسیقی را انجام دهد.
در کنار اشکال تصویری این برنامه می توان به ناپایداری صدای ترانه نیز اشاره کرد بگونه ای که مشخص است صدا بر روی آنتن بطور ناشیا نه ای کم و زیاد می شود که این می تواند اشکال در تجهیزات ، سورس صدای در اختیار برنامه باشد و یا اشکال در تنظیمات صدا بردار.
در هر حال جا دارد تا با درایت از وقوع چنین اشکالاتی در برنامه زنده جلو گیری کرد و یا حتی پس از آن با شجاعت با اعلام دلایل وقوع حادثه و یا عذر خواهی از حیثیت یک خواننده و برنامه تلویزیونی پاسداری نمود.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما