دوستان عزیز من خودم یه موزیسینم. از زمانیم که سام و نرگس مرحوم قادری اومد تو سینما بیش از همیشه محو موسیقی حامی شدم. اما خب هیچ وقت نتونستم ایشون رو به عنوان کسی فراتر از یه موسیقی دانِ کلاسیک که تبهرش رو تحت تعلیم اساتیدی مثل مرحوم بیات، که خودش بارها به شاگردی این سالار بالیده، بدست آورده تصور کنم. دلیلش رو به هیچ عنوان مطلق در نظر نمی گیرم. اما معتقدم خواص رو راضی کردن نهایت فعالیت یه هنرمند نیست. بی نهایت خواننده ها، آهنگسازها، ترانه سراها و تنظیم کننده هایی هستند که دارن ازین طریق امرار معاش می کنن؛ آیا باید برن ترک کار و دیار کنن و سرشون رو بزارن زمین و "دور از جونشون" بمیرن؟ اونم فقط به این دلیل که نبض بازار و ذائقه مخاطباشون دستشونه؟ این که نشد استدلال آقا حمید حامی. خود شما با "آخدا" رضا تاجبخش و بابک زرین رو کشوندی تو گوشای مردم. کسانی که شاید از برترین های ایران باشن، اما ازونا بهترم بود.حالا اونا دارن می سازن و می فروشن و یکی بعد از دیگری در قالب عوامل پشت صحنه یا به خوانندگی خودشون کار منتشر می کنن و شما نشستی و دل خوش کردی به اینکه به این عروه الوثقی چنگی نزدی؟ پس کو اون هم نفس و آخدا خوندنات؟ اونا وقتی اومدن که مافیا هدفون زده بود و نمی شنید؟
راجع به روزبه بمانی و علیرضا افکاری هم لازمه به نظر همه دوستان برسونم که بنده به صورت موثق باخبر شدم که اسامی این دوستان با همکاری دوستان و روابط دیرینه ای که احسان خواجه امیری بواسطه سابقه پدر و فعالیت چندساله خودش بدست آورده بود بی هیچ تغییری بروی پوسترها و جلد آلبوم درج شد که تعریف نوینش میشه همون مافیا!
اما حمید خان حامی! من همیشه تحسین می کردم کارای قبلیتو. اما یهو دیدم زدی تو خط مناسبتو این جور نقلها که نتیجه اش دو چیز بیشتر نبود: یا میشی علی لهراسبی و هر کار درجه صدی رو هم می دی بیرون با اخذ مجوز آسون، یا میشی حامی و بدون بربستن طُرفی از حلاوتهای موسیقایی ترک دیار می کنی. همونطور که بسیاری هم گفتند لطفا اینقدر شعور مخاطب رو منگنه نکن. چون با یه سرفصل "دلخوش بودن به گرمای طرفدارا" نمیتونی صورت مسئله رو پاک کنی. مردمن که می برن بالا. نخوان، سقوط می دن پایین. اینکه دیدت انتقادیه جالبه واسم. ای کاش بقیه هم به حساب و کتاب خالتورهایی که می دن بیرون میرسیدن. شما که فاخر کار کردی خداروشکر. اما خب باید قبول کنی. شاید خیلیا از بُعد تکنیکالیتی و موزیکالیتی از شخصی مثل سیروان خسروی بالاتر باشن، اما امروز دوران ارکسترال و آکوستیک آمیخته شده با صوت الکترونیک. یعنی پرداخت صدای بهتر.یعنی چیزی که در حد و اندازه ایران فقط سیروان داره. شما که به زعم خودت از همه مقتضیات زمان باخبری تواین رشته، خب تن بده به جریان آب و ببین کجا می رسیم...
و من الله توفیق.
دوستان عزیز من خودم یه موزیسینم. از زمانیم که سام و نرگس مرحوم قادری اومد تو سینما بیش از همیشه محو موسیقی حامی شدم. اما خب هیچ وقت نتونستم ایشون رو به عنوان کسی فراتر از یه موسیقی دانِ کلاسیک که تبهرش رو تحت تعلیم اساتیدی مثل مرحوم بیات، که خودش بارها به شاگردی این سالار بالیده، بدست آورده تصور کنم. دلیلش رو به هیچ عنوان مطلق در نظر نمی گیرم. اما معتقدم خواص رو راضی کردن نهایت فعالیت یه هنرمند نیست. بی نهایت خواننده ها، آهنگسازها، ترانه سراها و تنظیم کننده هایی هستند که دارن ازین طریق امرار معاش می کنن؛ آیا باید برن ترک کار و دیار کنن و سرشون رو بزارن زمین و "دور از جونشون" بمیرن؟ اونم فقط به این دلیل که نبض بازار و ذائقه مخاطباشون دستشونه؟ این که نشد استدلال آقا حمید حامی. خود شما با "آخدا" رضا تاجبخش و بابک زرین رو کشوندی تو گوشای مردم. کسانی که شاید از برترین های ایران باشن، اما ازونا بهترم بود.حالا اونا دارن می سازن و می فروشن و یکی بعد از دیگری در قالب عوامل پشت صحنه یا به خوانندگی خودشون کار منتشر می کنن و شما نشستی و دل خوش کردی به اینکه به این عروه الوثقی چنگی نزدی؟ پس کو اون هم نفس و آخدا خوندنات؟ اونا وقتی اومدن که مافیا هدفون زده بود و نمی شنید؟
راجع به روزبه بمانی و علیرضا افکاری هم لازمه به نظر همه دوستان برسونم که بنده به صورت موثق باخبر شدم که اسامی این دوستان با همکاری دوستان و روابط دیرینه ای که احسان خواجه امیری بواسطه سابقه پدر و فعالیت چندساله خودش بدست آورده بود بی هیچ تغییری بروی پوسترها و جلد آلبوم درج شد که تعریف نوینش میشه همون مافیا!
اما حمید خان حامی! من همیشه تحسین می کردم کارای قبلیتو. اما یهو دیدم زدی تو خط مناسبتو این جور نقلها که نتیجه اش دو چیز بیشتر نبود: یا میشی علی لهراسبی و هر کار درجه صدی رو هم می دی بیرون با اخذ مجوز آسون، یا میشی حامی و بدون بربستن طُرفی از حلاوتهای موسیقایی ترک دیار می کنی. همونطور که بسیاری هم گفتند لطفا اینقدر شعور مخاطب رو منگنه نکن. چون با یه سرفصل "دلخوش بودن به گرمای طرفدارا" نمیتونی صورت مسئله رو پاک کنی. مردمن که می برن بالا. نخوان، سقوط می دن پایین. اینکه دیدت انتقادیه جالبه واسم. ای کاش بقیه هم به حساب و کتاب خالتورهایی که می دن بیرون میرسیدن. شما که فاخر کار کردی خداروشکر. اما خب باید قبول کنی. شاید خیلیا از بُعد تکنیکالیتی و موزیکالیتی از شخصی مثل سیروان خسروی بالاتر باشن، اما امروز دوران ارکسترال و آکوستیک آمیخته شده با صوت الکترونیک. یعنی پرداخت صدای بهتر.یعنی چیزی که در حد و اندازه ایران فقط سیروان داره. شما که به زعم خودت از همه مقتضیات زمان باخبری تواین رشته، خب تن بده به جریان آب و ببین کجا می رسیم...
و من الله توفیق.