برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

لیلی زارعی:
تو اخه چی حالیته که میگی تیراژ چقدر بوده
بیا از من بپرس تا بهت بگم چقدر بوده
اره تیراژی که روی جلد البوم نوشتن 600هزار تا بوده ولی در اصل تیراژ اولیه واقعی 1/5 میلیون بوده که توی 3 روز اول 500هزارتاش فروش رفت
و بعد از یک ماه به 4/5 میلیون رسید
ضمنا مجله چلچراغ رو که میخونه؟البته بعیده از شماها چون از موسیقی فقط قیافه رو میبینید ;)
اما برای مایی که از موسیقی تا استخوان ترانه و اهنگسازی و تنظیم و صدا و همه چیز رو خوردیم همه مجله ها مهمه
اینا رو بخون تا بگیری چی میگم!!!!!

با تشکر از دوستان فنسیست
----------------------------------
----------------------------------
||
||
V
هفته نامه چلچراغ در شماره 425 که پنجشنبه 15 اردیبهشت 90 منتشر شد در قسمت موسیقی ایران، مروری بر آلبوم های پرفروش چند ماه اخیر بازار موسیقی یعنی حریص / محسن چاوشی، منو رها کن / مهدی یراحی، چنگ و سرود / سهیل نفیسی، توهم / نیما مسیحا، کما 3 / حمید عسکری و همچنین مجموعه جنگ نوروز 90 داشت.
متنی که در مورد حریص نوشته شده است را با هم می خوانیم:

سونامی

با اختلاف زیادی محسن چاووشی پرطرفدارترین خواننده موسیقی پاپ ایرانی است. رسما طرفدارانش صف می کشند تا آلبوم بعدی چاووشی بیرون بیاید و هر جا که نامی از چاووشی آمده باشد چنان مشتاقانه کار او را دنبال می کنند که من اگر جای چاووشی بودم حداقل سالی دو آلبوم بیرون می دادم! همین ماجرا هم باعث شده است تا زمانی که هر آلبومی از چاووشی منتشر می شود، سونامی باشد که بازار موسیقی ایران را تکان می دهد.
«حریص» هم از این قاعده مستثنی نبود. در هیاهوی بسیار به بازار آمد و مثل همیشه خوب فروخت. آمار غیر رسمی رکورد زنی «حریص» را در بیست روز اول فروشش بیش از پنج میلیون نسخه اعلام کردند که خب این یعنی موفقیت بی چون و چرای یک آلبوم.
در نظرسنجی های مختلفی که بیشتر در فضای مجازی انجام شد «حریص» با اختلاف از دیگر آلبوم ها جلوتر بود. البته پیش از این هم در مطلبی نوشته بودم که کافی است نام محسن چاووشی در یک نظرسنجی آورده شود تا مطمئن باشید که او برنده بازی است. عمرا طرفداران چاووشی اجازه ندهند که هیچ خواننده ای نزدیک محبوبیت او شود.
سری به اینترنت بزنید و تعریف و تمجیدهای بی نظیری را که از «حریص» آمده است بخوانید تا باورتان شود با چه موجوداتی طرفید. بعید است فن های بیتل ها هم موقع انتشار آلبوم هایشان چنین عباراتی را می نوشتند. به هرحال حریص با 11 ترک توانسته خاصیت جادویی «محسن چاووشی» بودن را نه تنها حفظ کند بلکه به اعتقاد خیلی ها حریص بهترین آلبوم چاووشی تا به حال بوده است. روایت درباره آمار آلبوم های چاووشی متفاوت است. آمار رسمی سه آلبوم را نشان می دهند اما در بازار مجازی چاووشی صاحب پنج، شش آلبوم است.
ترک «چمدان» که آلبوم با آن شروع می شود از بهترین قطعات این آلبوم است و دغدغه ها و سبک چاووشی را از همان ابتدا نمایش می دهد، اما این ماجرا در قطعه دوم آلبوم با نام «پروانه ها» به اوج خودش می رسد. قطعه ای که از بهترین کارهای چاووشی طی سال های اخیر است. «خیلی دلم گیره / خیلی گرفتارم / دوست داشتنت خوبه / خیلی دوست دارم.» ترانه صمیمی این قطعه را حسین صفا سروده و چاوشی خودش آهنگسازی و تنظیم کار را به عهده داشته. هرچند پروانه ها را باید بهترین اثر این آلبوم دانست اما باقی قطعات هم همگی امضای چاوشی را پای خودشان دارند.
چاووشی قبلا در جایی اعلام کرده بود که: «آلبوم جدیدم بسیار پرتحرک است، هرچند من مبنای ساختن کارهایم موزیک های آرام و کم تحرک است اما این بار خواستم نظر مخاطبین پر تحرکم را جلب کنم اما برای طرفدارانی که با موزیک های آرام من ارتباط بیشتری برقرار می کنند هم کارهایی تولید کردم.»
به نظر می رسد پای این حرفش هم ایستاد چون در «حریص» نگاه ویژه ای به مخاطب عام تر شده است و از آن ناله های جانگداز همیشگی که در آلبوم های قبلیش بود، خبری نیست. صدای خش دار و زخمی اش پابرجاست اما ریتم آثار بسیار تندتر و جان دارتر شده و مضمون اشعار هم امیدوارانه تر است. کوشان حداد هم در فضای موسیقی هاوس تنظیم های جالبی را انجام داده که به این ماجرا کمک کرده است. شهاب اکبری هم که در آلبوم موفق متاسفم در کنار چاووشی بود در این آلبوم حضور دارد و تنظیم 3 کار را به عهده داشته.
به اینها اضافه کنید کلی نوازنده مشهور و حرفه ای را که برای چاووشی ساز زده اند. امیر ارجینی هم مثل همیشه در سرودن ترانه ها کنار چاووشی بوده تا تیم «حریص» متشکل از قدیمی ها و جدیدی ها باشد. آلبومی که قطعاتش آدم را با خودش همراه می کند. همانطور که ترانه های ماندگار سنتوری هنوز هم بعد چند سال به دل چنگ می زند.
-----------------------------

خوب اگه خوندی یه دور دیگه این قسمتایی که برای یاد اوردی میگم رو بخون و اویزه گوشت کن که محسن چاوشی سلطان است و بس

1-با اختلاف زیادی محسن چاووشی پرطرفدارترین خواننده موسیقی پاپ ایرانی است.

2-آمار غیر رسمی رکورد زنی «حریص» را در بیست روز اول فروشش بیش از پنج میلیون نسخه اعلام کردند که خب این یعنی موفقیت بی چون و چرای یک آلبوم.

3-بعید است فن های بیتل ها هم موقع انتشار آلبوم هایشان چنین عباراتی را می نوشتند.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
3 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما