ممنون موزیک ما به خاطر تایید ولی نظر من اینجوری شکم تو شکم نبودا!!
متن و موضوعهارو قشنگ از هم جدا کرده بودم تا کاربرا هم راحت بخونن...
لطفا کامنت هامو همونجوری که میزارم تایید کنید تا واسه کسایی که وقت میزارن کامنت هامو میخونن خسته کننده نباشه...ممنون
و اما در مورد بازخوانی یک اثر،که یک کار مرسوم تو دنیای موسیقی هست و با تمام احترام به نویسنده این مطلب ولی ایشون به نظر میاد نفس بازخوانی یک ترک رو نمیدونن و هدف از اینکار رو اشتباه متوجه شدن...
بازخوانی تو موسیقی سالهاست تو همه دنیا هست و اولین هدف از اینکار نشان دادن ارادت و احترام شخص بازخوان به صاحب اثر هست...
اصلا بخش عمده ای از بازخوانی ها بعد از فوت صاحب یک اثر ماندگار و فراگیر خونده میشه...کسی واسه این بازخوانی ها از کسی اجازه نمیگیره اصلا صاحب اصلی نیست که بخواد اجازشو بده یا نه...هربار کسی اون ترک رو بازخوانی میکنه به ارزش خواننده اصلیش اضلفه میشه مردم میفهمند که یه زمانی یکی بوده که اینو خونده باعث میشه بعده رفتنش هم تو یاد مردم بمونه پس نفس این عمل خیلی هم خوبه...
خب بازخوانی هاییم هستند که صاحب اثرش زندست ولی واسه اونم هیچ کس رضایت نامه کتبی و تشریفات این چیزا نداره...
تازه بارخوانی یه ترک باعث ناراحتی صاحب اثر نمیشه که هیچ براش باعث افتخار هم هست که به جایی رسیده خواننده های دیگه از رو کاراش میخونن...
مثلا کسی میخواد تو اجرای زندش یک کار ماندگاری که همه مردم دوسش دارن رو بخونه..دیگه مردم میدونن این کار ماله کیه صاحبش کیه و میدونن وقتی یه خواننده دیگه این کارو میخونه به صاحب اینکار ادای احترام میکنه احتمالش زیاده صاحب اینکار در دسترس خواننده نباشه تو یه شهر و یه کشور دیگه باشه یا کسی که بازخوانی میکنه هیچ راه ارتباطی با صاحب اثر نداره...اینجا یعنی حق حوندن اونکار رو نداره یعنی اگه بخونه دزدی کرده؟واقعا متاسفم براتون به خاطر این طرز فکرتون...
و در مورد عوض شدن تنظیم و سازبندی و بعضی چیزای دیگه که بازم هیچ اشکالی نداره چون بازم هدف از بازخوانی یه چیز دیگست و درضمن این طبیعیه که کار بازخوانی شده با کار اصلی فرق خواهد داشت..حتی ممکنه یکی بدون ساز یه کاریو بازخوانی کنه این دزدیه؟ ممکنه از یه سازهای جدید استفاده کنه این دزدیه؟ممکنه کسی که میخونه یه سبک دیگه بخونه اینکارو با یه تحریر دیگه این دزدیه؟واقعا دیگه نمیدونم چی بگم...
نویسنده محترم کاور کردن و بازخوانی یه کار مرسوم تو همه دنیاست نه فقط تو ایران..بزرگترین خواننده های جهان هم کاور کردن و هم بازخوانی کردن و واسه اینکارشون رضایت نامه کتبی نمیگیرن...
برای کاور کردن گفتن صاحب اثر و اقرار کردن به اینکه اینکار کاوره و متعلق یه فلانی هست همین کفایت میکنه و تو همه دنیا کسایی که کاور میکنن همین کارو میکنن..
البته هستند کسانی که به شکلهای مختلف کاور میکنن و دم نمیزنن شاید فکر میکنن که بابا برداشتن ملودی وسط یه ترک که نیازی به گفتن نداره(حالا اخر همین کامنت مثالش رو میزنم)آره این دزدیه حق با شماست.
خیلی ها هم هستند که با وقاحت تمام کاور میکنن و خودشون رو صاحب اون کار میگن..بله حق با شماست این دزدیه
ولی وقتی یکی کاور میکنه و میگه اسم اصلی این تراک چیه صاحبش کیه و میگه این ساخته خودم نیست و کاوره اینجا دیگه دزدی و توهین به شعور شنونده نیست...
نکنه شما میگید پاشه بره اون سره دنیا از صاحب اثر امضا و اثر انگشت و نامه و .. غیره بگیره بعد کاور کنه...شما اینجوری فکر میکنید؟
در مورد بازخوانی هم توضیح دادم که به نظر استنباط شما از بازخوانی یه چیز دیگست و اصلا هدف از بازخوانی اونی نیست که شما فکر میکنید....
حالا 2 تا مثال میزنم در راستای منظور نویسنده این پست که بله اینجا حق با ایشونه این یعنی دزدیو توهین به شعور شنونده:
ترک 2 آلبوم ژاکت یعنی ترک چار دیواری که یه کاور کامل بود اسم اصلی این قطعه با صاحب اثرش رو براتون مینویسم:(از چپ به راست اسم خواننده - اسم ترک)
ترک 8 آلبوم حریص یعنی ترک زیبایی که ملودی اورتور کار کاور یه اهنگ ترکیه بود که به عبارتی میشه گفت که نصف کار کاور هست نام اصلی این قطعه و نام خواننده ی اصلیشم مینویسم:(از چپ به راست اسم خواننده - اسم ترک)
Ibrahim Tatlses - Zalim Zalim
ممنون موزیک ما به خاطر تایید ولی نظر من اینجوری شکم تو شکم نبودا!!
متن و موضوعهارو قشنگ از هم جدا کرده بودم تا کاربرا هم راحت بخونن...
لطفا کامنت هامو همونجوری که میزارم تایید کنید تا واسه کسایی که وقت میزارن کامنت هامو میخونن خسته کننده نباشه...ممنون
و اما در مورد بازخوانی یک اثر،که یک کار مرسوم تو دنیای موسیقی هست و با تمام احترام به نویسنده این مطلب ولی ایشون به نظر میاد نفس بازخوانی یک ترک رو نمیدونن و هدف از اینکار رو اشتباه متوجه شدن...
بازخوانی تو موسیقی سالهاست تو همه دنیا هست و اولین هدف از اینکار نشان دادن ارادت و احترام شخص بازخوان به صاحب اثر هست...
اصلا بخش عمده ای از بازخوانی ها بعد از فوت صاحب یک اثر ماندگار و فراگیر خونده میشه...کسی واسه این بازخوانی ها از کسی اجازه نمیگیره اصلا صاحب اصلی نیست که بخواد اجازشو بده یا نه...هربار کسی اون ترک رو بازخوانی میکنه به ارزش خواننده اصلیش اضلفه میشه مردم میفهمند که یه زمانی یکی بوده که اینو خونده باعث میشه بعده رفتنش هم تو یاد مردم بمونه پس نفس این عمل خیلی هم خوبه...
خب بازخوانی هاییم هستند که صاحب اثرش زندست ولی واسه اونم هیچ کس رضایت نامه کتبی و تشریفات این چیزا نداره...
تازه بارخوانی یه ترک باعث ناراحتی صاحب اثر نمیشه که هیچ براش باعث افتخار هم هست که به جایی رسیده خواننده های دیگه از رو کاراش میخونن...
مثلا کسی میخواد تو اجرای زندش یک کار ماندگاری که همه مردم دوسش دارن رو بخونه..دیگه مردم میدونن این کار ماله کیه صاحبش کیه و میدونن وقتی یه خواننده دیگه این کارو میخونه به صاحب اینکار ادای احترام میکنه احتمالش زیاده صاحب اینکار در دسترس خواننده نباشه تو یه شهر و یه کشور دیگه باشه یا کسی که بازخوانی میکنه هیچ راه ارتباطی با صاحب اثر نداره...اینجا یعنی حق حوندن اونکار رو نداره یعنی اگه بخونه دزدی کرده؟واقعا متاسفم براتون به خاطر این طرز فکرتون...
و در مورد عوض شدن تنظیم و سازبندی و بعضی چیزای دیگه که بازم هیچ اشکالی نداره چون بازم هدف از بازخوانی یه چیز دیگست و درضمن این طبیعیه که کار بازخوانی شده با کار اصلی فرق خواهد داشت..حتی ممکنه یکی بدون ساز یه کاریو بازخوانی کنه این دزدیه؟ ممکنه از یه سازهای جدید استفاده کنه این دزدیه؟ممکنه کسی که میخونه یه سبک دیگه بخونه اینکارو با یه تحریر دیگه این دزدیه؟واقعا دیگه نمیدونم چی بگم...
نویسنده محترم کاور کردن و بازخوانی یه کار مرسوم تو همه دنیاست نه فقط تو ایران..بزرگترین خواننده های جهان هم کاور کردن و هم بازخوانی کردن و واسه اینکارشون رضایت نامه کتبی نمیگیرن...
برای کاور کردن گفتن صاحب اثر و اقرار کردن به اینکه اینکار کاوره و متعلق یه فلانی هست همین کفایت میکنه و تو همه دنیا کسایی که کاور میکنن همین کارو میکنن..
البته هستند کسانی که به شکلهای مختلف کاور میکنن و دم نمیزنن شاید فکر میکنن که بابا برداشتن ملودی وسط یه ترک که نیازی به گفتن نداره(حالا اخر همین کامنت مثالش رو میزنم)آره این دزدیه حق با شماست.
خیلی ها هم هستند که با وقاحت تمام کاور میکنن و خودشون رو صاحب اون کار میگن..بله حق با شماست این دزدیه
ولی وقتی یکی کاور میکنه و میگه اسم اصلی این تراک چیه صاحبش کیه و میگه این ساخته خودم نیست و کاوره اینجا دیگه دزدی و توهین به شعور شنونده نیست...
نکنه شما میگید پاشه بره اون سره دنیا از صاحب اثر امضا و اثر انگشت و نامه و .. غیره بگیره بعد کاور کنه...شما اینجوری فکر میکنید؟
در مورد بازخوانی هم توضیح دادم که به نظر استنباط شما از بازخوانی یه چیز دیگست و اصلا هدف از بازخوانی اونی نیست که شما فکر میکنید....
حالا 2 تا مثال میزنم در راستای منظور نویسنده این پست که بله اینجا حق با ایشونه این یعنی دزدیو توهین به شعور شنونده:
ترک 2 آلبوم ژاکت یعنی ترک چار دیواری که یه کاور کامل بود اسم اصلی این قطعه با صاحب اثرش رو براتون مینویسم:(از چپ به راست اسم خواننده - اسم ترک)
Miley Cyrus - See You Again
--------------------------------------------------------------------------
ترک 8 آلبوم حریص یعنی ترک زیبایی که ملودی اورتور کار کاور یه اهنگ ترکیه بود که به عبارتی میشه گفت که نصف کار کاور هست نام اصلی این قطعه و نام خواننده ی اصلیشم مینویسم:(از چپ به راست اسم خواننده - اسم ترک)
Ibrahim Tatlses - Zalim Zalim