برنامه یاد بعضی نفرات
 
بر اساس اثر عطار نیشابوری و کوشش «مریم شریف‌زاده»
نمایش موزیکال «منطق الطیر» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما-  نمایش موزیکال «منطق الطیر» را بر اساس  اثر ارزشمند عطار نیشابوری و یکی از گنجینه‌های ادبی فارسی به کوشش «مریم شریف‌زاده» و تاثیر از خلاصه‌ی منطق الطیر دکتر «سید صادق گوهرین» روی صحنه می‌رود. 

مریم شریف زاده آهنگساز و کارگردان این نمایش، طی فراخوانی در شبکه های اجتماعی از  کودکان و نوجوان 8 تا 15  سال برای عضویت در گروه کُر این اثر دعوت کرده است. این فراخوان حضور سایر علاقمندان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور را نیز شامل می شود.

در حال حاضر کودکان و نوجوانان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور در حال تمرین‌های اولیه این نمایش به صورت مجازی و آنلاین هستند. 

در سال‌های گذشته نیز مدرسه موسیقی آفرینش نمایش‌های موزیکال ویژه کودکان و نوجوانان مانند «جوجه اردک زشت» و «شیرشاه» را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده است. با نوجه تجربه‌های پیشین، این بار تلاش بر این است تا  آثار گران‌بهای ادبیات فارسی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان  با شیوه‌ای نو و مشارکت پویای آنها اجرا کرد.

 در این نمایش علاوه بر توجه به ادبیات و موسیقی سعی شده تا پرندگان بومی ایران نیز برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست معرفی شوند.

مریم شریف زاده آهنگساز و کارگردان ، الیناز خانجانی مدرس فن بیان، محمد رضا محمود پور مدرس تاتر ،خشایار حاجی سید جوادی مدیر هنری و سارا هاشمی مشاور رسانه ای  این اثر خواهند بود.

مدرسه موسیقی آفرینش در سال 1394 تاسیس شد. هدف از تاسیس این مدرسه ترویج و آموزش آواز کلاسیک، سلفژ، صدا سازی و آشنایی و آموزش سازهای ایرانی و کلاسیک بوده است.

مریم شریف زاده موسس این مدرسه، برگزیده جشنواره موسیقی فجر و رتبه یک کارشناسی ارشد، سال ها مسئولیت گروه کُر و ارکستر کودکان مدرسه بین الملل را عهده دار بوده است. او سابقه 20 سال تدریس موسیقی را دارد و همچنین تجربه آموزش آواز به بچه های کار و خیابان را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

از سال 1394 هر فصل هنرجویان آواز مدرسه موسیقی آفرینش یک اجرای آموزشی دارند. هنرجویان کودک و نوجوان مدرسه موسیقی آفرینش، پاییز 97 و بهار 98 برای اولین بار نمایش موزیکال جوجه اردک زشت و نمایش موزیکال شیرشاه را در زمستان 98 به زبان انگلیسی با اجرای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده‌اند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 14:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نمایش موزیکال «منطق الطیر» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما