برنامه یاد بعضی نفرات
 
حرف‌های عباسیان درخورِ شهر زيبا و قوم با فرهنگ لر نبود
توضیحات پرواز همای درباره لغو کنسرتش در خرم‌آباد
موسیقی ما - پرواز همای پس از لغو کنسرتش در خرم‌آباد، به شرح ماجرا پرداخت و سودجویی برخی افراد را علت اصلی لغو کنسرتش در خرم‌آباد بیان کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، پرواز همای قرار بود در روزهای 18 و 19 آذر 1398 کنسرتش را در خرم‌آباد برگزار کند که این اجراها لغو شد. روز گذشته مدیر انجمن موسیقی لرستان در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها صحبت‌هایی مطرح کرد که باعث رنجش مردم لرستان و البته علاقه‌مندان به موسیقی شد. پرواز همای برای شفاف‌سازی درباره ماجرای لغو کنسرتش در خرم‌آباد حقایق جالبی را مطرح کرده و می‌گوید: کنسرت‌های شهرستان در تمام استان‌ها توسط برنامه گذارهای استانی برگزار می‌شود. گروهى که قرار بود کنسرت ما را در خرم آباد برگزار کند، از یک ماه پیش به دنبال هماهنگی‌های قانوني و لازم برای اجرای این کنسرت بود. اما گويا برخی ها نمی‌خواستند کنسرت ما در خرم آباد برگزار شود و هر روز به بهانه‌ي تازه‌اى پروسه‌ى دريافت مجوز را عقب مى‌انداختند.

این خواننده ادامه می‌دهد: با وجود اينكه به روال عادى پروسه‌ى دريافت مجوز در خرم‌آباد اجازه‌ى فروش بليت را به صورت شفاهی صادر كرده بودند و نيمى از بليت‌ها فروش رفته بود، دستور كنسلى يا عوض كردن سالن كنسرت را دادند. این دستور از سوى برگزاركنندگان كنسرت ما اجابت شد و به پیشنهاد خودِ آقای عباسیان(یکی از اعضاي انجمن موسيقي لرستان) سالن جدیدی برای برگزاری کنسرت ما در نظر گرفتند.

همای تاکید می‌کند: تیم برگزاری کنسرت من در خرم آباد، گروهی حرفه‌ای است که کنسرت‌های بسیاری در این شهر برگزار کرده‌اند. اما متاسفانه يك نفر در انجمن موسیقی در لرستان به دنبال کسب درآمد برای خودش است و به همین دلیل در تاريخى زودتر از كنسرت ما زمينه‌ي برگزاری کنسرت همكار و دوست خوش صداى ما رضا بهرام را در همين سالن براى خودش فراهم كرد و در نهایت حاشیه‌های این کنسرت موسیقی پاپ، موجب لغو کنسرت بعدی یعنی کنسرت ما می‌شود.

همای در تشریح ماجرا می‌گوید: درست یک هفته قبل، کنسرت رضا بهرام در سالنی برگزار شد که امکانات سرویس بهداشتی‌اش پاسخگوی 500 تا 600 نفر جمعیت است. اما برگزار کنندگان کنسرت بهرام برای یک سانس این کنسرت حدود 1500 بلیت می‌فروشند. آنها مردم بیشتری را به سالن راه دادند. همین مسئله موجب بروز مشکلاتی در سرويس بهداشتى می‌شود و اعتراض مردم و برخی ادارات اطراف این سالن را بر می‌انگیزد. این مسئله موجب بروز اختلافی بین اداره اماکن و اداره ارشاد استان می‌شود. اماکن از اداره ارشاد می‌خواهد که در برگزاری کنسرت به فکر سویس بهداشتی برای مردم باشند اما ... نتیجه این اختلاف‌ها به لغو کنسرت‌های بعدی در آن سالن می‌انجامد.

خواننده و طراح اُپرای «حلاج» تاکید می‌کند: دود این مسئله به چشم ما رفت. این کار نتیجه بی ملاحظگی کسی است که برای کسب سود بیشتر، 1500 نفر را در یک سانس به سالنی می‌آورد که سرویس‌های بهداشتی‌اش، ظرفیت حدود هفتصد نفر را دارد. من به حرمت مردم خرم‌آباد تا این شهر آمدم ولی نگذاشتند کنسرتم را برگزار کنم. ما قربانی دسیسه‌های کسی شدیم که خودش در انجمن موسیقی یک ماه است به دنبال عدم برگزاری کنسرت ما بود. این دسیسه‌ها برای ما چیده شد و در نهایت به لغو کنسرت ما انجامید.

همای می‌گوید: آقای عباسیان در مصاحبه‌اش گفته است که کنسرت آقای همای مجوز نداشته است، در حالی که روال برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان به این صورت است که وقتی مراحل قانونی برای صدور مجوز کنسرت‌ها طی می‌شود، اداره ارشاد به گروه‌ها اجازه بلیت فروشی را می‌دهد تا آنها زمان لازم برای تبلیغات را از دست ندهند. در روزهای پایانی هم مجوز ارشاد و اماکن صادر می‌شود. برای کنسرت رضا بهرام هم به همین ترتیب عمل شده بود، اما چون در برگزاری کنسرت رضا بهرام خودشان ذی نفع بودند، به آن روند ایراد نمی‌گیرند.

همای ادامه می‌دهد: کنسرت رضا بهرام درست یک هفته قبل در سالنی برگزار شد، که ما اجازه برگزاری در همان سالن را نیافتیم. متاسفانه امین عباسیان برای رفع مسئولیت از شانه خودش و برای انحراف اذهان عمومی، بحث سرویس‌های بهداشتی يك مكان ورزشى در شهر را پیش کشید و هرگز نگفت که واقعیت ماجرا به سودجوییِ افراد دیگر در کنسرت‌های پیشین مربوط است. مهمتر اين كه افشاى اين مسئله در رسانه به نفع شهر زيبا و قوم با فرهنگ لر نبود و من از مردم لرستان و مردم خرم آباد عذرخواهی می‌کنم که صحبت‌های مدیرانجمن موسیقی این استان، موجب رنجشِ خاطرشان شده است.

تور کنسرت‌های پرواز همای با گروه «مستان» از آبان امسال آغاز شده و تا کنون در شهرهای بندرعباس، ارومیه، اصفهان، قشم، خنج، تبریز، مهاباد، سنندج و قزوین به صحنه رفته است. همای و گروهش امشب طی دو سانس در اراک به صحنه می‌روند و پس از آن تور کنسرت‌هایشان را در شهرهای شیراز، بوشهر و کرج ادامه می‌دهند.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 11:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود توضیحات پرواز همای درباره لغو کنسرتش در خرم‌آباد | موسیقی ما