برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای سرود ـ نمایش برای موکب‌داران عراقی
مجتبی رضوانی: این حرکت می‌تواند به سهم خود تاثیر بسزایی در منطقه بگذارد
موسیقی ما - سرود ـ نمایش «خیرالاحباب» در مراسم پیاده‌روی اربعین به‌صورت زنده برای موکب‌داران اجرا خواهد شد. «مجتبی رضوانی» تهیه‌کننده این سرود ـ نمایش به ارائه توضیحاتی درباره این برنامه پرداخته است.

رضوانی درباره این سرود ـ نمایش گفت: «ایده اجرای «خیرالاحباب» از سال گذشته شکل گرفت؛ البته قبل‌تر از آن موزیک ویدیویی توسط موسسه ماوا با همین سرود تولید شده بود که با استقبال خوبی از سوی مردم عراق روبه‌رو شد؛ در نتیجه اجرای سرود ـ نمایش «خیرالاحباب» سال گذشته توسط دو گروه تواشیح از استان قم و شهر دلیجان کلید خورد.»‌

او با بیان اینکه فلسفه وجودی این گروه صرفا تشکر از صاحبان موکب‌های عراقی در ایام اربعین است، توضیح داد: «سال گذشته و امسال سعی شد این اقدام در مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا صورت بگیرد؛ به طوری که از عمود ۱۰۰ تا ۵۶۰ به اجرا پرداختیم. این گروه، موکب به موکب سعی می‌کردند به اجرای سرود بپردازند؛ حتی فیلم‌هایی از نحوه اجرای گروه پخش شده است.»‌

رضوانی بیان کرد: «این دومین سالی است که این پروژه اجرا و با استقبال و واکنش‌های خوب موکب‌داران عراقی روبه‌رو می‌شود؛ البته قبل از ایام اربعین دوستان ما در موسسه ماوا یک سرود دیگر هم آماده کردند که این سرود به عنوان سرود دوم پس از اجرای اول بلافاصله اجرا می‌شود و از آن هم استقبال شده است.»

این تهیه‌کننده توضیح داد: «واکنش‌های مردم و به ویژه موکب‌داران عراقی بسیار خوب است؛ به طوری که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، تعجب می‌کنند و می‌گویند، «انتظار نداشتیم که یک گروه ایرانی به زبان عربی و حتی لهجه عراقی به طور مستقیم از ما تشکر کنند.» آنها می‌بینند تیمی که برنامه را اجرا می‌کند با چه مشقت‌هایی تجهیزات و ... را با خود همراه می‌کنند، برای مثال ما دو عدد دستگاه باند برای پخش صدا، موتور و تجهیزات دیگر را در این مسیر که دشواری‌های زیادی دارد با خود حمل می‌کنیم. البته تیم ما از واکنش‌های خوب مردمی و همراهی آنها انرژی می‌گیرند و این کار را انجام می‌دهند. این را هم باید عنوان کنم که موکب‌داران از اجرای سرود ـ نمایش «خیرالاحباب» بسیار خوشحال‌ هستند. قبل از ایام اربعین در عراق شرایطی حاکم شده بود و دست‌هایی تلاش می‌کردند وحدت دو ملت شیعه و سنی و برادری آنها را مخدوش کنند، از همین‌رو به نظرم این کارهای فرهنگی می‌تواند ثمربخش باشد و در ابعاد مختلف به وحدت بین دو ملت کمک کند.»
 
رضوانی ادامه داد: «در سرود ـ نمایش «خیرالاحباب» دوستان خوبی از شهر اهواز همراه ما هستند. آنها در اجرای این سرود به زبان عربی، قرائت حروف را به راحتی انجام می‌دهند و مفاهیم را منتقل می‌کنند، از سوی دیگر قبل و بعد از اجرای سرود با مردم و موکب‌داران هم‌کلام می‌شوند و گپ‌وگفت‌های خوبی بین آنها رد و بدل می‌شود؛ یعنی آنها به عنوان نمایندگان ایران می‌توانند به‌راحتی به زبان همسایگان خود صحبت کنند.»
 
وی اظهار کرد که این‌گونه برنامه‌ها با توجه به تجهیزات و فرصت کوتاهی که در اختیار دارند در مسیر طولانی و پرجمعیت اربعین می‌توانند به سهم خود تاثیر بسزایی در منطقه بگذارند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1398 - 15:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجتبی رضوانی: این حرکت می‌تواند به سهم خود تاثیر بسزایی در منطقه بگذارد | موسیقی ما