برنامه یاد بعضی نفرات
 
در بیست و چهارمین روز جشنواره‌ی موسیقی جوان
نوازندگان مقابلِ سیمون آیوازیان، مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی نواختند
موسیقی ما -  بخش اول بیست و چهارمین روز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به نوازندگان گیتار اختصاص داشت و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی بخش موسیقی کلاسیک مقابل هیات داورانی چون سیمون آیوازیان، مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی برگزار شد.

با توجه به برگزاری نشست همگرایی دولت و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری «گام نخست» با حضور وزرای رفاه و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی، برنامه‌های بیست و چهارمین روز از جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

بخش دوم اجراهای روز بیست و چهارم جشنواره که در تالار رودکی برگزار شد، به نوازندگان گیتار رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو بخش الف 1 و الف 2 تقسیم شده بودند. پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی الف 2 رسید.
«سیمون آیوازیان» -نوازنده و استاد گیتار کلاسیک و عضو هیئت داوران بخش موسیقی دستگاهی- در بخش ساز گیتار در مورد اجراها گفت: «کیفیت اجراها نسبت به سال‌های گذشته بهتر و اجراها رضایت‌بخش بود، خصوصاً در گروه‌های الف 1 و الف 2 اجراهای بسیار خوبی را دیدیم هرچند نوازندگان رده سنی الف 2 مقداری ضعیف‌تر از رده سنی الف 1 بودند. خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته نوازندگان زیادی در رده سنی ج شرکت کردند و از این بابت بسیار خوشحال هستم، به دلیل این که نوازندگان رده سنی ج به دلیل اینکه سنشان بالاتر می‌رود، دچار غرور می‌شوند و از این موضوع که با نوازندگان سنین پایین‌تر مقایسه شود، هراس دارند.»
 
وی ادامه داد: «بنده در نوازندگان نقاط ضعف و قوت آنچنانی نمی‌بینم، اما نوازندگانی هم که مقداری ضعف داشتند، من مقصر این موضوع را معلمان آن‌ها می‌دانم، به دلیل این که نوازندگان تا قبل از اینکه به آمادگی صددرصدی برسند، آن‌ها را به جشنواره موسیقی جوان می‌فرستند. اگر آن‌ها می‌بینند یک نوازنده از لحاظ کیفیت به آمادگی لازم نرسیده است، نباید اجازه شرکت در این جشنواره را به آن نوازنده دهد. نقاط قوت نوازندگان هم در عشق و علاقه آن‌ها در نواختن ساز است و عده‌ای از نوازندگان با عشق و احساس بسیار خوبی اجرا کردند.»
 
آیوازیان در پایان در مورد برگزاری جشنواره موسیقی جوان گفت: «جشنواره موسیقی جوان بسیار جشنواره خوبی است و سال‌به‌سال شاهد پیشرفت آن و همچنین بالاتر رفتن کیفیت اجراها هستیم. برگزاری چنین جشنواره‌هایی لازم است تداوم داشته باشد، به دلیل این که اگر به موسیقی کلاسیک در کشورمان توجهی نکنیم، بسیار کمرنگ می‌شود.»
 
اجراهای خیلی خوبی را شاهد بودیم
 
علیرضا تفقدی نوازنده گیتار کلاسیک نیز دراین‌باره گفت: «کیفیت اجراها نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب بود و اجراهای خیلی خوبی را شاهد بودیم. بنده از نوازندگان رده سنی الف رضایت بیشتری داشتم، هرچند تعداد نوازندگان رده سنی ج نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و امیدوارم سال‌های آینده نیز تعداد نوازندگان این رده سنی افزایش یابد.»
 
تفقدی در پایان خاطرنشان کرد: «جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بسیار مهم در کشور است. امیدوارم دیگر شهرهای کشور هم از این جشنواره الهام بگیرند و هر کدام جشنواره‌ای کوچک در شهر خودشان برگزار کنند.»
 
سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور 776 نوازنده و خواننده در سه بخش موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک در تالار رودکی در حال برگزاری است. بخش موسیقی نواحی از پنجم تا 17 مرداد و بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد تا اول شهریور برگزار شد. بخش موسیقی کلاسیک از دوم تا چهارم شهریور برگزار می‌شود.
 
مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
 
هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 14:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوازندگان مقابلِ سیمون آیوازیان، مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی نواختند | موسیقی ما