برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شبکه نمایش صورت می‌گیرد
مرور آثار «مجید انتظامی» در یک برنامه تلویزیونی
موسیقی ما - شبکه نمایش، این هفته در برنامه «صحنه‌گران» به مرور آثار «مجید انتظامی» موسیقی‌دان و آهنگساز ایرانی می‌پردازد.

مجید انتظامی ۱۸ اسفند سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. او از دوره تحصیلات ابتدایی شروع به فراگیری موسیقی کرد و یک سال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد. اولین تجربه موسیقی تصویری‌اش، ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با ساخت موسیقی فیلم «سفر سنگ» به‌طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد.

او از دهه ۱۳۵۰ برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌است و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های بای سیکل‌ران، روز واقعه، آژانس شیشه‌ای و دیوانه از قفس پرید مشترکاً به همراه حسین علیزاده و محمدرضا عقیلی برندهٔ بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.
 
مجید انتظامی پرکارترین موزیسین در ژانر دفاع مقدس است که با ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «عقاب‌ها»، «کانی مانگا»، «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «آژانس شیشه‌ای»، «دوئل» و تعدادی فیلم دیگر، شاهکارهای دلنشینی را در خاطره‌ها ماندگار کرده است.
 
فیلم‌های سناتور، عقاب‌ها، طعمه، بوی پیراهن یوسف، دزد و نویسنده، مأموریت و از کرخه تا راین آثاری هستند که با موسیقی این موسیقیدان، به ترتیب از شنبه، یکم تا جمعه، هفتم تیرماه، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش شده و ساعت ۰۴:۳۰ و ۱۱ روز بعد باز پخش می‌شوند.
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 14:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرور آثار «مجید انتظامی» در یک برنامه تلویزیونی | موسیقی ما