برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخن‌رانی آزیتا فیروزی، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی و علی دهباشی
شب محمدعلی بهمنی برگزار می‌شود
موسیقی ما - «شب محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرای معاصر به مناسبت تولد 77 سالگی او روز سه‌شنبه 27، فروردین ماه ساعت پنج بعدازظهر در تهران، کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولی‌عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک 12 برگزار می‌شود.
 
در «شب محمدعلی بهمنی» آزیتا فیروزی، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین در این برنامه موسیقی اصیل ایرانی بر اساس غزل‌های فارسی محمدعلی بهمنی توسط حسین علیشاپور با نوازندگی هادی منتظری اجرا می‌شود.
 
محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا، زاده 27 فروردین 1321 در شهر اندیمشک است. بسیاری معتقدند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیما یوشیج است. او در چاپخانه با فریدون مشیری که آن روزها مسؤول صفحه شعر و ادب هفت‌تار چنگ مجله روشنکفر بود، آشنا شد و نخستین شعرش در سال 1330، زمانی که تنها 9 سال داشت، در مجله روشنفکر به چاپ رسید. شعرهای وی از همان زمان تاکنون به‌طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جُنگ‌ها، انتشار یافته‌ است. بهمنی از سال 1345 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه داده‌ است. بهمنی در سال 1374 همکاری خود را با هفته‌نامه ندای هرمزگان آغاز می‌کند و صفحه‌ای تحت عنوان تنفس در هوای شعر را هر هفته در پیشگاه مشتاقان خود قرار می‌دهد. وی از سال 1353 ساکن بندرعباس شد، پس از پیروزی انقلاب، به تهران آمد و مجددا در سال 1363 به بندرعباس عزیمت کرد و در حال حاضر نیز، ساکن همانجاست. بهمنی مسؤول چاپخانه دنیای چاپ بندرعباس و مدیر انتشارات چی‌چی‌کا (در گویش بندرعباسی به معنی قصّه) در بندرعباس است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 14:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب محمدعلی بهمنی برگزار می‌شود | موسیقی ما