برنامه یاد بعضی نفرات
 
روز گذشته و در دومین دوسالانه‌ی جایزه‌ی پیانوی باربد
نوجوانان مقابل رافائل میناسکانیان، گاگیگ بابائیان و آرپینه اسرائیلیان مهارت‌های خود را به نمایش گذاشتند
 موسیقی ما - دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد عصر روز گذشته یکشنبه پنجم اسفندماه با حضور و رقابت ٢٠ نوازنده پیانو در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. این بیست نوازنده قطعات خود را در حضور هیئت داوران متشکل از رافائل میناسکانیان، گاگیگ بابائیان، ربکا آشوقیان، آرپینه اسرائیلیان، تامارا دولیدزه و امیر صراف اجرا کردند.

گروه ابتدایی از رده سنی الف تا سن ١١ سال بودند که به روی صحنه حاضر شدند، ارسام افضلی از کرج، مهرسا باقری از اهواز، آرین اشرف از شیراز، سید محمدپارسا رئیس‌زاده موسویان از تهران، آیلین حنیفه از زنجان شرکت کنندگان این بخش را تشکیل می‌دادند. در بخش بعدی که رده سنی ب تا سن ١٦ سال را شامل می‌شد، بشری مخلصی از تهران، ساغر حاجی محمدجوادی از تهران، سینا ناظری از مشهد، شهزاد احتشامی از کرج، سیامک دارایی از کرج روی سن حضور پیدا کردند.

سپس یک استراحت یک ساعته اعلام شد و داوران برای مشورت به خارج از سالن راهنمایی شدند. بخش دوم بعد از یک استراحت کوتاه با اجرای رده سنی ج آغاز شد.

نیما شناوری از تهران، حمیدرضا شریف‌پور از تهران، آریان میکاییلی از تهران، یلدا جهانگیری از نیشابور، پویا خدایی از سمنان شرکت کنندگان بخش بعدی تا سن ٢٢ سال را شامل می شدند.

بخش آخر این برنامه با اجرای صحنه ای رده سنی د تا سن  32 بودند که سهراب قربانی از رشت، پگاه کشاورز طالبی از تهران، ارشیا قربانی از تهران، افشین نصرتی از تهران، فؤاد سلج محمودی از تهران هم آخرین شرکت کنندگان این برنامه بودند.
رپرتوار اجرایی برای هر رده سنی باتوجه به میزان توانایی و مهارت آنها انتخاب شده بود که شامل آثار بتهوون، چایکوفسکی، مندلسون، موتسارت و... بود.

بعد از اتمام داوری ، آرپینه اسرائیلیان یکی از اعضای هیات داوران درباره‌ی سطح اجرایی شرکت کنندگان توضیح داد: «سطح شرکت‌کنندگان خیلی بهم نزدیک بود. اغلب بچه‌ها آمادگی خوبی داشتند؛ ولی ما در نهایت از بین 5 نفر باید یک نفر را انتخاب می‌کردیم. در کل من از سطح شرکت‌کنندگان راضی بودم.»

وی درباره تفاوت نوازندگان تهران و شهرهای دیگر هم گفت: «من تفاوت چندانی در بین شرکت‌کنندگان تهران و شهرستان‌ها ندیدم. ما اصلاً به این موضوع فکر نکردیم که شرکت‌کنندگان اهل کدام منطقه هستند. سطح اجرایی نوازنده‌ها نزدیک به هم بود. فکر می‌کنم اکثر نوازنده‌های شهرستانی هم در خود تهران کار می‌کنند.در این دوره رپرتوار اجرایی از قبل انتخاب شده و آزاد نبودند ولی در دوره قبل برنامه اجرایی آزاد بود و شرکت کنندگان هر چه می‌خواستند می‌زدند. در حال حاضر جشنواره تمیز و آکادمیک‌تر شده است.»

این داور درباره میزان تاثیرگذاری دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد و کشف استعدادها نیز گفت: «این برنامه کمک بسیار زیادی برای کشف استعدادها کرده و انگیزه خوبی را برای جوانان به وجود می‌آورد. من همیشه می‌گویم اگر چنین جشنواره‌هایی در ایران برگزار شود خیلی خوب است.»

دومین جایزه پیانو باربد امروز امروز دوشنبه 6 اسفندماه ساعت 18 طی مراسمی با معرفی نفرات برگزیده در فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان می دهد.
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اسفند 1397 - 13:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوجوانان مقابل رافائل میناسکانیان، گاگیگ بابائیان و آرپینه اسرائیلیان مهارت‌های خود را به نمایش گذاشتند | موسیقی ما