برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده و آهنگساز برجسته، اولین کنسرت «مانجین» را روی صحنه برد
آزمونِ موفق «ارسلان کامکار» در وحشتناک‌ترین سالن دنیا
موسیقی ما - اولین کنسرت رسمی ارکستر «مانجین» به رهبری «ارسلان کامکار» آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی ویولون و عود، شب گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد. چند قطعه در حوزه موسیقی ملی به همراه قطعاتی بر اساس ملودی‌های کُردی، آثاری بودند که در این برنامه اجرا در آمدند.

«ملکا» با شعری از سنایی به آهنگسازی ارسلان کامکار، «آقتاب می‌شود» با شعری از فروغ فرخزاد و آهنگسازی ارسلان کامکار، «کتانه» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، «کاروان» با شعر مهرداد اوستا با آهنگسازی هوشنگ کامکار، «شیرین گیان» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، «رنگ اصفهان» به آهنگسازی ارسلان کامکار، «میان تاریکی» با شعر فروغ فرخزاد و آهنگسازی ارسلان کامکار، «یاران» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، «منظومه» با شعری از مولانا و آهنگسازی هوشنگ کامکار و «خوشه هورامان» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، قطعات اجرایی اولین کنسرت رسمی ارکستر «مانجین» را تشکیل می‌دادند.

در ابتدای برنامه «ارسلان کامکار»با اشاره به این‌که انتظار چنین استقبالی از مخاطبان را نداشته، گفت: «شما نمی‌توانید معنای «مانجین» را در فرهنگ لغت پیدا کنید؛ زیرا من این واژه را از بچگی برای کسانی که دوستشان داشتم استفاده می‌کردم. این واژه معنایی شبیه به دوست داشتن دارد و من تصمیم گرفتم از این واژه برای ارکستر جدیدی که افتتاح شده، استفاده کنم. طی سال‌های اخیر بنده همراه با برادرانم در گروه موسیقی «کامکارها» فعالیت‌های زیادی انجام دادیم و علاوه بر آن خود من نیز در این سال‌ها در ارکسترهای مختلف حضور داشته‌ام. به‌همین جهت از چندی قبل تصمیم گرفتیم که علاوه بر این فعالیت‌ها یک ارکستر زهی هم داشته باشیم که اعضای آن از آکادمی موسیقی کامکارها هستند. جالب اینکه در ابتدا من انتظار چندانی از هنرجویان نداشتم؛ اما وقتی توانایی آنها را در نوازندگی دیدم، فضا را به سمتی سوق دادیم که این ارکستر تشکیل شد.»

«ارسلان کامکار» همچنین با اشاره به اینکه در این سال‌ها در سالن‌های بسیار معتبر جهانی به‌اجرای برنامه پرداخته، به این نکته اشاره کرد که هیچ سالنی وحشتناک‌تر از تالار وحدت نیست: «اولین روزی که برای اجرای برنامه روی صحنه تالار وحدت حضور پیدا کردم، فهمیدم که این تالار ترسناک‌ترین تالار دنیا است و نوازندگی در آن کار بسیار سختی است. حالا این نوازنده‌ها هم چنین حسی دارند. به خاطر دارم روزی که در این تالار شروع به نوازندگی کردم به قدری ترس داشتم که واقعاً نمی‌دانستم چه کنم؛ اما وقتی اکتاوهای اول را زدم  همه استرس‌ها رفت؛ مطمئنم امشب این بچه ها از پس کار برمی‌آیند و امیدوارم از کنسرت راضی باشید.»

تعدادی از نوازندگان حرفه ای ارکسترها نیز در این اجرا گروه «مانجین» را همراهی می کردند.

غزال مشکاتی، نیما مستشیری، شهریار کامکار، پوریا بابایی، کیمیا قره خانی، علیرضا جمالو، لیلا صالحی، سینا جواهری نوازندگان ویولن یک، شیرین تسلیم، رضا طریقت، نیما حسن زاده، غزل روزبهانی، پانیذ اکبری، نگار محرابیان، مریم گنجی، مینا غیاث آبادی نوازندگان ویولن دو، رعنا علیزاده، مریم پیروز زاده، میلاد طاهرخانی، ایمان اصفهانی، لنا شادفر نوازندگان ویولن سوم، محسن طاحونیان و بهرنگ معتمدی نوازندگان ویولنسل، سحر عباسی نوازنده هارپ، عرفان کنعانی، آزاده رهروان، یاسمین مشعشع نوازندگان عود یک، مهدیس وهابی، بهار فرزی نوازندگان عود دو، احسان امامی، الهه شفیعی، علیرضا جمشیدی، محمد رمضانی، صمد حنیفی نوازندگان تار یک، پیمان بابایی، عرفان اقدسی نوازندگان سنتور، رسا خداوردی لو نوازنده قیچک باس، پروانه انارکی نوازنده کنترباس، بهنوش حافظی، سید ساجد رضوی نوازندگان تمبک، آرین رضایی، علی محمدی، مسعود جعفری، سارا هاشم زاده، نازنین حبیبی و نیلوفر خلیلی نوازندگان دف، مریم ابراهیم پور، شاهرخ هدایتی، جواد بابایی، سیاوش محبی، پوریاعنایت خانی، امیر شمس هم خوانان، بهناز بلوکی، جواد بابایی، امیر شمس، سونا خانی، پوریا عنایت خانی سونا نظری گروه کُر، اعضای ارکستر مانجین در کنسرت شب گذشته را تشکیل می دادند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آبان 1397 - 11:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آزمونِ موفق «ارسلان کامکار» در وحشتناک‌ترین سالن دنیا | موسیقی ما