برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دعوت انجمن آهنگسازان ازبکستان
«آیدین صمیمی مفخم»‌ در ازبکستان مسترکلاس برگزار می‌کند
موسیقی ما - به دعوت انجمن آهنگسازان ازبکستان، «آیدین صمیمی مفخم» برای سخنرانی و برگزاری مستر کلاس آهنگسازی در کنسرواتوار ملی ازبکستان در تاشکند و  برگزاری مستر کلاس آهنگسازی با تمرکز بر موسیقی الکتروآکوستیک و مولتی‌مدیا در دانشگاه هنر و موسیقی سمرقند به این کشور سفر خواهد کرد.

در طی این کلاس‌ها در کنسرواتوار ملی ازبکستان در تاشکند، «آیدین صمیمی مفخم» در مورد لزوم یادگیری موسیقی سنتی و ملی کشورهایی با فرهنگ غنی موسیقایی غیر غربی صحبت می‌کند و علاوه بر آن توضیحاتی درباره‌ی رویکردهای خود در استفاده ار موسیقی نواحی و ردیف موسیقی ایرانی ارایه خواهد داد و چند قطعه از آثار خود را برای برای دانشجویان ازبک آنالیز خواهد کرد. این نوازنده و آهنگساز در ادامه‌ی سفر در دانشگاه هنر و موسیقی سمرقند، رویکردهای جدید آهنگسازی را مورد بررسی قرار خواهد داد و در مورد تلفیق دیگر هنرها با موسیقی و استفاده از تکنولوژی در مسیر آهنگسازی صحبت می‌کند.

همچنین قطعه سمفونیک «زُروان» به آهنگسازی وی، توسط ارکستر سمفونیک تاشکند در مراسم اختتامیه  فستیوال موسیقی سنفونیک ازبکستان اجرا خواهد شد. قطعه‌ی  سمفونیک «زُروان» را آیدین صمیمی مفخم با الهام از زُروان (زروان از ایزدان باستان ، که در زمانی که هیچ‌چیز وجود ندارد نیایش‌هایی به جای می‌آورد تا پسری با ویژگی‌های آرمانیِ اورمزد داشته باشد که جهان را بیافریند) در سال 1393 شروع و امسال (1397) به پایان رساند و  در آن از گام میکرواینتروالیک با فواصل یک چهارم و یک ششم پرده، با الهام از نظریهٔ ادوار  و تطبیق و اندازه گیری تفاوت دستان بندی در رسالات کهن پارسی به‌دست آورده ، استفاده کرده است.

فستیوال موسیقی سنفونیک ازبکستان از سال 1998 در تاشکند برگزار و در هر دوره از آثار سنفونیک آهنگسازان ازبک و بین المللی در آن اجرا و ضبط می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 11:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آیدین صمیمی مفخم»‌ در ازبکستان مسترکلاس برگزار می‌کند | موسیقی ما