برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیامک جهانگیری و حسین علیشاپور در رودکی به اجرای برنامه پرداختند
شب باشکوه «همنوازان دلگشا»
موسیقی ما- گروه «همنوازان دلگشا» به سرپرستی «سیامک جهانگیری» و خوانندگی «حسین علیشاپور» در آخرین روز از اجراهای جشنواره موسیقی فجر کنسرتِ خود را در دو بخش اجرا کرد و شکوهِ موسیقی ایران را به نمایش گذاشت. این اجرا مهمانانی چون حمیدرضا نوربخش، فرزاد طالبی، علی بوستان، امیر مردانه، امیر شریفی، مهدی امامی، رضا مازندرانی، سعید نایب‌محمدی، پوریا اخواص، و...داشت.

 در بخش اول، گروه به اجرای قطعات سازی در دستگاه همایون پرداخت و اعضای گروه به تک‌نوازی پرداختند و بعد از آن یک قطعه‌ی ضربی اجرا شد. این بخش از اجرا پیش از این در آلبوم «ترنمی برای صبح»‌ با آهنگ‌سازی «سیامک جهانگیری» منتشر شده بود. در بخش دوم، حسین علیشاپور آوازهایی در ابوعطا و دشتی خواند و بعد از آن با هم‌نوازی نی، یک قطعه‌ی ساز و آواز اجرا شد و گروه قطعاتی از آلبوم «تنها» با صدای علیشاپور و آهنگسازی جهانگیری را به اجرا درآورد.  

اعضای گروه در این اجرا عبارت بودند از: سیامک جهانگیری (سرپرست و نی)، حسین علیشاپور (آواز)، سامر حبیبی (کمانچه)، حمید خوانساری (عود)، علی‌اصغر عربشاهی (تار)، پویان عطایی (سنتور)، وحید فتایی (تمبک).

«سیامک جهانگیری» نوازنده نی، آهنگساز و مدرس دانشگاه، نزد عبدالنقی افشارنیا فراگیری این ساز را آغاز کرد و پس از ورود به دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران نوازندگی نی را نزد محمدعلی کیانی‌نژاد دنبال کرد. این هنرمند در زمینه تألیف کتاب و سی‌دی برای آموزش ساز نی فعالیت‌های زیادی کرده است. آلبوم‌های زیادی چه به صورت انفرادی و گروهی از این هنرمند موجود است و با بزرگانی چون حسین علیزاده و کیهان کلهر روی صحنه رفته است.

حسین علیشاپور نیز فراگیری آواز را نزد صدیق تعریف آغاز کرده و از محضر هنرمندانی چون محسن کرامتی، رضوی سروستانی، و منوچهر همایون‌پور بهره برده و همچنین با هنرمندنی چون کیهان کلهر، مسعود شعاری، حمید متبسم، و هادی منتظری همکاری داشته است. حاصل همکاری حسین علیشاپور و سیامک جهانگیری انتشار سه آلبوم است که منتشر و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

سی و سومین دوره‌ جشنواره‌ موسیقی فجر با برگزاری مراسم اختتامیه عصر امروز در تالار وحدت به پایان می‌رسد.
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 - 14:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب باشکوه «همنوازان دلگشا» | موسیقی ما