برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز قطعه «کلنل» در غرفه «موسیقی ما» در نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد
بابک زرین: شاید یک آلبوم با صدای سالار عقیلی و ترانه‌های افشین یداللهی منتشر کنیم
موسیقی ما در ششمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات غرفه سایت «موسیقی ما» میزبان جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی بود. از جمله «بابک زرین» که با حضور در غرفه «موسیقی ما» درباره جدیدترین فعالیت‌های خود خبررسانی کرد. او در گفتگو با خبرنگار ضمن توضیح درباره قطعه «کلنل» با صدای سالار عقیلی و روند تولید این اثر، نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه سایت و جشن سالانه «موسیقی ما» عنوان کرد.  
 
  • *از تک‌قطعه «کُلُنل» شروع کنیم و اینکه چه شد یک افشین دیگر به زوج هنری «سالار عقیلی» و «بابک زرین» ملحق شد که البته حضور افشین مقدم در این پروژه موفق بود.
آقای سالار عقیلی برای اولین‌بار با من درباره یک پروژه تئاتر صحبت کردم و من کمی تعجب کردم. چون هزینه‌های کارهای من و سالار عقیلی زیاد است و ایشان گفت که تمام اسپانسرها می‌خواهند ما کار را انجام دهیم. دغدغه من و سالار عقیلی پیداکردن یک جایگزین برای افشین یداللهی در آثارمان بود و دوست داشتیم هنرمندی نزدیک به فضای کارهای آن مرحوم پیدا کنیم. سیناپس نمایشنامه کلنل را در اختیار افشین مقدم قرار دادم و او بر مبنای داستان این نمایش، ترانه را نوشت. فضای افشین مقدم ما را به آنچه که می‌خواستیم و از افشین یداللهی داشتیم نزدیک کرد. همه بچه‌های ترانه‌سرا خوب می‌نویسند اما دغدغه من و سالار عقیلی نزدیک‌بودن یک نفر به فضای کار ما و ایدئولوژی‌های خودمان بود. افشین مقدم به خوبی در این اثر ظاهر شد و امیدوارم در ادامه هم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
 
  • *در همکاری‌های شما و سالار عقیلی و زنده‌یاد افشین یداللهی جای یک آلبوم خالی بود. قصد ندارید با افشین مقدم و سالار عقیلی یک آلبوم منتشر کنید؟
شاید یک آلبوم با صدای سالار عقیلی و ترانه‌های افشین یداللهی منتشر کنیم. چون چند ترانه از او در اختیار داریم و فعلاً نمی‌توانم جزئیات این موضوع را عنوان کنم. با ترانه‌سراهای دیگر همکاری‌هایی داشتیم اما درباره آلبوم هنوز به جمع‌بندی دقیق نرسیده‌ایم.
 
  • *چند ترانه از مرحوم یداللهی دارید؟
کارهای زیادی داریم که در این بین چند کار به سبک من و سالار عقیلی نزدیک است. به زودی اطلاعات دقیقی درباره این کارها عنوان خواهم کرد. اما با افشین مقدم دو کار دیگر داریم که باید به همراه سالار عقیلی ضبط کنیم.
 
  • *سریال «عاشقانه» پروژه خبرساز دیگر شما در این روزها بود. این روزها زمزمه فصل دوم این کار و پروژه دیگر منوچهر هادی به نام سریال «دل» به گوش می‌رسد. در این کارها حضور خواهید داشت؟
سریال عاشقانه امتیازش در اختیار آقای قادری است و سریال دل هم با یک تهیه‌کننده دیگر تولید خواهد شد و هنوز حضور من در هیچکدام از این پروژه‌ها قطعی نشده است.
 
  • *عاشقانه اولین پروژه بابک زرین در شبکه نمایش خانگی بود. خودتان راضی بودید؟ چون طی این سال‌ها در زمینه موسیقی متن با بیگ‌پروداکشن‌های تلویزیون در میان مخاطبان شناخته شده بودید.
حتی آقای منوچهر هادی هم برای اولین‌بار حضور در نمایش خانگی را تجربه می‌کردند. با آقای هادی از گذشته دوستی داشتم و قرار بود در کارهای سینمایی ایشان حضور داشته باشم اما در سریال عاشقانه فرصت همکاری پیش آمد. درباره حضورم هم باید بگویم که تجربه سریال عاشقانه برای من نسبتاً موفق بود. در این پروژه اتفاقات زیادی رخ داد که برخی از آنها رسانه‌ای شد و برخی هم اعلام نشد. این اتفاقات باعث شد تا به کار ما هم لطمه بخورد.
 
  • *صد در صد بابک زرین نشد؟
حقیقتاً نشد. اتفاقات زیادی رخ داد و گاهی کار قطع می‌شد و برخی مسائل مالی هم داشتیم. موسیقی این کار بین مردم موفق بود ولی تجربه عاشقانه برای من نسبتاً موفق بود.
 
  • *برسیم به فعالیت‌های سایت «موسیقی ما» و دوست داریم درباره این رسانه و خصوصاً نقدهایی که دارید برای ما بگویید.
 از این خوشحالم که سایت «موسیقی ما»  از تمامی ژانرهای موسیقی حمایت می‌کند. موسیقی محلی، موسیقی مقامی، موسیقی مذهبی یا ملی طی این سال‌ها مورد تأیید این رسانه بوده و از این بابت بسیار خوب است. خود من در کنار کارهای پاپ، چند قطعه مذهبی هم داشته‌ام و سایت «موسیقی ما» را بابت کارهای مذهبی که منتشر می‌کند تحسین می‌کنم. امیدوارم آن دوستان هم از کارهای خوب پاپ حمایت کنند. من از حضور همه موسیقی‌ها خوشحال هستم و فعالیت و تحقیق شما در همه زمینه‌ها بسیار خوب است. همچنین خوشحال هستم که جشن «موسیقی ما» امسال برگزار می‌شود چون به نظرم این جشن در موسیقی راه جشن زنده‌یاد «علی معلم» را پیش می‌گیرد. جشن دنیای تصویر و آقای معلم در زمینه سینما، مستقل بود و شما هم در زمینه موسیقی مستقل هستید. همه ما می‌دانیم که برگزاری یک جشن مستقل مشکلات زیادی دارد. قطعات «ایران» و «خون غزل» با سروده‌های زنده‌یاد یداللهی در این سال‌ها اول شدند. در جشن حافظ دیدم که واقعاً برگزاری چنین مراسمی سخت است و به همین دلیل سختی‌های جشن «موسیقی ما» را متوجه می‌شوم. خوشحال هستم که شما در حال تلاش هستید تا دوباره این اتفاق رقم بخورد و کارهایی که لایق برگزیده‌شدن هستند انتخاب شوند. باید به نگاه مردم بیشتر نگاه کنیم و خواسته‌ها و سلایق آنها را در نظر بگیریم.
 
  • *با وجود یک سال وقفه که در این جشن وجود داشت، برای سال چهارم چه پیشنهاداتی دارید؟
جشنواره فجر هر سال برگزار می‌شود ولی مثلاً جشن حافظ هم در طول برگزاری‌اش وقفه و سال‌های تعطیلی داشت. البته این نکته جالب است که در جشنواره موسیقی فجر که برگزار می‌شود هیچ وقت من را دعوت نکرده‌اند و تا کنون هم کار من را قرار نداده‌اند. در حالی که کارهایی که آهنگسازی کرده‌ام در این سال‌ها پرمخاطب بوده‌اند. جالب‌تر این است که من به جشنواره فیلم فجر دعوت می‌شوم اما در جشنواره موسیقی دعوتم نمی‌کنند! به همین دلیل گاهی اوقات فکر می‌کنم بازیگر هستم! جشن سالانه «موسیقی ما» می‌تواند یک برنامه قوی باشد و همه ایرانی‌ها دنیا در جریانش قرار بگیرند و بدانند که ما هم یک مراسم نزدیک به «گرمی» در کشورمان داریم.
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1396 - 14:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک زرین: شاید یک آلبوم با صدای سالار عقیلی و ترانه‌های افشین یداللهی منتشر کنیم | موسیقی ما