برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت کامبیز روشن‌روان و خوانندگی علیرضا قربانی
آثاری از کامبیز روشن‌روان، هوشنگ کامکار، حسین دهلوی، شهرداد روحانی و حشمت سنجری در کانادا اجرا می‌شود
موسیقی ما -  به همت «کامبیز روشن‌روان» - آهنگساز-  بزرگ‌ترین رویدادِ موسیقایی ایران در غرب کانادا با حضور بزرگانی چون هوشنگ کامکار، حسین دهلوی، شهرداد روحانی، حشمت سنجری و کامبیز روشن‌روان انجام می‌شود. در این برنامه «علیرضا قربانی» به عنوان خواننده‌ی قطعه‌ی باکلام و «اردشیر کامکار» به عنوان تک‌نواز نیز حضور خواهند داشت. «شهرداد روحانی» - آهنگساز و رهبرِ ارکستر- نیز رهبری این قطعات را برعهده خواهد داشت.

«کامبیز روشن‌روان» که این روزها در ایران به سر می‌برد، ضمن بیانِ این مطلب به سایت «موسیقی ما» توضیح می‌دهد: «این برنامه در دو قسمت انجام می‌شود. در بخشِ اول کنسرتینو برای کمانچه و ارکستر اثر «هوشنگ کامکار»، بیژن و منیژه اثر «حسین دهلوی»،‌ قطعه‌ی اصفهان و همچنین کنسرتینو برای ویولون و ارکستر اثر «شهرداد روحانی» و «رقص دایره» اثرِ حشمت سنجری در بخش اول اجرا می‌شود؛ همچنین در بخش دوم قطعه‌ «همه ایرانم» به مدت 50 دقیقه اجرا خواهد شد که «علیرضا قربانی» به عنوانِ خواننده این قطعه را اجرا می‌کند.»

«روشن‌روان» که برنامه‌ریزی و شرایطِ ایجادِ شب موسیقی ایرانی را در کانادا اجرا کرده است؛ همچنین به این مساله اشاره می‌کند که این برنامه ژانویه‌ی 2018 اجرا خواهد شد؛ او همچنین درباره‌ی دیگر فعالیتِ این روزهای خود می‌گوید:‌ «در فراغتی که در خارج از ایران پیدا کرده‌ام، تلاش می‌کنم تا بیش از هر زمانِ دیگری قطعه بنویسم و به تازگی نیز قطعه‌ای برای تار و ارکستر نوشته‌ام؛ علاوه بر آن تمام آثار گذشته‌ام را از سالِ 51 روی سی‌دی و هارد کشیده‌ام که متاسفانه بخشی از آنان به شکلِ کامل از بین رفته‌اند؛ شاید اگر در گذشته این کار را انجام می‌دادم، می‌توانستم بخشی از آنها را نجات دهم، همچنین تلاش دارم تا بخشی از پارتیتورهای گذشته‌ام را که روی کاغذ نوشته شده و در معرضِ پاک شدن است، به شکل کامپیوتری درآورم.  علاوه بر آن قطعاتی که هنوز ضبط نشده را اجرا و در صورتِ امکان منتشر کنیم.»

این آهنگساز پیشکسوت اما گلایه‌های خود را نیز از اوضاعِ موسیقی دارد: «کار من و هم سن و سال‌های من دیگر اینجا اجرا نمی‌شود. بارها به معاونت هنری و مدیر کل دفتر موسیقی گفته‌ام که چگونه است چپ و راست به ما استاد می‌گویید؛ اما کارمان در ممکلتِ خودمان اجرا نمی‌شود؟ چرا فقط باید در خارج از کشور اجرا شود؟ مگر ما از این کشور نیستیم؟ کاری هم نمی‌شود کرد؛ البته خوب است که نسلِ جوان روی کار آمده و خیلی هم پرشور هستند و فعالیت می‌کنند؛ اما به هر حال نسلِ گذشته هم حقی دارد. ما محدود شدیم به اینکه کارهایمان آن طرف اجرا شود. »

سایت «موسیقی ما» گفت‌وگویی مفصل با این آهنگسازِ برجسته‌ی موسیقی انجام داده است که به زودی مشروحِ آن به همراه فیلمی از این گفت‌وگو منتشر خواهد شد.
 
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 - 09:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثاری از کامبیز روشن‌روان، هوشنگ کامکار، حسین دهلوی، شهرداد روحانی و حشمت سنجری در کانادا اجرا می‌شود | موسیقی ما