برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده مشهوری که در چنین روزی پیش پای امام قرآن خواند+عکس
موسیقی ما - تصاویری هستند از بهمن 57 که برای تاریخ می ماند، از قابی که امام(ره) را در حال پایین آمدن از پله های هواپیما نشان می دهد گرفته تا تصویری از بنیان گذار انقلاب که روی صندلی چوبی در بهشت زهرا نشسته است و دو نوجوان در کنارش ایستاده اند و قرآن می خوانند.

بعدها معلوم شد که یکی از این دو نوجوانی که در کنار امام (ره) در بهشت زهرا ایستاده است و ماخوذ به حیا در حال قرائت قرآن است بعدها یکی از مشهورترین خواننده های پاپ ایران می شود.
رواین خود محمد اصفهانی از دوازدهم بهمن 57 شنیدنی تر و البته دست اول است . « جد پدری من مرحوم وحید دستگردی است. ایشان با مرحوم شهریار، مرحوم عبرت نایینی، قمرالملوک وزیری و عبدالحسین خان شهنازی در انجمن ادبی حکیم نظامی بودند و جلسات شعر و.. داشته اند.
پدرم استاندار اصفهان بود و در مدرسه علوی درس می خواندم. در آن زمان در مسابقات قرآن مدرسه علوی همیشه مقام می آوردم. نزدیک انقلاب من را به عنوان جوان برگزیده برای مسابقات قرانی به کویت اعزام کردند.
در مدرسه علوی قاری رتبه اول بودم. اقای ساعتچی هم در مدرسه نیکان نفر اول قرائت بودند.
در زمان ورود حضرت امام (ره) شب قبل ما را به مدرسه رفاه بردند. مادرم به شدت نگران بود. می گفت: اگر فرودگاه را با بمب بزنند.. با کلی استرس وارد مدرسه رفاه شدیم. مرحوم شهید بهشتی در مدرسه رفاه بودند ایشان تعیین کرد که من در فرودگاه قرآن بخوانم و آقای ساعتچی در بهشت زهرا قرآن بخواند.
ایشان حتی آیات منتخبی را از قران جدا کردن و دستور دادند این آیات خوانده شود.من مادرم خیلی مخالف بودند خواننده بشوم. می گفت برو دکتر بشو. مادرم معتقد بود هنرمندان شرایط خوبی ندارند و البته نگران فامیلی واعظی هم بود! اما با وساطت و کمک استاد فریدون شهبازیان بالاخره از قرآن خواندن در فرودگاه و برای حضرت امام (ره) موفق شدم وارد عرصه موسیقی شوم.

 

منبع: 
جام جم آنلاین
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 00:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده مشهوری که در چنین روزی پیش پای امام قرآن خواند+عکس | موسیقی ما