برنامه یاد بعضی نفرات
 
ششم و هفتم بهمن ماه
قمصری «ارکستر موج نو» را به تالار رودکی می‌برد
موسیقی ما - هم‌زمان با یک‌سالگی تاسیس «ارکستر موج نو» به سرپرستی علی قمصری، این ارکستر تازه‌ترین آثار این هنرمند را روی صحنه می‌برد. ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌ است.
 
این کنسرت که قرار است پس از پایان جشنواره فجر اجرا شود؛ دوم، ششم وهفتم بهمن‌ماه با 120 عضو خود به روی صحنه می‌رود. در اين كنسرت، بر خلاف اجراى قبل، خوانندگان با فرمى شبيه اپراى ايرانى در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنيف‌خوانى و اجراى كُرال چندصدايى، ظرفيت‌هاى تازه‌اى را در موسيقى ايرانى نشانه رفته‌اند. خوانندگان کُر از ميان بيش از 650 شركت‌كننده در آزمون ورودى موج نو و از سراسر ايران انتخاب شده‌اند.
 
در اين كنسرت، همچنین موسيقى بی‌کلام نقش موثر و تعيين كننده‌ای در روايت داستان خواهد داشت. در آهنگسازى اين اجرا از قديمى‌ترين و جديدترين فرم‌ها و قالب‌های موسیقایی استفاده شده‌ است. طورى كه «رِنگ» و «چهارمضراب» دیگر فرم‌ها، در رنگ‌آميزى و بافت نوينى متجلى شده‌اند. همچنین، رهبرى اين اركستر مانند سال گذشته به عهده‌ى «پويا سرايى» خواهد بود كه چندى پيش دوره‌ى رهبرى‌ارکستر را در ارمنستان با موفقيت سپرى كرده‌است.
 
بلیت‌فروشی این کنسرت ساعت 20 امشب آغاز خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به وبسایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 13:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قمصری «ارکستر موج نو» را به تالار رودکی می‌برد | موسیقی ما