برنامه یاد بعضی نفرات
 
گام نهادن در راه پر رمز و رازِ تجربه مرگ‌اندیشی
مرثیه «واج‌ها» اثر احسان صبوحی منتشر شد
موسیقی ما - مرثیه «واج‌ها»‌ کاری از «احسان صبوحی» آهنگساز موسیقی معاصر ایران که در کارنامه آهنگسازی‌اش آثار متعدد ارکسترال، موسیقی مجلسی، سولو، الکترونیک و الکتروآکوستیک به چشم می‌خورد، توسط انتشارات ماهور منتشر شد. او در این مجموعه با ترکیبی متفاوت در ارکستراسیون، گام در راه پُر رمز و راز تجربه مرگ‌اندیشی نهاده است.
 
این مجموعه در طی دو سال (1394-1393) برای چهار خواننده، گروه آوازی، دیجیریدو، تمبک تغییر یافته، کامپیوتر و اصوات الکترونیک در پانزده قسمت نوشته و توسط  دانشجويان موسیقی (آهنگسازی و نوازندگی) و دانش آموزان هنرستان موسيقى دختران تهران به رهبری احسان صبوحی اجرا و ضبط شده است.
 
احسان صبوحی به نسل جدید آهنگسازان موسیقی معاصر ایران تعلق دارد که تجربههای آهنگسازی خود را در سه حوزهی مختلفِ موسیقیِ تجربی (Experimental)، موسیقیِ چَشم (Eye Music) و تُنال آزاد (Free Tonal) دنبال میکند. او دیپلم موسیقی خود را با گرایش نوازندگی ساز ایرانی (سنتور) از هنرستان سوره و کارشناسی موسیقی با گرایش نوازندگی جهانی (ساکسفون) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در سال 1384 گرفته است و در سال 1388 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته موسیقی معاصر از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد.
 
صبوحی در سال 2012 برای نوشتنِ «سوناتِ وداع» موفق به دریافت دیپلم افتخار از کنسرواتوار خارکُف اوکراین شد. او از سال 1387 مشغول به تدریس مبانی آهنگسازی و هارمونی در دانشگاه علمی-کاربردی، کُنسرواتوار تهران و هنرستان عالی موسیقی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 - 14:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرثیه «واج‌ها» اثر احسان صبوحی منتشر شد | موسیقی ما