برنامه یاد بعضی نفرات
 
«ولادیمیر سرینکو» و «مهرداد تیموری» رهبری کنسرت علیرضا مشایخی را بر عهده دارند.
آلبوم «گرَند کنسرتو» اثر علیرضا مشایخی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «گرَند کنسرتو» شامل آثاری از «علیرضا مشایخی» که توسط «ولادیمیر سرینکو» و «مهرداد تیموری» رهبری شده و «صنم قراچه‌داغی» نوازندگی ویولون‌سل آن را برعهده داشته است، منتشر شد.

در هر دوره از آثار مشایخی «صدا» به‏شیوه‏ی متفاوتی سازمان‏دهی شده است. در دوره‏ی اخیرِ فعالیَّت آهنگسازی او، «صدا» دیگر اُبژه‏ای فیزیکی نیست، بلکه حاملی از تاریخ، ترادیسیون و فرهنگ‏های متفاوت است. وی نسبت میان فرهنگ‏های متفاوت را ازنقطه‏نظر «پیوستگی» صورت‏بندی می‏کند و قائل به «گسست» میان آنها نیست.

از این‏رو در دوره‏ی اخیر، «صدا» در تمام ابعاد «تُنال»، «مُدال»، «آتمسفر» و «نویز»، در یک «پیوستگی» سازمان‏دهی می‏شود. همراهی و دیالُگ «نویز» و «ملُدی» ملهَم از موسیقی ایرانی از یک‏سو، و ساختارهای آتماتیک‏ـ‏آتمسفریک به‏عنوان رابط میان فرهنگ‏های موسیقایی متفاوت از نکات قابل توجه در این اثر است. نقطه‏ی آغاز دوره‏ی چهارم آهنگسازی مشایخی، سمفُنیِ شماره‏ی 9 اپوس 201 و آثار پس از آن است.

همچنین کنسرتو برای ویلُنسِل، ارکستر زهی، ارکستر ریکُردِر و کوبه‌ای شماره‏ی 4، اپوس 233 نیز که در این مجموغه آمده است، امکاناتِ خود را دارد. امکانات صوتی جدید، از مسائلی‏ست که مشایخی در جهت صورت‏بندیِ «جهان صوتیِ» خود  همواره به آن توجه داشته است. در این اثر به‏واسطه‏ی «کیفیت صوتی»ِ ارکستر ریکُردِر در همراهی با سازهای زهی و کوبه‌ای «بافت صوتی» ویژه‏ای معرفی شده، که در Meta-X شماره‏ی 5 اپوس 198 نیز به آن توجه شده است. این اثر در سه موومان، و مبتنی بر تلَّقی خاص آهنگساز از فُرم سُنات تصنیف شده است. در این تبیین نوین، «آتمسفر»، جایگزین «تِم» و روابط تماتیک شده است. این اثر با همکاری «ارکستر مجلسی شرق»، «ارکستر ریکُردِر پارس» و «گروه کوبه‌ای موسیقی نو» اجرا شده است.

این اثر توسط انتشارات ماهور به بازار عرضه شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 - 15:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «گرَند کنسرتو» اثر علیرضا مشایخی منتشر شد | موسیقی ما