برنامه یاد بعضی نفرات
 
گیتاریست خوش‌تکنیک موسيقى جز به همراه يک پرکاشنیست مصری-اتریشی روی صحنه می‌رود؛
ماهان میرعرب: قطعه «حاج قربان» را به دليل درخواست‌هاى فراوان اجرا مى‌كنيم
موسیقی ما - ماهان ميرعرب گيتاريست برجسته و خوش‌تکنیک موسيقى جز به همراه یک پرکاشنیست مصری-اتریشی با نام «امیر وهبا» در تاريخ ٣١ تيرماه، طى دو سانس در برج آزادى به اجراى موسيقى مى‌پردازد.

به گزارش «موسيقى ما»، در اين كنسرت كه دارا دارایی (باس) و گلنار شهیار (گیتار) هم در دو قطعه به عنوان مهمان حضور خواهند داشت، آثارى از ماهان ميرعرب اجرا مى‌شود كه این هنرمند دراين‌باره به «موسيقى ما» مى‌گويد: «در اين برنامه اکثراً ساخته‌های خودم اجرا می‌شود که ترکیبی از موسیقی نواحی مختلف دنیا مثل ایران، ترکیه، موسيقى کردی، عربی، آفریقایی و کوبایی و تلفيق آنها با موسيقى جز است.»

ماهان میرعرب پيش از مهاجرت به اروپا در گروهی با نام «آبرنگ» با هنرمندانی چون دارا دارايی (گیتارباس)، حمزه يگانه (کیبورد) و امين طاهری (درامز) همکاری می‌کرد که شاید بتوان گفت به نوعی اولين بند رسمى و فعال جزفيوژن در ایران  محسوب می‌شد. البته او به همراه دارا دارایی در گروه «نایما» نیز حضور داشته و برای علاقه‌مندان این سبک موسیقی در ایران نام‌های شناخته شده‌ای هستند. میرعرب، در اوایل دهه هشتاد بارها با آنسامبل «پیتر سلیمانی‌پور» نیز روی صحنه رفته بود و شايد بيراه نباشد كه او را جزو اولين گيتاريست‌هاى استاندارد جز ايران بدانيم.

ماهان ميرعرب دو سال پيش آلبوم موسیقی «9:40» را در کشور اتریش با نام «Persian Side of Jazz» و همچنين در ايران منتشر كرد كه توفیق بین‌المللی هم پیدا کرد تا آنجا که در رسانه‌های مختلف از جمله سایت معتبر all about jazz مطلبی درباره این آلبوم و مولفش منتشر شد. اين آلبوم قطعه معروفى با نام «حاج قربان» دارد كه ماهان در آن موسيقى خراسانى را با گيتار الكتريك به شكل موسيقى جز اجرا كرده و توانسته مخاطبان زيادى را متوجه خود كند به همين دليل مى‌گويد: «از آلبوم «۹:۴۰» که در ایران منتشر شده، فقط قطعه «حاج قربان» را به دليل درخواست‌هاى فراوان اجرا مى‌كنيم. علاوه بر آن یک تعداد از قطعات محلی كشورهاى ترکیه، کردستان و ایران را هم با تنظیم جدید اجرا خواهيم كرد.»

آخرين حضور این نوازنده خوش‌قریحه روی استیج به دو سال پيش برمی‌گردد که به همراه دارا دارايی و شايان فتحی در آموزشگاه «سرنا» به اجرای موسیقی پرداختند و در آن قطعه‌ای با نام «نوا» را به شكل جالبی به صورت دوئت گيتار الكتريك و درامز كه مايه‌های ايرانی داشت اجرا کردند و توانستند نظر بسیاری را به خود جلب کنند. حالا این نوازنده صاحب‌نام بار دیگر قرار است با مخاطبان خود در ایران دیدار کند و طی دو سانس در برج آزادی روی صحنه برود. علاوه بر آن، در کنار این کنسرت یک‌سری کارگاه‌های پرکاشن، آواز و آنسامبل هم توسط امیر وهبا، گلنار شهیار و ماهان میرعرب در آموزشگاه «هترا» برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن به زودی از طریق سایت «موسیقی ما» اعلام می‌شود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1395 - 16:52

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماهان میرعرب: قطعه «حاج قربان» را به دليل درخواست‌هاى فراوان اجرا مى‌كنيم | موسیقی ما