برنامه یاد بعضی نفرات
 
یکی از بزرگ‌ترین ارکسترهای موسیقی معاصر به روی صحنه می‌رود
رادمان «هشتگاه» را روایت می‌کند
موسیقی ما - ارکستر موسیقی معاصر پارس در تالار وحدت تهران گزیده‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای موسیقی معاصر ایران را همراه با اجرای جدیدی از شعر نوی ایران زمین تحت عنوان «هشتگاه» روایت می‌کند.در این اجرا قطعاتی از «علی رادمان» که با رویکرد موسیقی معاصر و ملهم از موسیقی ایرانی نوشته و تنظیم شده است، اجرا می‌شود. این اجرا با نام «هشتگاه» شامل ۵ قطعه موسیقی معاصر است. نام این اجرا همنام با یکی از قطعات این کنسرت است که دارای هشت بخش بوده و با تغییر روایت و اجرای شعر نو در مقامهای موسیقی ایرانی معرفی شده است.

 این برنامه شامل چهار قطعه ارکسترال، همراه با خواننده و بخش الکترونیک و همچنین یک قطعه، با مضمون روایی برای پنج ساز است. در این برنامه که به رهبری علی رادمان اجرا خواهد شد، آقایان امیر زارع (آواز) و روزبه رحیمی (تکنواز سنتور و سه تار) همکاری خواهند داشت.

ارکس‌تر معاصر پارس همچنین پس از اجرا در تالار وحدت تهران، هشتگاه را در تالار احسان شیراز اجرا خواهد کرد. ارکستر معاصر پارس روز سه شنبه ۲۴ آذرماه ساعت ۲۱. ۳۰ در تالار وحدت و سپس و در روز جمعه ۴ دیماه در تالار احسان شیراز به روی صحنه خواهد رفت.

این ارکس‌تر با هدف ترویج و گسترش موسیقی معاصر در کشور راه اندازی شده است و اجراهای آن به آثاری از این نوع موسیقی اختصاص دارد.

علی رادمان به عنوان آهنگساز و رهبر این قطعات، عضو هیات علمی و مدیر دپارتمان موسیقی دانشگاه آزاد شیراز و دارای درجه یک هنری است. او تا کنون با فستیوالهای بین المللی آهنگسازی مختلفی همکاری داشته و آثاری را اجرا و ضبط کرده است. در آثار رادمان، تجربیات متنوعی در زمینه چندصدایی موسیقی ایران دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به قطعات کویر، افسانه شهر آیینه‌ها، آرگیومنت و مثنوی اشاره کرد.

ارکس‌تر معاصر پارس از سال ۱۳۹۰ توسط رادمان تاسیس شده و تا کنون اجراهای متعددی داشته است. لوح تصویری «کنسرت حکایت تندیس» که از آخرین اجراهای این ارکستر به شمار می‌آید به زودی منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آذر 1394 - 15:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رادمان «هشتگاه» را روایت می‌کند | موسیقی ما